Minden csak számolás kérdése
A 2020-as Dakar Rally a szaúd-arábiai főváros, Rijád közelében ért véget – az ikonikus verseny 12. szakaszát a TOYOTA GAZOO Racing csapatából Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel nyerte meg. A páros keményen küzdött, hogy behozza 10 perc 17 másodperces hátrányát és felzárkózzon az első helyre, megvédve a 2019-ben megszerzett bajnoki címet. Dacára annak, hogy az utolsó szakaszon a legjobb időt érték el, a Toyota Hilux legénysége 6 perc 21 másodperccel elmaradt céljától a közel 8000 kilométeres tereprally végén. A Toyota mégsem szomorkodhat az ezüstéremmel, a vállalat versenyistállója által indított mind a négy csapat sikeresen befejezte a versenyt, a Dakaron életében először induló Fernando Alonso is szép eredménnyel zárt. További ok az ünneplésre a japán autógyártó számára, hogy teherautómárkája, a Hino a Team Sugawara révén kategóriájában az első helyen zárta a legendás megmérettetést, épp úgy mint a Team Land Cruiser Toyota Auto Body. Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke személyesen köszönte meg a pilóták és a támogató csapat erőfeszítéseit és a szurkolók támogatását.
A Toyotának nem sikerült ugyan a címvédés, a TOYOTA GAZOO Racing Dakar csapatának vezető pilótája, Nasser Al-Attihah és navigátora, Mathieu Baumel hiába voltak végig az első helyen autózó Carlos Sainz – Lucas Cruz páros sarkában, egy navigációs tévedés és két lerövidített szakasz miatt végül a második helyet szerezték meg, a csapat és a Hiluxok azonban remeken helyt álltak a világ legkeményebb tereprally versenyén. A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda, aki Morizo becenéven maga is a TOYOTA GAZOO Racing mesterpilótája, az alábbiakban olvasható nyílt levélben köszönte meg az emberfeletti erőfeszítéseket, hihetetlen küzdőszellemet, és persze a szurkolók lelkes támogatását.
„Célba ért a 2020-as Dakar Rally mezőnye! Először is szeretném elismerésemet kifejezni az összes versenyzőnek, akik teljesítették ezt a a 8000 kilométert. Nasser és Mathieu: gratulálok a második helyezésetekhez a Hiluxszal. Kár, hogy nem sikerült másodszor is győznötök, de igazán impozáns volt, ahogyan a rally második felében harcoltatok. Egy újabb évre üresen hagyom a 2019-es győzelmi trófea melletti helyett az irodámban. Emellett ünneplem a többi Hilux-legénységet is, Ginielt és Alexet, Bernhardot és Tomot, valamin Fernandót és Marcot, amiért sikerült célba érniük. Tavaly év elején, amikor Detroitban találkoztam Fernandóval, elmondta nekem az álmát, hogy szeretne indulni a Dakaron. Végigkövettem, ahogy felvállalta ezt a kihívást, és megbirkózott számos nehézséggel: megtanulta, hogyan kell megjavítani az autót, ha defektet kap, vagy ha éppen felborul. Amikor ez történt, csak kiszedte a törött szélvédőt, és ment tovább. Amióta a Toyota tereprally-csapatában van, autózott párszor szélvédő nélkül, de sosem aggódtam miatta. Tudtam, megoldja ezt is, ahogyan a Formula 1-ben is mindig helytállt. Jó esélyt láttam arra, hogy ez velünk még gyorsabban megy majd! De a viccet félretéve: hiszem, hogy Fernando élvezte ezt a kihívást, és azt is, hogy az élmezőnyben küzdhetett. Örülök, hogy sikerült megadnunk neki ezt a lehetőséget. Szeretnék gratulálni a Hino Team Sugawarának, illetve Sugawarának, Somemiyának és Mochizukinak, sorozatban tizenegyedik győzelmükhöz a teherautók géposztályában (max. 10 literes motor). Sajnálom, hogy a másik teherautó – ami egy új modell – feladta a versenyt. Elismerésem az összes csapattagnak, akik keményen dolgoznak azért, hogy ’egyre jobb teherautókat’ építsünk. Nagyon köszönöm mindenkinek. Szeretnék gratulálni a Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) legénységének, kategóriájukban