A reptéri káosz ellenszere
Legyen kötelező a személyes ügyfélszolgálat a fapados légitársaságoknak is!
A korábban a Ryanair ellen fogyasztóvédelmi pert kezdeményező Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a reptéri káoszt okozó felháborító késésekkel a fapados légitársaságok gyakran megsértik a magyarországi fogyasztók jogait és a jogszabályokat is. Sérelmet okoz a fogyasztóknak, hogy az ilyen helyzetekben az utasok számára sokszor teljesen elérhetetlen a légitársaság, aminek a fogyasztóvédelmi törvény módosításával kell elejét venni.
Napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő panaszkezelést a fogyasztóknak. Ezért az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint törvénymódosítás szükséges, hogy Magyarországon kötelesek legyenek a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint ez valódi megoldás lenne a fapadosok által okozott fogyasztóvédelmi problémákra.
A fogyasztók joggal várják el, hogy a korral haladva a fogyasztóvédelmi törvény 17/B. paragrafusa által most is előírt személyes ügyfélszolgálati kötelezettséget a közszolgáltató vállalkozások után most végre a nagy utasforgalmú légitársaságokra is kiterjesszék.
A reptéri káosz ellenszere: külön-külön minisztériumokhoz tartozzon a fogyasztóvédelmi jogalkotás és a jogalkalmazás!
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület azon vállalkozások számára tenné kötelezővé az ügyfélszolgálatot, akik országszerte legalább 15 megyében élő fogyasztókkal kötnek évente nagy számú szerződést. Így nemcsak a Ryanar és a WizzAir, de az Európai Adatvédelmi Testület döntése szerint EU-szerte tömeges adatvédelmi jogsértést elkövető Facebook és az Atka által fogyasztóvédelmi szempontból kifogásolt, függőséget okozó Ploom dohányhevítő készülék forgalmazója, a dohányipari multi JTI is köteles lesz személyes ügyfélszolgálatot nyitni.
A fogyasztóvédők amellett is érvelnek, hogy törvény kötelezzen minden légitársaságot arra, hogy késés esetén közvetlenül értesítsék a fogyasztókat SMS-ben és emailben is, akkor is ha a repülőjegyet a fogyasztó közvetítőn keresztül vásárolta. Egyes fapadosok jelenleg az adatvédelmi hatóság szabályait ürügyül felhasználva mulasztják el a késésről értesíteni az utasokat.
Felesleges eljárásjogi akadályai is vannak a fogyasztók érdekében történő fellépésnek, így sokszor eszköztelenek az egyébként Európában elismerten magas színvonalú munkát végző magyar fogyasztóvédelmi hatóságok és a pereket indító civilek. Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület ezért szorgalmazza, hogy a fogyasztóvédelmi hatóságokért a jövőben ne a jogalkotásért felelős igazságügyi miniszter legyen felelős. Legyen különválasztva a fogyasztóvédelmi jogalkotás és jogalkalmazás!
Kiadó: Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!