A Lexus kereskedők a legelégedettebbek
Hosszú évek hagyományait megőrizve a Lexus és a Toyota végzett az észak-amerikai autókereskedők szövetségének felmérésén, amely azt vizsgálta: mely márka kereskedői a legelégedettebbek az általuk képviselt branddel.
Az észak-amerikai autókereskedők szövetsége (National Automobile Dealers Association, NADA) évente kétszer, a téli és a nyári időszakban készíti el márkakereskedői felmérését. A 2019 januárjában és februárjában elvégzett felmérés adatait az elmúlt napokban tette közzé a szervezet, és ezekből kiderül, hogy a Toyotánál csak a Lexust jobb képviselni, ha márkakereskedésről van szó.
Az 1985 óta megszervezett kereskedő elégedettségi felmérés (Dealer Attitude Survey) arra kíváncsi, milyen hatással vannak az autóipar legfontosabb problémái és változásai a kereskedők és a gyártók közötti kapcsolatra. A kereskedők elmondhatják véleményüket a franchise értékéről, a vállalat irányelveiről és a márka kapcsolattartóiról, valamint minősíthetik a márka hajlandóságát arra, hogy meghallgassa a kereskedők konstruktív ötleteit, és minél szorosabb kapcsolatot építsen ki partnereivel.
A Lexus mindkét kérdéskörben az első helyen végzett, szorosan nyomában a Toyotával. Ezzel megismételték a tavalyi eredményeiket. 2017-ben télen és tavasszal is a Toyota bizonyult a legörömtelibb üzleti partnernek, megelőzve a Lexust, amely előtte éveken át vezette a rangsort.
A 2019-es első felmérés márkarangsora a következő:
Kereskedői elégedettség | Kereskedői vélemények meghallgatása |
Lexus | Lexus |
Toyota | Toyota |
Subaru | Subaru |
Honda | Audi |
Porsche | Mercedes-Benz |
Mercedes-Benz | Honda |
Audi | Kia |
Volvo | Lincoln |
Jeep | Ford |
Acura | Porsche |
A NADA rendszeresen megosztja kutatásának eredményeit az iparág szereplőivel; tapasztalataik szerint a visszajelzés elősegíti a párbeszédet és az együttműködést a kereskedők és az autógyártók között.