A Lexus UX Art Car győztesei
A spanyol Antoñito és Manolín páros Gyorin Kozane (pikkelypáncél) című alkotása nyerte el a Lexus UX Art Car pályázat fődíját a 2019. évi chantilly-i Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen. A Lexus a luxusautók, a fényűző életmód és a művészetek nemzetközileg elismert fesztiválján ünnepelte fennállásának harmincadik évfordulóját, ebből az alkalomból bemutatva új LC Convertible tanulmányautóját és az Európában most először látható, megújult RX szabadidőjárművet. Az LC Convertible tanulmányautót a Rochas haute couture stúdió exkluzív ruhakölteményébe öltöztetett modell kísérte el.
A halpikkelyeket idéző, izgalmas részletek és színpompás ragyogás meghozták az első helyet a spanyol Antoñito és Manolín duónak a Lexus UX Art Car pályázatán. A Gyorin Kozane (pikkelypáncél) projekt diadalát azon a chantilly-i Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen hirdették ki, ahol a Lexus alapításának harmincadik évfordulóját ünnepli. A látványos alkotás rendkívül népszerűnek bizonyult a fesztivál több ezer látogatója körében. A Párizs közelében fekvő Château de Chantilly kastély területén megrendezett luxusautó, életmód és művészeti fesztivál egyike a legnagyobb ilyen jellegű rendezvényeknek Európában. A vendégek maguk szavazhattak a döntős pályaművekre: mind a négy pályázat markánsan eltérő módon értelmezte át a Lexus új kompakt crossoverét. A közönségszavazás végeredményét a francia televíziós műsorvezető Denis Brogniart hirdette ki. Az ezüstérmet a francia Leitmotiv művészeti kollektíva nyerte el a helyszínen, élőben megvalósított alkotásukkal. A győztesek, Antoñito és Manolín a Lexus vendégeként vehetnek részt a 2020-as Milánói Dizájnhéten, a világ egyik legnagyobb jelentőségű formatervezési rendezvényén, amelynek a Lexus 2005 óta meghatározó résztvevője.
Antoñito és Manolín (polgári nevükön Trini Salamanca és Pablo Parraga) piros-kék árnyalatú, organikus hálóval borították az UX karosszériáját. A halpikkelyre emlékeztető rácsmotívummal gyakran találkozhatunk a japán képzőművészetekben és kultúrában. A színpompás borítás valójában egy bio-epoxy anyagból készült, háromdimenziós szerkezet, amelyet úgy erősítettek fel az UX karosszériájára, mintha vászon volna. Az egymással kontrasztot alkotó jellemzők találkozását ugyanaz az Engawa építészeti koncepció uralja, amely segítségével az UX tervezői folytonos átmenetet teremtettek a jármű külső felületei és belső tere között.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az UX-ből ennyi ihletet tudtak meríteni ezek a tehetséges alkotóművészek, akik hallatlan kreatív eredetiséggel juttatták kifejezésre az autóra és a Lexus márkára adott reakcióikat.” – fogalmaz Pascal Ruch, a Lexus európai vezetője. „A merész formatervezés a Lexus márka egyik legfontosabb oszlopa. Ez a mostani pályázat újfent bizonyította, hogy luxusmárkaként képesek vagyunk az autóipar határain túl tekintve felkarolni a feltörekvő, ragyogó tehetségeket.”
Az Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen megjelent a Lexus LC Convertible koncepcióautó, az LC kupé nyitott tetős változatának előtanulmánya is. Az elegáns autó megjelenését a legendás párizsi divatház, a „fiatalos, elegáns és egyszerű” kompozícióiról ismert Rochas márka ruháit viselő modell tette még hatásosabbá. A Rochas 2019 tavaszi-nyári kollekciójából választott, halvány rózsaszín ruhadarabok az 1960-as évek stílusát idézik – mintha egy Alfred Hitchcock film hősnője lépett volna le a vászonról. Szintén Chantilly-ban tartotta európai premierjét a megújult Lexus RX szabadidőjármű, amelynek európai forgalmazása még az idén kezdetét veszi.