sorozatban a hetedik győzelmükhöz. Christian és Jean-Pierre, elismerésem! Akira és Laurent, nektek is gratulálok a második helyezésetekhez, és megértem az érzéseiteket… A célba érést követően Akira Miura üzent nekem. Szeretném megosztani az üzenetét (bár nem kértem erre engedélyt tőle): ’Peruban akadtak valamivel nehezebb szakaszok is, de az idei Dakaron olyan útvonalak is voltak, amiket nemigen használnak. Nehéz terep, tele kövekkel, ami sok gondot okozhat egy autónak. A versenyzőknek is folyamatosan koncentrálni kell. Emellett, bár az autók és a pilóták is alkalmazkodtak az évről évre egyre gyorsabb dél-amerikai Dakarhoz, rengeteg volt a defekt. Ehhez a rallyhoz inkább kitartás kell, mint gyorsaság, e tekintetben a szakaszok jól fekszenek a Land Cruisernek. A legnagyobb eredményünk idén az, hogy a győzelemért küzdhettem Christiannel. Vannak, akik szerint nem jó a csapaton belüli rivalizálás, idén mégis így döntöttem. Ezzel a megközelítéssel teljesen más szintű koncentrációval és kiélezett érzékekkel vezethettem. Végig arra gondoltam, hogyan mehetnék gyorsabban? Úgy hiszem, ez volt az első alkalom, amikor elértem a Land Cruiser korlátait. A hatalmas dűnék már-már ijesztőek voltak, de teljes lendülettel futottam nekik. Ezt nagyon élveztem, és közben még többet megtapasztaltam a Land Cruiserben rejlő potenciálból. Összességében nagyszerű volt az idei Dakar.’ Mindebből teljes mértékben átérzem azt a szemléletet, hogy ’az utak formálják az autókat’ és, hogy az emberek és az autók is fejlődnek az autóversenyzés extrém körülményei között. A Toyota csoportnál arra törekszünk, hogy egyre jobb autókat készítsünk. Ebben segít, hogy világszerte sokféle utat és terepet bejárunk. Köszönöm folyamatos támogatásukat!”
Az alábbiakban a verseny második felét összefoglaló részletes beszámoló olvasható, amely a hatodik szakasztól követi nyomon az eseményeket.
A hatodik szakasz
Mind a négy TOYOTA GAZOO Racing legénység bekerült az első nyolc helyezett közé a 2020-as Dakar Rally 6. szakaszán. A négyesből ismét Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel szerepelt a legjobban, akik a Toyota Hiluxszal 3 perc 22 másodperccel a szakaszgyőztes után értek célba harmadikként. A páros 1 perc 30 másodpercet veszített egy defekt miatt, ami a szaúdi főváros, Rijád és Ha’il városa között, a 477 kilométeres táv felénél történt. A legnagyobb figyelem a Dakar-újonc, Fernando Alonso és tapasztaltabb navigátora, Marc Coma szereplését kísérte, akik eddigi legjobb teljesítményüket nyújtották első közös Dakar Rallyjukon. Ők a győztesnél alig 7 perc 56 másodperccel gyengébb idővel, hatodikként értek célba ezen a szakaszon. A páros a második leggyorsabb volt a négykerékhajtású autók között, ami érezhetően javított önbizalmukon a kimerítő rally második felét megelőző pihenőnap előtt. Kihasználva a Hilux beállításain elvégzett több módosítást, Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul az ezen a szakaszon elért hetedik helyükkel összetettben megtartották nyolcadik helyezésüket, és csökkentették hátrányukat az élen álló autóhoz képest, így az már csak 9 perc 37 mp. Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro 10 perc 48 másodpercet veszítettek, dacára annak, hogy erős tempót diktáltak. A páros elégedetlen volt eddigi teljesítményével, ezért igyekeztek utolérni az élbolyt, végül a nyolcadik helyen zárták ezt a szakaszt. A pihenőnap előtt összetettben a hatodik helyen álltak, 55 perc 41 mp hátránnyal az első helyezetthez képest. A hat kimerítő szakaszt követően már az összes legénység nagyon várta a hagyományos pihenőnapot, ami a Dakar Rally féltávját jelöli.
