A Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapata 100%-ban bioüzemanyag-logisztikát céloz meg a 2024-es európai szezonban
Együttműködés a PETRONAS-szal és logisztikai partnereinkkel a HVO100-as bioüzemanyag használatának kiterjesztése érdekében azon törekvésünk részeként, hogy teljes mértékben bioüzemanyagot használó európai szezont érjünk el.
Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Elkötelezettek vagyunk azon törekvésünk felé, hogy 2030-ra a versenycsapat által ellenőrzött károsanyag-kibocsátás nettó nulla legyen, és merész lépéseket teszünk legnagyobb károsanyag-kibocsátási forrásaink kezelése érdekében. A fenntartható üzemanyagok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy csökkentsük a pályán és az utakon gyakorolt hatásunkat.
A PETRONAS címmel és műszaki partnerünkkel együttműködve azt tervezzük, hogy a 2023-as európai szezonban2 elért 67%-os kibocsátás-megtakarításunkra építünk azáltal, hogy kiterjesztjük a bioüzemanyagok használatát a pálya menti vendéglátó- és műszaki egységeinket tápláló generátorokra. Csapatautónk az idei összes európai versenyen kizárólag HVO100-zal, egy második generációs bioüzemanyaggal fog működni. Ez jelentősen megnöveli az előző szezon megtakarításait.
Mercedes-Benz Actros teherautóinkból álló flottánk az európai szezonban ismét HVO100-ast tankol. A lakóautóinkat és versenybázisainkat szállító teherautóink 9000-10 000 km-t tesznek meg, így a becslések szerint 90%-os CO₂-megtakarítás érhető el minden megtett kilométeren a hagyományos dízel használatához képest.
A szén-dioxid-kibocsátás megtakarításait a szezon végén teszik közzé, miután mind a kilenc európai futam adatait összegyűjtötték és elemezték.
Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat csapatfőnöke és vezérigazgatója
„Az európai szezon logisztikáját biztosító fenntartható üzemanyagok kulcsfontosságú részét képezik átállási terveinknek, amelyek segítik a csapatot és a sportágunkat a Net Zero jövő felé. Növeltük befektetéseinket, hogy további hatékonyságot érhessünk el a tervezett kibocsátáscsökkentéssel, ami tükrözi a csapat, a PETRONAS és logisztikai partnereink közös erőfeszítéseit. Az üzemanyag-innováció a sportágunkban 2026-ban bekövetkező változások középpontjában áll, és büszke vagyok arra, hogy egy olyan csapatot vezethetek, amely annyira elkötelezett a fenntartható változás előmozdítása mellett.”
Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat fenntarthatósági vezetője
„Célunk, hogy a lehető legfenntarthatóbbak legyünk működésünk minden területén, és teljesítményünk minden aspektusában keressük a hatékonyságot, beleértve a csapat rakományszállításának módjait és azt, hogy miként hajtjuk végre a működésünket.
„A teljes mértékben bioüzemanyagos szezonra törekszünk, összhangban a Net Zero kötelezettségvállalásainkkal, továbbra is az adatokat használjuk fel tanulásunk ösztönzésére, ami lehetővé tette számunkra, hogy évről évre növeljük megtakarításainkat, és módosítsuk a működésünket, ahogy egyre többet megtudunk az ellátás és az infrastruktúra változásairól. szerte a kontinensen és több földrajzi területen is játszanak.”
Datuk Sazali Hamzah, a PETRONAS Downstream alelnöke és vezérigazgatója
„Amellett, hogy azon dolgozunk, hogy 2026-ig fenntartható üzemanyagot biztosítsunk a Forma-1-es autók számára, továbbra is haladunk a szénlábnyom csökkentésére irányuló erőfeszítéseinkben a motorsport ökoszisztéma más részein, beleértve az utazást és a logisztikát is. Bár az iparág ezen szegmensei nem feltétlenül láthatók a rajongók számára, összehangolt erőfeszítéseket követelnek a kibocsátás csökkentése érdekében.”
„A tavalyi év eredményeire építve most kiterjesztjük a HVO100 alkalmazását, amely az egyik legmegvalósíthatóbb megoldás és számos együttműködési erőfeszítés annak érdekében, hogy a motorsportot közelebb hozzuk a Net Zero-hoz, miközben bemutatjuk a bioüzemanyagokban rejlő lehetőségeket a világ közlekedési szektorában.”
A közúti árufuvarozási logisztikánk hatásának csökkentésére irányuló munkán túl a csapat a Fenntartható repülési üzemanyagokba való befektetéseket is irányította. 2022-ben mi voltunk az első csapat, amely a SAF-ba fektetett be, ezzel is hozzájárulva a versenycsapatunk személyzetének légi utazásaihoz kapcsolódó károsanyag-kibocsátás-megtakarítások növeléséhez.
Megjegyzések:
1 A teljes mértékben bioüzemanyaggal rendelkező európai szezonra való törekvés a bioüzemanyag felhasználását foglalja magában verseny- és marketing teherautóinkban, lakóautóink és karámi berendezéseink generátoraiban, üzemanyagszállításban és autóalkatrészeink adhoc logisztikájában.
2 67%-os kibocsátáscsökkentés és 339 t CO₂e-megtakarítás a bioüzemanyag révén az európai szezon során – Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (mercedesamgf1.com)
2022-es bioüzemanyag-próba
2022 szeptemberében lezártuk a HVO100 használatának próbáját 16 versenykamionunkban az utolsó három európai futamon. A próba célja az volt, hogy megértse az elérhető szén-dioxid-megtakarítás szintjét, valamint azonosítsa a beszerzési kihívásokat. A próba után végzett elemzés arra a következtetésre jutott, hogy a HVO100 használata 89%-kal csökkentette a teherautók teherszállítási kibocsátását.
2023-as bioüzemanyagok bevezetése
2023-ban a 2022-es bioüzemanyag-próbánk sikerére építkeztünk, jelentősen növelve a HVO100 felhasználásunkat az európai szezonban. A 2023-as európai szezonban 67%-os kibocsátáscsökkentést és 339 tCO₂e megtakarítást értünk el a verseny- és vendéglátó teherautók és generátorok esetében. A csapat teherautó-flottája 386 000 km-t tett meg HVO100-on, minden megtett kilométerrel a CO₂-kibocsátás 90%-át takarította meg a hagyományos dízelhez képest.
HVO100 Bioüzemanyag
A hidrogénnel kezelt növényi olaj (HVO100) üzemanyag 100%-ban fenntartható forrásból származó megújuló nyersanyagokból, például fáradt olajokból és zsírokból készül. A HVO100 használata jelentősen csökkentheti a CO₂-kibocsátást, és csökkentheti a teherszállítás helyi levegőminőségre gyakorolt hatását azáltal, hogy csökkenti a NOx- és részecskekibocsátást. A bioenergia a dekarbonizáció fontos pillére az energetikai átállásban, mint közel nulla kibocsátású üzemanyag. A legújabb Net Zero forgatókönyvek követéséhez a folyékony bioüzemanyag-fogyasztást 2030-ra megnégyszerezi, és a közúti közlekedés kulcsszerepet játszik.
Szállítók
A csapat szeretne köszönetet mondani a PETRONAS címmel és műszaki partnerünknek, valamint logisztikai partnereinknek felbecsülhetetlen értékű támogatásukért és elkötelezettségükért fenntarthatósági törekvéseink támogatása érdekében.