Titkokat árult el a vadonatúj Corolla főmérnöke

A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációját megtervezni nem kis feladat és egyben nem kis felelősség. Különösen igaz ez, ha az ember tudja, hogy a világ első olyan autóját tervezi, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető lesz, ezáltal pedig nem csupán a világ vállalati flottapiacát írhatja újra, de a modell népszerűsége okán alapvető hatással lesz a világ újautópiacának zöldülésére is. Ha ezt tetézzük azzal, hogy az eddig elsősorban a legendás megbízhatóság szinonimájának tekintett, ám formavilágában inkább a konzervatívabb vonalat képviselő modellt a vállalat vezérigazgatójának határozott kérésére a ’nincs több unalmas autó’ szellemiségében, de a korábbi értékek megőrzése mellett kellett alapjaiban újraírnia, talán már fogalmat tudunk alkotni arról, milyen hatalmas feladat de egyben óriási lehetőség volt az, amelyet Yasushi Ueda főmérnök kapott.

A modell öt évtizedes története és eddigi 11 generációja során összesen több, mint 47 millió, és az utóbbi időben évente több, mint 1 millió autó (van olyan autógyártó, amely összesen nem ad el ennyi autót egy évben) – ez a Toyota Corolla mérlege. Az ennek az autólegendának a legújabb generációjának megalkotásáért felelős főmérnök, Yashusi Udea mesélt az ezzel kapcsolatos kihívásokról.

Az új Corolla modellcsalád fejlesztése során melyek voltak a legfontosabb fókuszpontok?

„A Corolla több mint 50 éves múltra tekint vissza. Az elsőtől a legújabbig minden egyes generációja hű maradt a típus eredeti koncepciójához, és olyan személygépkocsiként lépett piacra, amely kiemelkedő teljesítményt mutat a minőség, a tartósság és a megbízhatóság (QDR) terén, miközben finom vezethetőségével világszerte elkápráztatja az ügyfeleket. Ezekre az alapokra, vagy ahogy mi nevezzük, erre a „corollaságra” építkeztünk. A koncepció fejlesztési szakaszában megvizsgáltuk, milyen új elemekkel gazdagíthatnánk az új generációs Corolla értéktárát. Úgy találtuk, hogy a ‘dinamikus formatervezés’ és a ‘vezetési élmény/élvezetes vezethetőség’ a fejlesztés két legfontosabb pillére. Egyértelmű volt, hogy ezen értékek megvalósításában teljes mértékben számíthattunk az új TNGA alapú GA-C platformra. Az új padlólemez egyik legfontosabb erénye, hogy nagymértékű szabadságot biztosít a tervezők számára egy dinamikus külső formaterv megvalósításához. A Corolla mindhárom karosszéria-változata egymástól jól megkülönböztethető, egyedi megjelenést kapott, tetszetősebb arányokkal és mélyebb kiállással. Emellett a keskenyebb A-oszlopok, valamint a mélyebben húzódó műszerfal és motorházfedél révén jobb körkörös kilátást biztosítottunk a vezető számára. Az új Corolla a legújabb generációs Prius és C-HR modellekkel közös padlólemezre épül. Ennek köszönhetően már a kezdetekkor tisztában voltunk azzal, hogy a platform mély üléshelyzete, alacsonyabb tömegközéppontja, valamint többlengőkaros hátsó felfüggesztése kiváló kiindulási alapokat teremtenek a menetdinamika tökéletesítéséhez. Ennek dacára képesek voltunk még tovább finomítani a modell menetdinamikai képességeit. A kormányreakciókat tökéletesítve például még jobb kormányérzetet értünk el, míg a hátsó felfüggesztés új súrlódási technológiát alkalmazó, frissen kifejlesztett lengéscsillapítói a rugózási kényelem és a pontos vezethetőség még harmonikusabb egyensúlyát kínálják.”

A Sedan orr- és farkialakítása miért tér el a Hatchback és Touring Sports kivitelek dizájnjától?

„A projekt kezdetekor végzett ügyfélkutatások egyértelművé tették, hogy a Hatchback és Touring Sports modellek vásárlói mindenekelőtt dinamikus megjelenésű autóra vágynak, miközben a Sedan ügyfelek inkább a nagy presztízsre helyezik a hangsúlyt. Általános, sportos sziluettjük egyértelművé teszi a három karosszériatípus rokonságát, ugyanakkor a Sedan esetében határozottan elegánsabb részleteket alkalmaztunk.”

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Oldalak: 1 2 3