A Toyota Gazoo Racing több éves műszaki együttműködést ír alá a Haas csapatával
A Toyota visszatér a Forma-1-be
A Toyota 2009 óta először tér vissza a Forma-1-be, miután szerződést írt alá a Haas F1-es csapatával, amely azonnal megkezdődik.
A japán gyártó nyolc szezont töltött a Forma-1-ben üzemi csapatként és motorszállítóként, 13 dobogós helyezést ért el, és a legjobb negyedik helyet érte el a konstruktőri bajnokságban.
A többéves megállapodás részeként a Haas és a Toyota – motorsport- és K+F részlegükön, a Toyota Gazoo Racingen (TGR) keresztül – „megosztja egymással szakértelmét és tudását, valamint erőforrásait”.
A megállapodás a Ferrarival kötött megállapodás mellett fog érvénybe lépni, amellyel a Haas 2016-os sportágba lépése óta dolgozik együtt.
A TGR tervezési, műszaki és gyártási szolgáltatásokat nyújt a Haasnak, míg a Haas technikai szakértelmet és kereskedelmi előnyöket kínál cserébe.
A cél az, hogy a Haas javítsa fejlődését és versenyképességét a sportban, miközben a Toyota fejleszti saját tudását és készségeit az F1-en keresztül.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing összefogott, hogy létrejöjjön ez a technikai együttműködés” – mondta Ayao Komatsu, a Haas főnöke.
„Az autóipari szektor világelső vállalatának támogatása és együttműködése szervezetünkkel, miközben saját műszaki és mérnöki szakértelmük fejlesztésére és felgyorsítására törekszünk – ez egyszerűen egy olyan partnerség, amely mindkét oldalon nyilvánvaló előnyökkel jár.”
„Az a képesség, hogy kihasználjuk a Toyota Gazoo Racingnél rendelkezésre álló erőforrásokat és tudásbázist, miközben hasznot húzunk a technikai és gyártási folyamataiból, nagyban hozzájárul majd saját fejlődésünkhöz, és egyértelműen arra törekszünk, hogy tovább növeljük versenyképességünket a Forma-1-ben.”
„Cserébe egy platformot kínálunk a Toyota Gazoo Racing számára, hogy teljes mértékben kiaknázhassák és ezt követően fejlesszék házon belüli mérnöki képességeiket.”
„Természetesen örülök, hogy olyanok támogattak minket, mint a Forma-1 és hosszú távú partnerünk, a Scuderia Ferrari – akivel a szezon elején bejelentettük, hogy folytatjuk a folytatást az új technikai partnerség kialakításában. célja, hogy folyamatos sikereket érjünk el Forma-1-es törekvéseinkben.”
„Gene Haasszal együtt kifejezetten szeretnék köszönetet mondani Stefano Domenicalinak (vezérigazgató – Forma-1) és Fred Vasseurnek (csapatfőnök – Scuderia Ferrari) ezen a téren, a Toyotával pedig Akio Toyodának (elnök – Toyota) Motor Corporation), Tomoya Takahashi (elnök – Gazoo Racing Company) és Masaya Kaji (projektmenedzser – Gazoo Racing Company).”
„A MoneyGram Haas F1 Team csapatánál mindenki izgatottan várja ennek az új kapcsolatnak az együttműködési eredményeit, alig várjuk, hogy elkezdhessük és megvalósíthassuk közös ambícióinkat.”
A Gazoo Racing Company elnöke, Tomoya Takahashi hozzátette:
„Örömmel jelentjük be, hogy a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing alapmegállapodást kötött egy olyan műszaki együttműködésről, mint a Haas járműfejlesztés.”
„Szeretnénk kifejezni köszönetünket Gene Haas úrnak, Ayao Komatsu úrnak, Stefano Domenicali úrnak (vezérigazgató – Forma-1), Fred Vasseur úrnak (csapatfőnök – Scuderia Ferrari), és a csapat összes meglévő partnerének. kivételes együttműködésükért és megértésükért ebben az együttműködésben.”
„Azáltal, hogy a MoneyGram Haas F1 Teammel versenyzünk a motorsportok csúcsán, pilóták, mérnökök és szerelők képzésére törekszünk, miközben erősítjük a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing képességeit, és szeretnénk hozzájárulni a motorsportokhoz és az autóiparhoz.”
Az üzletet pénteken jelentették be a Toyota tulajdonában lévő Fuji International Speedway-n, és a Toyota Gazoo Racing márkajelzés látható lesz Nico Hulkenberg és Kevin Magnussen Haas autóin a jövő hétvégi, austini Egyesült Államok Nagydíjtól.
A Haas jelenleg a hetedik a konstruktőri bajnokságban, mindössze három pont hátrányban az RB-től a P6-ért folytatott küzdelemben.