Még kérdés, hogy konszolidációhoz vezet-e a légi áruszállítás recessziója

Körtvélyes Tivadar, az MTI különtudósítója jelenti
    Egyelőre korai arról beszélni, hogy a légi áruszállítási üzletág teljesítményének visszaesése konszolidációhoz vezet majd – mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója kedden Varsóban, a Global Airportand Passenger Symposium rendezvényén.

    A szervezet legutóbbi, augusztusi adatai szerint az árutonna-forgalomban mért teljesítmény 3,9 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ez volt a tizedik egymást követő hónap, amikor csökkenést mutattak ki, ilyen hosszú időszakra a 2008-as válság óta nem volt példa.


    Ezzel kapcsolatban Alexandre de Juniac az MTI-nek azt mondta, a folyamat hátterében a kereskedelem csökkenése, az Egyesült Államok és Kína közti kereskedelmi háború is megtalálható. Összességében az idén 4 százalékos csökkentést várnak az iparágban az előző évi szinthez képest.


    A helyzetet rontja, hogy a légitársaságok folyamatosan növelik a kapacitásokat, ezzel csökken a töltöttség, és egyre nagyobb nyomás helyeződik a jövedelmezőségre. Az MTI-nek az elnök-vezérigazgató kifejtette: egyelőre korai lenne arról beszélni, hogy a folyamatok az iparág egyes szereplőinek becsődöléséhez vezetnek, meg kell várni, hogy az év végéig hogyan reagálnak az integrátorok és áruszállító légitársaságok.


    Előadásában Alexandre de Juniac megemlítette, hogy az utasszállítás is egyre nagyobb kihívásokkal küzd, csak szeptemberben négy légitársaság jelentett csődöt, a gazdasági teljesítmény romlásával pedig folyamatosan mérséklődik a kapacitások bővítése.

    A Global Airportand Passenger Symposium fő témája az utasélmény fokozása, a háromnapos konferencián a repülőterek, légitársaságok és repülőtéri rendszereket fejlesztő szolgáltatók képviselői vesznek részt.