A hetedik szakasz
Mind a négy TOYOTA GAZOO Racing legénység célba ért a 2020-as Dakar Rally hetedik szakaszán, ami magában foglalt egy kimerítő, homokdűnékkel tarkított 546 kilométeres speciál szakaszt is Rijád és Wadi Al Dawasir között. A csapatból ismét Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel érték el a legjobb időeredményt, ami 2 perc 12 másodperccel volt gyengébb a szakaszgyőztes idejénél. Ezzel összetettben továbbra is tartották második helyezésüket, tíz perccel az élen álló autó mögött. Bár a szakasz elején voltak kisebb dűnék, a legénység kezdeti száguldásának gátat vetettek a későbbi útszakaszok, amik inkább a kétkerék-meghajtású riválisoknak kedveztek. Erre a napra rányomta a bélyegét a portugál motoros, a 2013-as FIM Cross-Country világbajnok Paulo Gonçalves szomorú balesete. A TOYOTA GAZOO Racing együtt gyászolja Paolo halálát a Dakar Rally minden résztvevőjével, és szeretné legmélyebb részvétét kifejezni a családnak, a barátoknak és a csapattársaknak a Hero Motosports Team Rallynál. A 7. szakasz komoly kihívásnak bizonyult Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro számára. Ginielt még mindig kínozta az 5. szakaszon elszenvedett nyaksérülés, mindazonáltal a páros igyekezett maximális tempóban autózni, bár erősen érezték maximális sebességük korlátait a buggyval versenyző riválisaikhoz képest. A tizedik legjobb idővel értek célba, de összetettben előreléptek a hatodik helyre, hátrányuk pedig 1 óra 5 perc 58 másodpercre csökkent az élen álló egységhez képest. A Hiluxon a pihenőnap során elvégzett kisebb aerodinamikai módosításoknak köszönhetően Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul lépést tudott tartani az élen haladókkal. A páros így a negyedik legjobb időt produkálta ezen a szakaszon, csupán 46 másodperccel elmaradva Nasser és Mathieu idejétől. Ezzel ez a legénység is feljött a hetedik helyre összetettben, hátrányuk 1 óra 15 perc 56 mp volt az első helyezetthez képest. Fernando Alonso és navigátora, Marc Coma ismét jó és egyenletes teljesítményt nyújtott, ami a hatodik helyet eredményezte, dacára annak, hogy időt veszítettek, amikor egyik abroncsukról levált a futófelület. A páros a kerékcserével nagyjából másfél percet vesztett. 7 perc 49 másodperccel végeztek a szakaszgyőztes mögött, ezzel összetettben két helyet léptek előre, így az összetettben a 14. helyen álltak. Ez azt jelenti, hogy immár mind a négy TOYOTA GAZOO Racing legénység az első tizenötben volt öt szakasszal a cél előtt.
A nyolcadik szakasz
Fernando Alonso és navigátora, Marc Coma ezen a napon letették névjegyüket a 2020-as Dakar Rallyn. A 8. szakaszon a második legjobb időt érték el, alig 4 perc 4 másodperccel lemaradva első közös szakaszgyőzelmükről. Ez a páros volt ma a leggyorsabb a TOYOTA GAZOO Racing négy legénysége közül a 477 kilométeres, hurkot formázó szakaszon, ami Wadi Al Dawasir-ból rajtolt és ott is ért véget. Miután Alonsóék a 2. szakaszon a megrongálódott futómű miatt több mint kétórás időhátrányba kerültek, sorozatban jó időeredményeket produkáltak a későbbi versenynapokon. Ez jól mutatja elszántságukat, hogy mindent beleadtak a világ egyik legnehezebb autóversenyén. A hatodikként rajtoló Fernando és Marc ideális helyzetben indult a támadásra. Sikerült kihasználniuk, hogy a pihenőnap során a TOYOTA GAZOO Racing csapata módosította az aerodinamikai csomag kínálta lehetőségeket. Ezzel az eredménnyel a páros összetettben feljött a 13. helyre, így már csak 4 perc 31 másodpercnyire voltak az első tíztől Fernando legelső Dakar Rallyján. Miután ezen a szakaszon nem indultak motorkerékpárosok, a hátramaradó keréknyomok hiányában az élen haladók számára nem volt könnyű feladat a navigálás. Dacára annak, hogy ezen a szakaszon csak a 11. leggyorsabbnak bizonyultak, Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel összetettben 6 perc 40 másodpercre csökkentette időhátrányát. Ez a legénység már a szakasz elején az élre állt, de később a puha homokdűnéken elveszítette előnyét. Várható volt, hogy az, hogy emiatt a 9. szakaszon tizenegyedikként indultak komoly kihívást okoz az előttük rajtolók által felvert porfelhő miatt, de bíztak abban, hogy sikerül közelebb kerülniük Dakar Rally bajnoki címük megvédéséhez. Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro is szép időeredményt ért el aznap, ami a negyedik helyezéshez volt elegendő, 6 perc 29 másodperccel elmaradva a győztes idejétől. Ez a páros gond nélkül teljesítette a szakaszt, így összetettben megtartották hatodik helyezésüket, alig 10 percnyire az ötödik helyezettől. Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul nem volt ilyen szerencsés a 8. szakaszon. A kő, amire ráfutottak nem csupán defektet okozott, de a Hilux karosszériáját, illetve a motor kenési rendszerének tartályát is megrongálta. A legénység időt veszített a kerékcserével, de a sérülés ellenére is úgy döntöttek, hogy tovább hajtanak, végül sikerült a hetedik legjobb idővel célba érniük, 10 perc 19 másodperccel a győztes mögött. A Hilux zavartalanul működött tovább, és biztonságban hozta be őket a táborba, ahol kijavították a sérülést.
