Hem kell minden f@szságnak bedőlni!!! „A modern dízelek kiszűrik a városi levegőből a port” – a Volkswagen szerint…

Arról már ITT volt szó korábban blogunkban, hogy még az utcai levegőben lévő kénoxidot és a nitrogénoxidot is kiszűri a Volkswagen AG újdonsága, az Air Care Climatronic, de most valósággal mesébe illő eredményt hozott az Auto Motor und Sport által Stuttgartban végzett mérés sorozat, amely a dízelmotoros autók kipufogógázára és a városi levegő szálló por tartalmára koncentrált.

Más kipufogógáz-összetevőkhöz képest ugyanis a szilárd részecskék, vagyis a szálló por egészségkárosító hatása bizonyult jelentősnek, mert belégzéskor épp a legkönnyebb és legkisebb részecskék jutnak be legmélyebbre tüdőnkbe.

Az autókkal szemben támasztott emissziós követelmények szerint a szilárd részecskék tömege mellett a számuk is mérési szempont, így ez a helyzet a dízelmotorok esetében is 2011 óta. Az Auto Motor und Sport és az Emission Analytics mérőberendezései ezért nem súlyra mérték a dízel autók kipufogógázában lévő részecskéket, hanem megszámolták őket. Az összehasonlíthatóság kedvéért a kipufogógáz mellett a mérés helyszínén a stuttgarti városi levegő részecske számát is meg kellett állapítani, majd ezt vetették össze a kipufogógáz-mennyiség részecske tartalmával.

Ezt tudja a Tiguan 2.0 TDI

A tesztre véletlenszerűen kiválasztott négy márka modelljei a különféle kategóriákat képviselték, melyek között egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION kipufogó csövére is csatlakoztatták a hordozható kipufogógáz elemző berendezést (PEMS–Portable Emissions Measurement System).

dieselabgase2_ams_m.jpg

A Tiguan TDI a négy autó közül messze a legkisebb részecske kibocsátással működött a teszten, és egy szennyezett napon a közepes, 30 kilométeres úton csökkenteni is tudta a környezet szállópor terhelését, még akkor is, ha ezen az útszakaszon ment végbe a részecskeszűrő tisztára égetése, ami elméletileg a legkedvezőtlenebb konstelláció lenne.

A mérésben szereplő autók kipufogógázával a vizsgált üzemállapotok zömében kevesebb szilárd részecske távozott, mint amennyit a motor a levegővel beszívott. Pedig a 3, 30 és 300 kilométeres tesztutakon aztán mindenféleképpen kipróbálták a motorokat: volt hideg indítás, alapjárati mérés, valamint mérsékelt és nagy terheléssel megtett út meleg motorral. Ráadásul a közepes és a hosszú szakasz részecsketerhelésébe egy-egy részecskeszűrő öntisztítást is belekalkuláltak, ráadásul a 3 kilométeres szakaszon a hideg részecskeszűrőben nem is indul el a korom hamuvá égetése.

Mindezek ellenére a független mérés sorozat újabb bizonyítéka annak, hogy a dízelmotor nemcsak erős, nemcsak kevesebbet fogyaszt, nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásában előnyös, de igazoltan tisztábban is működik.

A teszt során a nitrogén-oxidok szintjét ezúttal nem vizsgálták, mert korábbi tesztek során a mai Euro 6d Temp és Euro 6d besorolású autók visszatérően igazolták, hogy kipufogócsövükön alig távoznak nitrogén-oxidok, és könnyedén teljesítik az igen szigorú határértékeket.