Növelte utasforgalmát az év harmadik negyedévében a Turkish Airlines

2024 harmadik negyedévében 5,4%-kal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el. A vállalat jelentősen növelte részesedését a légi rakományszállításban is.

A folyamatos globális geopolitikai feszültségek, a repülőgépgyártás szűk keresztmetszetei és a hajtóműproblémák ellenére a Turkish Airlines agilitásának és kiterjedt járathálózatának köszönhetően töretlenül folytatta növekedését, és 2024 harmadik negyedévében 5,4%-kal növelte utasforgalmi kapacitását.

A 2024. július-szeptemberi időszakban a Turkish Airlines teljes bevételei az előző évhez képest 4,9%-kal, 6,6 milliárd USD-re nőttek, még a 2023-as év azonos időszakának magas bázishatása mellett is. Az utasforgalomból származó bevételek, amelyek a teljes forgalom 84%-át tették ki, 5,6 milliárd USD-re nőttek a távol-keleti régió erőteljes részesedésének köszönhetően. Ugyanakkor a társaság harmadik negyedévi légi teherszállításból származó bevételei az előző évhez képest 47%-kal, 911 millió USD-re emelkedtek. A Turkish Cargo 16,8%-kal növelte a szállított rakomány mennyiségét 2023 azonos időszakához képest, és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által közzétett adatok szerint szeptemberben 5,7%-os piaci részesedéssel a világ harmadik legnagyobb légi árufuvarozójává vált.

Az utasforgalmi egységek bevételeire nehezedő versenykényszer, valamint a globális inflációs környezet és a hajtóműproblémák költségekre gyakorolt negatív hatásai miatt a főtevékenységből származó eredmény 2024 harmadik negyedévében 1,3 milliárd USD volt. A társaság EBITDAR eredménye 2,3 milliárd USD-t és 35,2%-os EBITDAR margint ért el, amely meghaladta mind a történelmi átlagot, mind a versenytársakét. A Turkish Airlines hatékony és dinamikus portfóliókezelésének köszönhetően generált pénzügyi bevételek szintén kulcsszerepet játszottak a nettó nyereség támogatásában.

A Turkish Airlines az év első kilenc hónapjában 9%-kal, 467-re növelte repülőgépeinek számát a repülőgépgyártásban tapasztalható kapacitáshiány ellenére. A légitársaság a 100 éves jubileumi stratégiája részeként 2033-ra 800 repülőgépre kívánja bővíteni flottáját,

A bővítés mellett a finanszírozási költségek és a devizakockázatok minimalizálását célzó diverzifikációs stratégiájának részeként a Turkish Airlines lett az első Kínán kívüli légitársaság, amely a harmadik negyedévben három Airbus A350-es repülőgép finanszírozását kínai jüanban teljesítette.

Ezenfelül a vállalat első alkalommal használt fel fenntarthatósághoz kötött hitelt két üzemanyagtakarékos A321-Neo repülőgépre, és ezzel jelezte belépését a fenntartható finanszírozásba. Az egész légiközlekedési ágazatban elért eredményeiről ismert Turkish Airlines innovatív finanszírozási struktúráival hívta fel magára a figyelmet, és három külön finanszírozási díjat kapott az Airline Economics-tól.

A több mint 93 ezer embert foglalkoztató Turkish Airlines leányvállalataival együtt büszkén képviseli Törökországot a globális légiközlekedési iparágban egyedülálló járathálózatával, modern flottájával, kiváló szolgáltatásaival és sikeres teljesítményével. Az elkövetkező években a légiközlekedési ágazat fenntartható növekedésében való részvétel a nemzeti fejlesztési célokkal és a 2033-as vállalati stratégiával összhangban folytatódik.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!