A kilencedik szakasz
A TOYOTA GAZOO Racing versenyzői, Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel a 9. szakaszon nyújtott káprázatos teljesítményüket követően alig 24 másodpercre jöttek fel az első helyezetthez képest. Ezen a szakaszon a legénységek 868 kilométert tettek meg Wadi Al Dawasirtól a Szaúd–Arábia keleti részén fekvő Haradhig. Nasser remek helyezést ért el a Toyota Hiluxszal ahhoz, minden remény meg volt, hogy megvédheti Dakar bajnoki címét. A nap második legjobb idejével futott be, csak 15 másodperccel elmaradva a győztes idejétől. Ezzel az összetettben 6 perc 16 másodpercet dolgozott le időhátrányából. A címvédők tizenegyedikként rajtoltak, ami azt jelentette, hogy bőven volt előttük követhető keréknyom a sivatagban, így magabiztosan autózhattak. Nasser és Mathieu végig gyorsan hajtottak a 410 kilométeres speciál szakaszon, és ki tudták használni, hogy legnagyobb riválisuk defektet kapott, illetve gondjai voltak a navigálással is. Immár mind a négy TOYOTA GAZOO Racing legénység az első tízben volt az összetettben, miután Fernando Alonso és navigátora, Marc Coma a 9. szakaszon mutatott remek szerepléssel három helyet lépett előre, a tizedik helyre. Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro defektet kapott a 9. szakasz elején, a kerékcsere közel kétperces időveszteséget okozott. Mindazonáltal Giniel és Alex csupán 11 perc 16 másodperccel volt lemaradva az első helyezett mögött. Ezt a szakaszt a nyolcadik helyen zárták, amivel továbbra is őrzték hatodik helyezésüket az összetettben. A 9. szakaszon hetedik helyen célba érő Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul 8 perc 30 másodperccel maradt el a győztes idejétől. Ez a legénység ismét gond nélkül teljesítette a távot, de nem tudták tartani a lépést az élen haladókkal. Ennek ellenére javítottak összetett helyezésükön, és immár feljőve a hetedik helyre, 1 óra 8 perc 59 másodperccel elmaradva az első autó mögött. A Dakar-újonc Fernando és tapasztaltabb navigátora, Marc az első 100 kilométeren belül megelőzték az elsőként induló egységet, majd a következő 300 kilométeren végig ők mentek az élen. Ez volt az első ilyen alkalom a páros első közös Dakar Rallyján. A kilencedik legjobb idővel értek célba – dacára annak, hogy nem voltak előttük követhető keréknyomok. Idejük 13 perc 3 másodperccel volt gyengébb a győztesénél. Ezzel Fernando a lett a legjobban teljesítő Dakar-újonc a 2020-as versenyen.
A tizedik szakasz
A 2020-as Dakar Rally 10. szakasza igazi drámát hozott a TOYOTA GAZOO Racing számára, mivel két legénysége is sok időt veszített. A címvédő Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel a szakasz felénél kerültek bajba a navigálással, ami 17 perc 46 másodpercükbe került. Fernando Alonso és navigátora, Marc Coma pedig nem sokkal a 680 kilométeres szakasz rajtja után átfordultak a Hiluxszal, miközben egy homokdűnén igyekeztek átkelni. Nekik nem esett bajuk, de a szélvédő összetört, és deformálódtak a futómű egyes alkatrészei is. A táv felénél a rally szervezői úgy döntöttek, hogy a 345. kilométernél félbeszakítják a Haradh és Shubaytah közötti maratoni szakaszt, tekintettel arra, hogy a vészhelyzet esetén mozgósítható erőket kevésnek ítélték. Kimerítő volt az előző nap, és az erős szél a helikopterek felszállását is lehetetlenné tette. Éppen ezért a versenyzőket az összekötő útvonalon található Marathon táborba terelték. Nasser és Mathieu különösebb műszaki probléma nélkül ért célba a 17. helyen. Az ezen a szakaszon elért helyezés – ami meghatározza a következő rajtpozíciót – lehetővé tette számukra a másnapi támadást, illetve azt, hogy csökkentsék hátrányukat az élen haladó autóhoz képest, így életben tudják tartani a reményt a címvédésre. Két szakasszal a rally vége előtt Nasser és Mathieu összetettben továbbra is a második helyen álltak, de a hátrányuk immár 18 perc 10 mp volt. A TOYOTA GAZOO Racing leggyorsabb egysége ezen a szakaszon Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro volt, ők a harmadik legjobb idővel értek célba. Dacára az elveszített 4 perc 26 másodpercnek, összetettben továbbra is tartották hatodik helyezésüket. Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul szintén műszaki gondok nélkül teljesítették a rettegett maratoni szakaszt, ahol nem álltak rendelkezésre a csapat szerelői, ezért a versenyzők maguk végezték az esetleges javításokat. Ez a páros a szakasz hatodik legjobb idejével ért célba a Toyota Hiluxszal, 6 perc 40 másodperccel az első helyezett egység mögött, amivel továbbra is őrizték hetedik helyezésüket, 1 óra 15 perc 39 másodperces időhátrányban az élen álló autóhoz képest. Az átfordulást követően Fernando és Marc rövid időre megálltak, megbizonyosodva arról, hogy nem sérültek meg, majd nekiláttak megjavítani az elgörbült futóműelemeket. Mielőtt újból útnak indultak, eltávolították az összetört szélvédőt is, amin már nem lehetett kilátni, ezért porvédő szemüvegben autóztak a szakasz végéig. Összesen 1 óra 17 perc 33 másodpercet veszítettek mindezzel, így az 55. helyen végeztek ezen a szakaszon, de a célba érést követően azonnal kijavították a sérüléseket. Az időveszteség miatt összetettben a 14. helyre estek vissza, 4 óra 34 perc 56 másodpercnyire az első helyezettől.
A tizenegyedik szakasz
A 11. szakaszt követően mind a négy TOYOTA GAZOO Racing legénység biztonságban visszaért a haradhi táborba, ahol a csapat szerelőbrigádjai már készenlétben álltak, hogy felkészítsék a Toyota Hiluxokat a 2020-as Dakar Rally utolsó szakaszára. A négy egység a Shubaytahban kialakított Maraton táborból visszafele haladt az utolsó előtti, 744 kilométeres szakaszon, amely magában foglalt egy 379 kilométeres speciál szakaszt is, az elején 80 kilométernyi homokdűnés tereppel. Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel erős tempót diktáltak a maratoni szakasz második felében, megpróbálták ledolgozni a 17 perc 46 másodperces időhátrányt, amit a 10. szakaszon a nehézkes navigálás miatt felhalmoztak. A páros végül a második helyen végzett, alig 10 másodperccel elmaradva a szakaszgyőztes idejétől, amivel 8 perc 3 másodpercre csökkent a hátrányuk az összetettben élen álló egység mögött. Nasser és Mathieu végig azt remélték, hogy az utolsó szakaszon átvehetik majd a vezetést, de a szervezők 374 kilométerről 167 kilométerre lerövidítették a speciál szakaszt, így ez szinte lehetetlen kihívásnak ígérkezett. Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro ismét kiegyensúlyozott teljesítménnyel tudta le a maratoni szakasz második részét, 12 perc 14 másodperccel a leggyorsabb egység után célba érve. A páros ismét műszaki probléma nélkül teljesítette a távot, és ezzel összetettben előrelépett az ötödik helyre, ahol hátránya 1 óra 6 perc 34 mp az volt első helyezett autóhoz képest. Az utolsó előtti szakaszon a negyedik helyen befutó Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul is remekül szerepeltek, alig 10 perc 14 másodperccel gyengébb idővel célba érve, mint a szakaszgyőztes. Ezzel a páros összetettben továbbra is őrzizte hetedik helyezését, hátrányuk 4 perc 55 mp volt a hatodik helyezett mögött. A 10. szakaszon megrongálódott Hilux éjszakai javítását követően Fernando Alonso és navigátora, Marc Coma 113. párosként rajtolt el első közös Dakar Rallyjuk utolsó előtti szakaszán. Igazi elszántságot és küzdőszellemet mutatva, fantasztikus szerepléssel, és a nyolcadik legjobb idővel vitték el a célig a kissé megviselt Hiluxot. A 10. szakaszon elszenvedett borulás miatt valószínűtlenné vált, hogy végül sikerül bekerülniük a legjobb tízbe, de a 13. hely megtartására esély mutatkozott.
