A fotelhuszárok korábbi királya győzelemmel tért vissza
A DOBOZ Portugál Rally-val elkezdődött a fotelhuszáok Hungarian Virtual Rally Championship ötödik szezonja, amit idén már a WRC hivatalos játékával rendeznek meg a szervezők.
220-an rajtoltak el és küzdötték végig magukat a nem könnyű futamon, ahol végül Suborits Péter szerezte meg a győzelmet, aki az első két szezonban is diadalmaskodott, majd eladott mindent, ami a szimulátorozáshoz köthető, de két év pihenő után újra visszatért, az utolsó előtti szakaszon magához vette a vezetést és a jó taktikájának hála, új gumikon tudta teljesíteni az extra hosszú Power Stage-t, ami meghozta számára a győzelmet.
Június második felében tudott csak elindulni a rali szimulátorosok ötödik szezonja, de szerencsére a játékosok kitartottak és az elmúlt évek versenyzői mellé sok új játékos is csatlakozott. „A mezőny egyharmada új versenyzőkből áll. Bízunk benne, hogy a korábbiak közül még többen megvásárolják az új játékot és az újdonsült játékosaink is jól fogják magukat érezni!” – mondta a futam után a bajnokság szakmai igazgatója, Pannuska Dávid, aki 10 gyorsasági szakaszt, változó körülményeket tervezett a verseny programjába. „A Rallylive.hu oldalon olvasható versenyzői nyilatkozatok szerint egyértelműen nehéznek ítélték meg a futamot a versenyzők, de a végén mindenki élvezte a befutót. Az volt a tervünk, hogy nehéz, de izgalmas bajnokságot állítsunk össze. Bízom benne, hogy a többi futam is hasonlóan fog tetszeni a játékosainknak!”
„A hatfordulós bajnokság naptárában havonta egy verseny szerepel, a végén a leggyengébb eredményt mínuszolhatják a versenyzők és így áll majd össze november elején a teljes tabella. Mivel nem csak abszolútban, hanem különböző kategóriákban is össze tudják hasonlítani az eredményüket az indulók, így szinte mindenki megtalálja a magához való ellenfelet és így talán még izgalmasabbak a versenyek.” – ezt már a bajnokság promótere, Dudás Endre fűzte hozzá.
Az első forduló az utolsó pillanatig izgalmakat hozott, hiszen a program rendszerének hála, több nap áll mindenki rendelkezésére, hogy teljesítse a futamot. Így mindenki be tudta osztani az idejét, ennek megfelelően tudott felkészülni a szakaszokra és persze voltak olyanok, akik csak a versenyidőt tudták rászánni és felkészülés nélkül ugrottak fejest a játékba.
A portugál murvás pályák, az egyik körben a nedves útfelület nem könnyítették meg a játékosok dolgát, ahogy az sem, hogy mindössze három garnitúra gumival lehetett teljesíteni a 10 gyorsasági szakaszt, ami 130 versenykilométert jelentett. Az utolsó gyorsasági, amiért ráadásul még a ’nagy’ rali szabályokhoz hasonlóan bónusz pontok is járnak, kitűnt a sorból az extrém hosszú 30 kilométerével. Sokáig úgy tűnt, hogy a tavalyi második helyezettnek, Kasza Kristófnak sikerült legjobban a futam, őt 2023 bronzérmese, Fónagy Kristóf követte, de aztán az utolsó előtti pillanatban, éjfél után megérkezett Suborits Péter – aki nem csak a hazai, hanem a nemzetközi porondon is letette már korábban a névjegyét – és megelőzve mindenkit, megnyerte a futamot.
Ahogy évek óta, így idén is megrendezésre kerül a bajnokságon belül a csapatbajnokság, ahol futamonként a csapatok legjobb három versenyzőjének a pontjai adódnak össze. Suborits Péter és Kasza Kristóf ugyan ellenfelei egymásnak, de az utolsó pillanatban egy csapatba szerveződtek SuKa® Rally Team néven és ezzel a mostani teljesítményükkel vezetik is a csapatértékelést, de a Hello Racing és a Car-Go! Virtual Rally Team csapata is szorosan ott lohol a nyomukban!
A következő forduló még mindig Rally2-es autókkal és aszfaltos pályákon kerül megrendezésre július 17-23. között.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!