A bemutatók éve

Magyarországon is stabil eredményeket ért el a Volkswagen 2019-ben közel 11 ezer autó kiszállításával. Ezzel a Volkswagen 6,9 százalékos piaci részesedést ért el, amelyet idén 7,5 százalékosra növelne a márka. A szigorodó CO2-előírásoknak köszönhetően új időszámítás kezdődik 2020-ban az autógyártók életében, de erre reagálva a Volkswagen komoly modelloffenzívával, összesen hét újdonsággal készül az idei évre: érkezik a 8-as Golf és az ID család első példánya, az ID.3. Az értékesítésből jelentős szeletet hasíthatnak ki a hibrid modellek, éppen ezért a VW alapvetően ezekre a modellekre fókuszál.

A 2019 őszén életbe lépő WLTP szabályozás okozta nehézségek ellenére sikeres évet zárt tavaly a Volkswagen világszerte és hazánkban egyaránt. A Volkswagen-csoport 1,3 százalékos növekedéssel összességében 10,9 millió gépkocsit értékesített tavaly, a Volkswagen márka a globális eredményből 6,3 millió autó értékesítésével vette ki a részét.

Több kategóriában is az élen zárt a Volkswagen hazánkban
A hazai piacon a Volkswagen stabilan tartotta korábban megszokott piaci pozícióját, 10.897 értékesített autóval 6,9 százalékos piaci részesedést ért el a márka importőre a 157.906 darabos piacon. A Volkswagen több kategóriában is élen zárt 2019-ben, a Golf-kategóriának nevezett osztályban – értelemszerűen a Golffal – 14 százalékos részesedéssel lett első, és a nagycsaládos autótámogatásnak köszönhetően a C-méretosztály egyterűi között 21 százalékos részesedéssel első helyre került a Tourannal. A Passat és a Passat Variant a saját kategóriájukban 18,9 és 27,5 százalékos piaci részesedéssel végzett a dobogó legfelső fokán. Emellett az e-Golffal és az e-up! modellekkel – összesen 29,8 százalékos piaci részesedéssel – az elektromos autók mezőnyében is élen végzett a VW.

Az értékesítést nagyban befolyásolják a gazdasági, környezeti hatások
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése alapján a piac várhatóan 150 ezer körül alakulhat 2020-ban is, és ebből a Volkswagen 7,5 százalékosra kívánja növelni a részesedését, mert tervei szerint közel 11.250 gépkocsit értékesíthetnek. Ehhez számos piaci tényező is hozzásegítheti a márkát, amelynek fontos alappillérei, hogy az elmúlt évek eredményei alapján stabil és kiszámítható a hazai autópiac, továbbá jövőre is elérhető lesz a hétüléses gépkocsikra vonatkozó családi autóvásárlási program. Az értékesítési eredményt növelheti az is, hogy az idei évben összesen hét új márkát vezet piacra a Volkswagen, és az is fontos tény, hogy mára sikerült a WLTP kapcsán tapasztalt gyártási nehézségeket rendezni; továbbá megérkezik az ID-család első modellje is, és a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság támogatójaként jelentős figyelmet kaphat a márka a nyár folyamán. Persze emellett nehezítő tényezőkkel is kalkulálnak: az idei értékesítési eredményekre hatással lehet a kedvezőtlen euró-forint árfolyam, illetve az is, hogy 2021-ben a még megengedő WLTP2-t a WLTP3 váltja, amely újabb kihívások elé állítja a márkákat.

„A jogszabályi változtatások jelentős feladatot adnak az autógyáraknak, ráadásul a környezetbarát technológia és a közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelő megoldások fejlődésével párhuzamosan a gépkocsik ára is nőhet, amelyre további hatással lehet a szigorú széndioxid szabályozás. Mint ismert, amelyik márka nem teljesíti flottaszinten a kilencvenöt gramm/kilométer CO2 kibocsátási átlagot, komoly büntetést fizethet. A Volkswagen mindenesetre felkészült az újabb kihívásokra, s ha minden terv szerint alakul, büntetés nélkül teljesítheti az idei évet.” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója egy sajtóreggeli keretében. – „Segítség, hogy ebben az esztendőben még a legrosszabb kibocsátással rendelkező öt százalékot kizárhatják a számításból a gyártók, jövőre azonban a WLTP három érkezésével már ezekkel is kalkulálni kell.”

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!