Vizes bemelegítés után különleges utazás (Balogi Ádám képgalériáival)

Soha ennyi pöttyös ruhát és barett sapkát nem látott a Hungaroring! És ennyi autócsodát sem! A hangszóróból mambó vagy rock and roll szólt, a fodrászat és a ruhakölcsönző a hatvanas éveket idézi, egyedül a változatos streetfood kínálat jelezi, hogy a 21. században járunk. A Hungaroring Classic  valódi időutazás, amely már két évvel ezelőtti bemutatkozásakor is elképesztően népszerű volt, de ha lehet, az érdeklődés csak fokozódik, ráadásul itt a család összes tagja megtalálja a maga szórakozását.

A fókusz azonban természetesen a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekbeli autókon van, hiszen ez mégis csak egy autóverseny. Igaz, annyiban más, hogy a nézők elől itt egyáltalán nem zárják el a gyönyörű és igencsak drága járműveket. Minden boxban és standon szívesen látják az érdeklődőket, akik közelről is megnézhetik, lefényképezhetik, megsimogathatják az autókat, a versenyzők, tulajdonosok és szerelők pedig szívesen és büszkén beszélnek a saját verdáikról.

No de nézzük a szombati versenyeket! 

Az időmérők mellett három kategóriában már egy-egy versenyt is láthattak a nézők. The Greatest’s Trophy – vagyis a legnagyszerűbbek trófeája, erre a névre hallgat az a viadal, amelyben az 50-es és 60-as évek megbízhatósági versenyeit uraló autók meccseltek egymással. A korábban Trofeo Nastro Rosso néven futó sorozatban, a leginkább olasz gyárak sport- és GT autóinak éles csatájában a divatmárkát forgalmazó Vögele család egyik tagja Yves Vögele diadalmaskodott. Az 1964-es Porsche 904/6 versenyautóval megszerezte idei első győzelmét, ami egyáltalán nem volt könnyű a számára, mert „nagyon csúszós volt a pálya, ami miatt instabillá vált az autóm”, mondta a tapasztalt pilóta. 

A felbecsülhetetlen értéket képviselő autók kategóriájában a dobogó második fokára az igazán különleges Bizzarrinit irányító Peter Muelder állhatott, őt szorosan az Alfa Romeóval induló másik Vögele, Carlo követte. A szombati első verseny talán legizgalmasabb pillanata az eső mellett az volt, amikor a két több mint 2 milliárd forintot érő autó, Alain Vögele Alfa Romeója és Jan Gijzen Ferrarija összeütközött és a kavicságyban landolt. De nemcsak ők jártak pórul, hanem a 40-es rajtszámmal induló Streminski is, aki a mezőny egyik legrégebbi autójával, a 1958-as Tojeiro Climax 1100-sel pördült meg a nedves burkolaton, de mivel senkivel sem ütközött, az autó szerencsére épségben megúszta a kalandot.

A Group C Racing sorozatban az 1982 és 1994 közötti autók versenyeznek, azonban a Hungaroring Classicon a nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején épült autók vannak többségben. Ebben a kategóriában csupán 0.68 másodperc előnnyel, Mile Wrigley futotta a legjobb időt. A Spice SE89C-003 karosszériaszámú autó az amerikai IMSA bajnokságban versenyzett 1989 és 1991 között, ahol hat alkalommal végzett a dobogón. Csupán egy hajszállal szorult a második helyre a Michel Lecourt és Raymond Narac irányította Porsche 962C, ami a legendás típus egyik utolsóként épült példánya. 

Az autót a Porsche gyár japán megrendelésre készítette, azonban sosem versenyzett élesben, így ez a jelenlegi legjobb állapotban lévő kocsi, csupán a Classic keretein belül autóznak vele. Őt a dobogón Tony Sinclair követte egy Spice-szal. A leggyorsabb kört azonban a tízkörös hátránnyal induló Allard Kalff futotta, aki egykoron a Eurosport szakkommentátoraként dolgozott.

Az egykor a világ csúcskategóriájának számító Sixties’ Endurance sorozatban a pilóták egy kétórás futamot teljesítettek. Az 1966 előtt gyártott sportautók versenyében James Cottingham és Andrew Smith párosa nyert egy Shelby Cobra 289-cel, őket Richard Cook és Patrick Blakeney-Edwards, majd a Mahe, Scemama páros követte.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!