A Volkswagennel közösködik a Ford

A Ford és a Volkswagen kiterjesztik globális együttműködésüket az önvezetés és az elektromos járművek elterjesztése, illetve a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében.

●A Volkswagen a Forddal közösen fektet be több, mint 7 milliárd dollárnyi tőkét az Argo AI nevű önvezető jármű-platform vállalatba. Ez a közös befektetés lehetővé teszi mindkét autógyártó számára, hogy egymástól függetlenül integrálják az Argo AI önvezető rendszerét saját járműveikbe, ezzel lényegesen gazdaságosabbá téve annak globális alkalmazását

●A Ford felhasználja majd a Volkswagen elektromos jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit (MEB) elnevezésű eszközét hogy 2023-ig legalább egy nagy sorozatban gyártandó, teljesen elektromos hajtású jármű tervezzen és gyárton Európában, az európai vásárlók számára. Ezzel hatékonyabban teljesíti elektromos személyautók gyártására vonatkozó ígéretét, miközben kihasználja a Volkswagen sorozatnagyságából fakadó előnyöket

●A Ford és a VW 2022-től együtt fejlesztenek majd kisáruszállítókat és közepes méretű pick-upokat mindkét márka számára egyes globális piacokra, megosztva a fejlesztési költségeket és komoly szinergiákat létesítve

●A Volkswagen-Ford globális szövetség – ami nem jár a két vállalat közti kereszttulajdonlással – várhatóan javítja majd mindkét cég működésének hatékonyságát

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG a mai napon (SIC) bejelentette, hogy kiterjesztik globális szövetségüket az elektromos járművekre is, illetve együttműködnek majd az Argo AI –vel az önvezető technológiák meghonosítása terén az USA-ban és Európában, ezzel lehetővé téve mindkét cég számára vásárlóik jobb kiszolgálását és javítva versenyképességüket, valamint költség és tőkehatékonyságukat.

A Volkswagen vezérigazgatója Dr. Herbert Diess, a Ford elnök-vezérigazgatója Jim Hackett és az Argo AI vezérigazgatója Bryan Salesky ma bejelentették, hogy a Volkswagen befektetőként csatlakozik a Fordhoz az Argo AI önvezető járműtechnológiai platfom vállalatba történő tőkebefektetés terén.

A Forddal és a Volkswagennel közösen dolgozó Argo AI önvezető rendszere (SDS) az első, melynek kereskedelmi forgalmazására léteznek már tervek Európában és az USA-ban. Emellett a két autógyártó globális jelenlétét kihasználva az Argo AI platformja a legígéretesebb a globális alkalmazás tekintetében az összes eddigi önvezető technológia közül A Volkswagen és a Ford önállóan integrálják majd az Argo AI SDS-ét az e célra épített járműveikbe, ezzel támogatva mindkét vállalat személy és áruszállítási kezdeményezéseit.

Az Argo AI továbbra is arra összpontosít, hogy létrehozzon egy SAE 4. szintnek megfelelő SDS-t, ami alkalmazható a sűrűn lakott városi környezetben a fuvarmegosztásban, és a kiszállítási szolgáltatásokban is.

A Ford és a Volkswagen egyenlő tulajdonrészt szereznek az Argo AI-ben és együttesen többségi tulajdonosok lesznek a cégben. A fennmaradó részvénycsomag az Argo AI dolgozók ösztönzésre szolgál majd. A fenti ügylethez még be kell szerezni a felügyeleti jóváhagyást, illetve ki kell dolgozni még egyes részleteket.

“Bár a Ford és a Volkswagen megőrzik függetlenségüket és továbbra is kiélezett versenyt folytatnak a piacon, ez az együttműködés az Argo AI-vel e fontos technológia területén lehetővé teszi számunkra páratlan képességek, páratlan méretgazdaságosság és földrajzi jelenlét kialakítását,” – mondta el Hackett. “A szinergiák felszabadítása számos területen lehetővé teszi globális szövetségünk erejének bemutatását az okos világnak tervezett okos járművek korában.”

Emellett a vállalatvezetők bejelentették, hogy a Ford lesz az első autógyártó a Volkswagen után, ami használhatja a VW elektromos jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit – MEB – nevű eszközét egy 2023-tól nagy sorozatban gyártandó, zéró károsanyag kibocsátású jármű gyártásához.

A Ford tervei szerint több mint 600,000 európai járműben alkalmazza majd a MEB architektúrát a következő hat évben, miközben folynak a tárgyalások egy európai vásárlóknak szánt, második vadonatúj Ford modellről is. Mindez alátámasztja a Ford európai stratégiáját, ami a cég erősségeinek kihasználásán alapul – mint az áruszállítók, a lebilincselő crossoverek, és az olyan ikonikus, importált modellek, mint a Mustang és az Explorer.

A Volkswagen 2016-ben kezdte el MEB architektúrájának fejlesztését, azóta hozzávetőleg 7 milliárd dollárt fektetve ebbe a platformba. Az autógyártó e platform felhasználásával nagyjából 15 millió autó gyártását tervezi csak a Volkswagen csoport számára a következő évtizedben.

A Ford számára a Volkswagen MEB architektúrájának felhasználása részét képezi egy több mint 11.5 milliárd dolláros globális befektetésnek az elektromos járművek terén, és hangsúlyozza a Ford elkötelezettségét arra, hogy elektromos járművek széles palettáját kínálja európai vásárlói számára, miközben teljesíti fenntarthatósági vállalásait.

“A jövőbe tekintve még több vásárló és a környezetünk is élvezi majd az ágazatban vezetőnek számító Volkswagen EV architektúra előnyeit. Globális szövetségünk még ígéretesebben alakul, és folyamatosan tovább keressük a további együttműködés területeit,” –mondta Diess. “A nagyobb léptékű MEB gyártás csökkenti fejlesztési költségeinket a zéró károsanyag kibocsátású járműveknél, ez pedig elősegíti az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb elterjedését világszerte. Ez erősíti mindkét vállalat helyzetét a nagyobb tőkehatékonyság, további növekedés és jobb versenyképesség révén.”

A szövetség – ami kiterjed az Argo AI-ben eszközölt közös befektetésen kívüli más együttműködésekre is – nem terjed ki a két cég közötti kereszttulajdonlásra, és független az Argo AI befektetéstől. A szövetséget a két cég felsővezetőiből álló közös bizottság felügyeli, amit Hackett és Diess vezet.

A két vállalat várhatóan 2022-től szállít majd közepes méretű pick-upokat globális vásárlóknak, ezt pedig a kisáruszállítók követik majd.