Lexus LC tuningváltozatokból szemezgettünk

Négy japán tuningműhely és egy amerikai keréktárcsa-specialista is kezelésbe vette a Lexus sportos zászlóshajóját. Az eredmény az egyiknél letaglózó, a másiknál harmonikus, de egytől egyig a figyelem középpontjába állítják az LC luxuskupét.

Míg egy átlagos autó esetében a tuning célja az, hogy különlegesebbé tegyék megjelenését, teljesítményét, kisugárzását, a zászlóshajóknál más a helyzet. Itt a tökéleteset kell tovább finomítani, az impozánsat még lenyűgözőbbé tenni, az eleganciát éteri magaslatokba emelni. Mindezt lehetőleg egyszerre, megőrizve és még stabilabbá téve azt az érzékeny egyensúlyt, amivel a tervezők eredetileg felruházták a modellt. Ez nem egyszerű feladat, de megfelelő kiindulási alapot választva még a hírhedten elborult japán műhelyek is képesek élvezhetőt alkotni.

Liberty Walk

Luxuskupéból közúti versenyautót faragott a Liberty Walk. Az Aicsi prefektúrában működő műhely tökélyre fejlesztette a brutalitás szalonképessé tételét. A látható szegecsekkel rögzített, duzzadó kerékívtoldások mögött negatív dőlésű, piros küllős kerekeken slick abroncsok feszülnek, a csomagtartó fedeléből péklapát méretű szárny nő ki, a kipufogó négy végcsöve viszont apró és kék, mert így különleges. Akár egy gonosz földön túli hatalom támadó cirkálója is lehetne a földig ültetett alkotás, ám ajtaján klasszikus John Lennon-idézet hirdeti a globális béke hatalmát – az átalakítások összességükben kiegyensúlyozott, bár a mindennapokban csekély használati értékű autót eredményeztek.

Wald International

Ha a Liberty Walk alkotása egy szteroidokkal felelőtlenül telepumpált testépítő, az oszakai Wald International inkább street workout programra küldte a Lexus nagy kupéját. A hátsó kerékívek 13 milliméterrel szélesebbek, az elsőkbe fékhűtő csatornákat illesztettek. Az első kötényt apró LED-fények pöttyözik, a karosszériát itt is, ott is aerodinamikai elemek tagolják – ezek sokan vannak, ám aprók (különösen diszkrét a hátsó légterelő), így külön-külön talán fel sem tűnnének, az összhatás viszont rendkívül sportos.

Fehérben és feketében is jól mutat az autó, a Wald International azonban az élénk színektől sem riad vissza – a babakék és a narancssárga kombinációja kifejezetten jól áll a Lexus LC-nek.

Strasse Wheels

A floridai Strasse Wheels kakukktojás az összeállításunkban, hiszen ők kizárólag könnyűfém keréktárcsákat fejlesztenek és gyártanak – viszont nem akármilyeneket! Az itt látható SV1 Deep Concave FS modelljük 22 colos átmérője ellenére nem hat túlméretesnek, talán különleges küllőkialakítás miatt: mintha épp csak megtámaszkodnának a keréktárcsa belső ívén a törékeny küllők – valójában egy rejtett konzol rögzíti azokat a szegecselt belső részhez. A bronz és arany árnyalatok különösen mutatóssá teszik az extrém méretű felnit, amely azonban ugyanolyan impozánsan hat visszafogott feketében – a kerék bonyolult felépítése révén kínálja magát az optikai játszadozáshoz, így a Lexus LC tökéletes kiegészítője lett.

Artisan Spirits

A kézműves lelkek egy Toda nevű kisvárosban lakoznak, és amennyire eldugott helyen élnek, annyira ott vannak a tuning élvonalában. A húszéves tapasztalattal rendelkező stúdió elsőként állított össze optikai tuningkészletet a Lexus LC-hez, munkájuk nem csupán ösztönzően hatott versenytársaikra, de sokan az Artisan Spirits diszkrét Sports Line csomagját felhasználva fogtak hozzá saját, ambiciózusabb átalakításaikhoz. Persze az ötletgazdákat sem kell félteni: a Black Label GT csomag rendszámos versenyautóvá alakítja át a Lexus kupéját, ami élő bizonyítéka annak, hogy olykor van igazság az „álló helyzetében is mintha száguldana” közhelynek. Ami az aerodinamikát illeti, itt szó sem lehet visszafogottságról: a hatalmas hátsó szárnyat mintha egyenesen egy Batman képregényből mintázták volna.

Rowen

A japán esztétikai tradíciók egyik alapelve a „kevesebb több”, de valahogy a Rowen tuningházat elfelejtették tájékoztatni erről az alapigazságról. A karosszéria minden törésvonalát mintha vastag tussal (valójában átlátszó lakkal fedett, szénszálas kompozit elemekkel) húzták volna ki. Talán megszokásból a külső tükörházra, az elöl 245/35-ös, hátul 285/30-as Bridgestone Potenza abroncsokba öltöztetett, 21 colos keréktárcsákra és az ajtó egyébként sík felületére is jutott a fekete-fehér tagolásból. Előnye is van ennek a zebravirtusnak: a csomagtér fedelére illesztett légterelő perem organikusan olvad bele a karosszériába, és az első splittert tagoló két-két parányi LED is csak akkor tűnik fel, ha útnak indul a kupé.

Fotók: Artisan Spirits, Liberty Walk, Rowen, Strasse Wheels, Wald International