Főleg öreg autók cserélnek gazdát

Kezdjük a rossz hírrel: a szeptember végéig használtan importált 117 352 személyautó 60 százaléka, 70 421 volt idősebb tíz évesnél. Még rosszabb arány jellemzi a tulajdonosváltásokat, hiszen a 603 ezer átírás háromnegyede, 461 ezer kocsi készült 2010 előtt.

Másrészt szembetűnő, hogy utoljára az első negyedévben regisztráltak több külföldről származó használtkocsit, mint az elmúlt év azonos időszakában, vagyis, ha kismértékben is, de csökkenőben van a behozatal. A tavalyi első kilenc hónap alatt ugyanis még 120 005 autó kapott magyar rendszámot.

negyedeves_hasznaltimport.jpg

A SUV a használtimport sztárja

Ugyancsak a trendet jellemzi, hogy a SUV-okat leszámítva csaknem minden kategóriában 3-9 százalékkal mérséklődött az import. Igaz, hogy 31 646, illetve 20 115 darabbal még mindig az alsó-, illetve a felső középkategóriás modellek érkeznek a legnagyobb számban, azonban a SUV-behozatal több mint 23 százalékkal 13 588 darabra emelkedett.

A használtimport eddigi enyhe lejtmenete nem azt jelenti, hogy pangana a piac, ugyanis amíg a tavalyi szeptember végéig csaknem 570 ezer kocsi cserélt gazdát, addig idén több mint 603 ezer.

Jóllehet Budapesten regisztrálták a legtöbb, csaknem 118 ezer átírást, a piac csupán 5,5 százalékkal bővült, míg Heves és Somogy megyében 13,6, illetve 11,5 százalékkal. Igaz, Hevesben így is csak 18 114, míg Somogyban 17 914 kocsi cserélt gazdát. A második legnagyobb piacon, Baranyában ugyanakkor 0,2 százalékkal kevesebb, 20 128 átírás történt.

A használtpiac kedvenc márkái továbbra is az Opel (77 409 darab), a Volkswagen (60 333), a Suzuki (58 746) és a Ford (49 355) a 36 593, illetve a 34 318 darabos Renault és a BMW előtt. Ami a modelleket illeti, legnagyobb számban az Opel Astrák (39 564), a Suzuki Swiftek (35 368) és a Ford Focusok (17 181) cserélnek gazdát, majd a Volkswagen Golf és a Passat következik 16 801 és 15 694 átírással.

1.png
2.png