A tizenkettedik, utolsó szakasz
A Haradhtól az újonnan épült Qiddiyahig tartó utolsó szakaszt megfelezték a szervezők, így az csupán 167 kilométeres lett. Bár a szakasz nem volt elég hosszú ahhoz, hogy Nasser és Mathieu beérjék az első helyen álló egységet, így is sikerült időhátrányukat 3 perc 56 másodperccel csökkenteni, bebiztosítva ezzel második helyezésüket az összetettben. Fernando Alonso és Marc Coma duója volt a második leggyorsabb TOYOTA GAZOO Racing legénység ezen a szakaszon, ahol a negyedik legjobb időt érték el, alig 3 perc 25 másodperccel elmaradva Nasser és Mathieu eredményétől. A páros csupán 25 másodperccel volt csapattársaik mögött az első ellenőrzőpontnál, de a táv felénél defektet kaptak, amivel értékes perceket veszítettek. Fernando és Marc összetettben a 13. helyen végeztek, 4 óra 42 perc 47 másodperccel a győztes autó mögött. Azután, hogy több mint két órát veszítettek a második szakaszon, fantasztikus erőbedobással sikerült felkapaszkodniuk a 10. helyre – mielőtt a 10. szakaszon elszenvedett borulás miatt le kellett mondaniuk arról, hogy az első tízben végezzenek. A TOYOTA GAZOO Racing színeiben induló Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro az utolsó szakaszon a hetedik helyen ért célba, 4 perc 31 másodperccel elmaradva Al-Attiyah idejétől. A rally első szakaszain jól szerepeltek, a 2. szakaszon sikerült győzniük is, mielőtt a rendszeresen bekövetkező defektek miatt elveszítették lendületüket. Az elveszített idő ellenére a páros összetettben végül ötödikként ért célba, 1 óra 7 perc 9 másodperccel a győztes autó mögött. A 42. Dakar Rallyn Bernhard ten Brinke és navigátora, Tom Colsoul is szép eredményt ért el. Ez volt a páros második közös Dakarja, ahol megismételve eddigi legjobb teljesítményüket, ismét a hetedik helyen végeztek összetettben. Bár idén nem sikerült szakaszgyőzelmet aratniuk, a verseny során végig benne voltak ez első tízben, így Bernhard elismerően nyilatkozott a Toyota Hilux megbízhatóságáról és tartósságáról, aminek köszönhetően végül 1 óra 18 perc 34 másodperccel végeztek a győztes mögött. Bernhard nem az egyetlen olyan pilóta, aki hangot adott annak, mennyire bízik a Toyota Hiluxban. A világ legnehezebb autóversenyén mind a négy legénységnek sikerült műszaki problémák nélkül teljesíteni az egész távot, dacára annak, hogy a szaúd-arábiai táj legvadabb részein tették meg a több mint 5000 kilométert. A 2020-ban első alkalommal Szaúd-Arábiában megrendezett Dakar Rally 12 szakaszból állt, megspékelve rengeteg dűnével, homoksivataggal és gyors, sziklás útvonallal. A mindenki által legkeményebbnek ítélt autós sporteseményen a TOYOTA GAZOO Racing három legénysége végzett az első tízben, míg a Dakar-újonc Fernando is hozta összetettben a tiszteletre méltó 13. helyezést, ami jól mutatja a Toyota Hilux megbízhatóságát, tartósságát és minőségét. A sokféle nehézség – köztük 42, egyenként átlagosan másfél perces időveszteséggel járó defekt – ellenére a TOYOTA GAZOO Racing legénységek teljes erőbedobással küzdöttek abban a tudatban, hogy számíthatnak a Hilux megbízhatóságára. Sajnos a két lerövidített utolsó szakasz miatt nem tudták ledolgozni időhátrányukat a Dakar Rally bajnoki cím megvédéséhez.