Gördülési kényelem

ÜLÉSEK

Még a márka hagyományosabb modelljei is olyan ülésekkel vannak felszerelve, amelyek valamilyen pluszt kínálnak a versenytársakhoz képest: az ülések puhábbak, mégis megfelelő oldaltartást biztosítanak, hogy a hosszú utazások során ne fájduljon meg az utasok háta.

Az1920-as évek Citroënjei már olyan ülésekkel rendelkeztek, amelyek akkoriban kivételesnek számítottak. Később, az 1934-es Traction Avant számos újításának egyike egy újfajta ülésváz és ülőlap kidolgozására irányult. A 2CV a függőágy-szerű, kényelmes és kivehető üléseivel a maga nemében premiernek számított. A DS modellen a Citroën tovább növelte a gördülési kényelmet. Ezt olyan speciális üléspárnák kifejlesztésével érte el, melyeknek Dunlopillo habszivacs borítása úgy lett kialakítva, hogy összhangban legyen a felfüggesztéssel.

A gondosan kialakított Dunlopillo üléseket a későbbi modelleken is alkalmazták, mint például a GS, CX, SM és BX: ezek rendkívül kényelmes ülések voltak, puha párnázással, comb- és lábtámasszal, valamint deréktámasszal. A Citroën ezeket a modelleket saját speciális „Jersey” anyagával kárpitozta, amely nagyobb kényelmet biztosított, és új anyagok bevezetését jelentette a tömeg-autógyártásban. Ezeknek az üléseknek olyan kényelmes volt az ülőlapjuk, ahogy azt a megjelenésük is sugallta.

A hátul ülő utasok lábterének kialakítását tekintve a CX Prestige volt az első Citroën, amelybe hátul – a magánrepülők világából ihletet merítve – szalonhangulatot idéző, fotelszerű üléseket szereltek be, optimális kényelmet biztosító emelt lábtartóval. Az SM, nagy túraautó bőr kagylóülésekkel büszkélkedett, amelyeket úgy terveztek, hogy még a leghosszabb utakon is kiváló kényelmet és megfelelő tartást biztosítson az utasoknak. Később, a 2006 és 2012 között gyártott C6 modell Business Class szellemben tervezett, elektromosan dönthető háttámlájú hátsó ülésekkel volt felszerelve. A hátul ülő utasok is előre tudták tolni az első utasülést, hogy egy szalonhoz hasonló, tágas helyet alakítsanak ki maguknak.
A C4 Cactus pedig egy kanapészerűen kialakított első ülés koncepciót mutatott be, amely az előző évek modelljeihez tervezett első üléspadok újraértelmezett változata volt.

A Citroën folyamatosan azon dolgozott, hogy a puha kényelmet és a megfelelő oldaltartást ötvöző üléseket tervezzen, és azokat különleges kivitelekben, egyedülálló funkciókkal, valamint nagyobb biztonságot nyújtó részletekkel lássa el, mint például állítható deréktámasz, elektromos működtetésű masszázs funkció, elektromosan állítható lábtartó, hogy a legnagyobb utazási kényelmet biztosítsa az utasoknak.

A mai Advanced Comfort ülések – melyeket 2018-ban az új C4 Cactus és az új C5 Aircross SUV modelleken vezettek be a kényelmet szolgáló innovációként – az első pillantásra kényelmet sugalló, habszivacs réteggel borított ülőlapjukkal, amely hívogató kényelmet kínál az utasoknak, a múltat idézik fel. Ezek az ülések a nagyobb utazási kényelem mellett, kényelmesebb testhelyzetet is biztosítanak. Ez a nagy sűrűségű habszivacs borításnak köszönhető, amely utazás közben megfelelő tartást biztosít a testnek.