Kiderült, amit nem is sejtettél! A Toyota C-HR és a Lexus RZ is magyar autó!

A Toyota C-HR lett az év városi autója, a Lexus RZ pedig az év prémium zöld autója

Ötödik alkalommal hirdette ki a „rangos” Év Magyar Autója díjak nyerteseit az önjelölt zsűri. Ezúttal 21 autómárka 39 modelljéről tudhattuk meg, hogy magyar autók.

A befizeséses jelentkezésen alapuló „megmérettetésen” hagyományosan jól szereplő (és nem utolsósorban az értékesítések tekintetében is évről évre rekordokat döntő) Toyota és Lexus ezúttal is díjazottak között van: a vadonatúj Toyota C-HR a városi autók kategóriájában lett 2024-ben a Magyar Év Autója, míg a vadonatúj Lexus RZ a zöld prémium autók kategóriájában hozta el az Év Zöldautója címet. Az autógyártó emellett egy további szakmai elismeréssel is gazdagabb lett, a szakmai zsűri ugyanis Varga Zsombort, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációs vezetőjét választotta a 2024-es Év Autós PR szakemberének.

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota és az értékesítések tekintetében ugyancsak ismételten rekordot döntő, hazai történetében először négyszámjegyű eladásokat regisztráló Lexus ismételten a rangos, immár ötödik alkalommal megrendezésre kerülő ’Év Magyar Autója’ megmérettetés díjazottjai között van.

Minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán) ítéli oda a „legjobb” és a „legzöldebb” autóknak járó ’Év Magyar Autója’ (SIC 😀 ) elismeréseket.

A vadonatúj Toyota C-HR az év városi autója

A Magyar Év Autója 2024 díjra hét kategóriában 22 modell volt versenyben. A hatalmas várakozások övezte vadonatúj Toyota C-HR nem csupán dizájn tekintetében tudta felülmúlni a még a bemutatása után szinte azonnal ikonná váló elődmodellt is, hanem az elektrifikált hajtásláncok tekintetében is: az új generációs C-HR ugyanis a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtásai mellett (amelyek között helyet kapott egy intelligens összkerékmeghajtású kivitel is) a modell történetében először a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtásával is elérhető. Ez, a high tech aktív biztonsági rendszerek, vezetéstámogató technológiák és konnektivitási megoldások mellett kétségkívül szerepet kapott abban, hogy a zsűri a városi autók kategóriájában a C-HR-nek ítélte a 2024-es ’Magyar Év Autója’ címet. Érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt hetekben a márkakereskedésekbe érkező, és az eddigi szerződéskötések alapján jó eséllyel az elődjéhez hasonlóan slágermodellé váló C-HR a Közönségdíjért is szoros versenyben volt, ott végül a bronzérmet szerezte meg.

Szokni kell, de maradhat! C-HR menetpróbán jártunk

A vadonatúj Lexus RZ az év prémium zöldautója

A hat kategóriájban kiosztott Év Zöldautója díjért idén 16 modell versenyzett, és miután a kiírás szerint az elismerésért csak olyan modellek szállhattak ringbe, amelyeknek maximum 50 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátásuk, itt kizárólag plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros modellek mérkőztek meg egymással. A zöld prémium autók kategóriájában a Lexus RZ, a környezettudatos japán luxusautómárka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a méretében NX és RX közé érkező nagyméretű SUV vitte a prímet. A kategóriájában egyedülálló, meggyőző offroad képességekről is tanúságot tevő, high tech megoldások egész sorával hódító környezetbarát RZ méltán vívta ki a zsűri elismerését.

Varga Zsombor lett a 2024-es Év Autós PR szakembere

Eközben egy komolyabb szakmai zsűri is nyilvánosságra hozta döntéseit:

A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese