A következő fázis – tanulni az elmúlt évek hibáiból
- A Mercedes-AMG F1 W15 E PERFORMANCE az előző két szezon tanulságaira épít.
- Toto Wolff: „Tudjuk, hogy egy hegyet kell megmásznunk, hogy a legelején harcolhassunk. A holtszezon jól sikerült, és az egész csapat hihetetlenül koncentrált és elszánt.”
- James Allison: „Minden autó tervezése iteratív folyamat. Keményen dolgoztunk, hogy javítsunk a gyenge pontokon, és remélhetőleg szilárd alapunk lesz, amelyre építkezhetünk.”
- Lewis Hamilton és George Russell ma lerázza az autót Silverstone-ban.
- Rendelkezésre állnak további médiaelemek, beleértve a műszaki specifikációkat, a Toto Wolff, Hywel Thomas és James Allison által írt kérdések és válaszok, valamint a 2024-es sajtócsomagunk.
- A nap folyamán további jogok nélküli képek és eszközök állnak majd rendelkezésre.
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Utunk a 2024-es FIA Forma-1-es világbajnoki szezon kezdete felé folytatódik a Mercedes-AMG F1 W15 E PERFORMANCE bemutatásával.
15 nap múlva kezdődik a bahreini FP1, a 2024-es kampány kezdete. Mindössze 80 napja ért véget a 2023-as szezon. A versenyzés hiánya ellenére a brackleyi és brixworthi gyárak nyüzsögtek a tevékenységtől. A csapat keményen dolgozott egy majdnem 12 hónapja kezdődött projekten.
A csalódást keltő 2023-as Bahreini Nagydíj közvetlen utána a csapat keményen tükörbe nézett működésünk minden aspektusában. Új irányt jelöltek ki, ezzel megkezdődött a megújulás időszaka. A W14 már meglévő architektúrájának korlátai ellenére kézzelfogható előrelépés történt. Egy kemény, egy évig tartó csata a második a konstruktőri bajnokságban. A küldetés 2024-ben is folytatódik.
„Tudjuk, hogy egy hegyet kell megmásznunk, hogy a legelején harcolhassunk. Ebben a sportban nincsenek csodák” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team csapatfőnöke és vezérigazgatója. „De erős ambíciónk és eltökéltségünk. Az új pálya feltérképezése óta a fejlesztés jól halad. Számos tétel szerepelt a prioritási listánkon ennél az autónál. Hamarosan meglátjuk, megtettük-e azt a lépést, amit megcéloztunk.”
Folytatólagos evolúció
„Minden autó tervezése iteratív folyamat. És még egy hosszú is” – magyarázta James Allison műszaki igazgató. „A múlt évre nyúlik vissza. Egy új autó lehetővé teszi a csapat számára, hogy nagyobb változtatásokat hajtson végre, amelyekre a szezon során nincs lehetőség. Ezeket a döntéseket az előző nyár folyamán hozták meg.”
Ezek a változtatások magukban foglalják az új futóművet és az új váltóházat. Aerodinamikai szempontból, mint mindig, a hangsúly a hatékonyságon volt. Végtelen törekvés, hogy több leszorítóerőt találjunk kisebb légellenállás mellett, és a pályára juttatjuk a felfüggesztés és a gumik funkcióját kiegészítő módon.
„A nagy hangsúly az előző autó kiszámíthatatlan hátsó tengelyének fejlesztésén volt” – folytatta James. „Keményen dolgoztunk annak érdekében, hogy mindkét tengely, de különösen a hátsó tengely jobban uralja az abroncsot, mint a W14-en. Azokon a területeken is volt némi takarítás, ahol volt hova fejlődnünk, beleértve a DRS-effektust és a boxkiállási teljesítményt is.”
A fő megkülönböztető tényezők azonban az autó alsó része. James hozzátette: „Az autók jelenlegi generációjával a teljesítmény nagy része abból adódik, ahogy a padló és az út kölcsönhatásba lép. Az, hogy egy autó hatékony-e vagy sem, azon múlik, hogy az adott padló milyen mértékben képes aerodinamikailag viselkedni.
„Úgy érezzük, jó telünk volt, de az F1 relatív játék, és csak az idő mutatja meg, mekkora lépést tettünk meg. Arra koncentrálunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki az általunk piacra dobott autóból, de izgatottak vagyunk az ezután következő fejlesztési verseny miatt, mivel a szabályozás még fiatal, és a lehetőségek bővelkednek” – zárta James.
Toto hozzátette: „Amint a mondás tartja: ha csíp, ragad. Úgy gondolom, hogy az előző két évre szükség volt ahhoz, hogy bizonyos területeken újra beállítsuk, újrakalibráljuk és újra feltaláljuk magunkat. Ez a gyökeres megközelítés soha nem könnyű. De előrehaladtunk, és alig várjuk, hogy megtegyük a következő lépést a W15-tel. Ez nem egy lineáris ösvény lesz, de amikor megbotlunk, visszamegyünk, és tovább mászunk.”
Tükrözi azt, hogy kik vagyunk
Még egy látható különbség a W15-höz képest? A festés. Abban az évben, amikor az ikonikus Silver Arrows a 90. évfordulóját ünnepli, a híres ezüst visszatér, hogy kiegészítse az elmúlt évszakok ikonikus feketét.
„Tavaly mindig a teljesítmény állt a fejünkben a fekete színnel” – magyarázta Toto. „A súly kulcsfontosságú tényező az autók jelenlegi generációjában. Tudtuk, hogy amint lehetőségünk lesz rá, visszahozzuk a Mercedes ezüstjét, hogy kísérje a feketét, amely csapatidentitásunk oszlopává vált. A festés valóban tükrözi, hogy kik vagyunk csapatként, az INEOS és a PETRONAS jellegzetes színei pedig fontos kiemeléseket nyújtanak.”
Az orrrész ezért ezüstszínűvé változik, a motorburkolaton található ikonikus háromágú csillagmintával. A megkülönböztetett INEOS „Toto Rosso” piros színe túlnyomórészt a hátsó szárnyon és a bukókereten található, az INEOS Sport irányába mutatva, a PETRONAS zöld pedig dinamikus áramlást biztosít az autón.
Az új festés tükrözi a csapat kereskedelmi erejét, akárcsak a friss hírek. Az elmúlt hónapokban olyan blue-chip márkák, mint az SAP, a WhatsApp és a Luminar, mind csatlakoztak a csapat partner-ökoszisztémájához.
„Kereskedelmi stratégiánk fejlődött az elmúlt években” – magyarázta Toto. „Mindig is arra összpontosítottunk, hogy hosszú távú kapcsolatokat építsünk ki olyan partnerekkel, akik osztják értékeinket, és egyértelmű befektetési megtérülést biztosítanak. Most meghoztuk azt a tudatos döntést, hogy finomítjuk partner-ökoszisztémánkat. Szeretnénk a partnerek kisebb, válogatott csoportjára koncentrálni, hogy jobban kiszolgáljuk és teljesíteni tudjuk a befektetésük megtérülését. Büszkék vagyunk arra, hogy minden területen a legjobbak akarunk lenni, és hiszünk abban, hogy ezt a megközelítést partnereinkkel együtt érhetjük el.”
Fókuszált illesztőprogram-párosítás
A W15 volánja mögött Lewis Hamilton és George Russell versenyzők állnak majd.
„Az elmúlt két szezonban csapatként tanultunk és fejlődtünk” – kommentálta George. „Nem volt egyszerű vitorlázás, de őszintén hiszem, hogy az általunk megtett út hosszú távon erősebbé tesz bennünket. Az egész csapat hihetetlenül keményen dolgozott, és reméljük, hogy sikerült egy lépést tenni a W15-tel” – folytatta.
„Az elmúlt két év tanulságai segítettek megtalálni az irányt” – tette hozzá Lewis. „Lehetővé tette, hogy megtaláljuk az északi csillagunkat. Ez még mindig folyamatban lévő munka lesz, de minden felmerülő kihívással felemelt fejjel, nyitott elmével nézünk szembe, és szorgalmasan dolgozunk rajta.”
A W14 inkonzisztens teljesítményének és az olykor rosszindulatú hátsó részének feltárása kulcsfontosságú műszaki szempont volt. George és Lewis is tisztában van azzal, hogy milyen jutalmakat hozhatnak, ha a csapat képes volt rá.
Lewis kifejtette: „Ha nem érzed kényelmesen az autót, nem tudod kihozni a maximális teljesítményt. Egy stabilabb, kiszámíthatóbb autó lehetővé teszi számunkra, hogy ne csak az autóban rejlő lehetőségeket aknázzuk ki, hanem magunkból is, mint pilótákból.”
„A tavalyi év során előrehaladást értünk el a W14 néhány kellemetlenebb jellemzőjével. De még mindig szűk volt a működési ablakunk, és ha már azon kívül voltunk, az autót nehéz volt vezetni. Ha tovább tudjuk bővíteni az autó üzemi ablakát, az önbizalmat ad majd pilótáknak, és onnantól kezdve könnyebben megtaláljuk a köridőt” – tette hozzá George.
A csapat által az elmúlt két évben végzett munka inspirációt jelentett George-nak és Lewisnak egyaránt.
„Az F1 egy hihetetlenül nehéz sport. Nagyon nehéz nyerni. És ezért szeretjük. A Brackley és Brixworth minden nő és férfi annyira összpontosít, hogy a csúcsra jusson. Folytatjuk ezt a fókuszt és elhivatottságot 2024-ben is, és izgatottan várom, hogy ez merre visz minket” – mondta George.
Lewis így folytatta: „Tudom, mire képes ez a csapat. Hihetetlenül hálás vagyok minden egyes ember munkájáért ebben a csapatban. Minden alkalommal, amikor a gyárban tartózkodik, láthatja mindenki puszta lendületét és elszántságát. Mindannyian óriási motivációval nézünk az előttünk álló évre, és mindent megadunk neki az előttünk álló út során.”
Lewist és George-ot a tartalékpilóták, Mick Schumacher és Fred Vesti biztosítják majd. Mick folytatja 2023-ban betöltött szerepét, míg Fred a Junior Program elvégzése után lép fel erre a pozícióra.
Csapatmunka a HPP-vel
A Lewis és George által leírt utazás másik kulcsfontosságú szereplője a Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP). Annak ellenére, hogy a Brixworth csak a teljesítményegység megbízhatósági fejlesztéseire korlátozódik, a Brixworth arra összpontosított, hogy a szabályozás szerint minden ezredmásodpercet teljesítsen.
„Hihetetlenül szorosan dolgoztunk együtt brackley-i csapattársainkkal” – magyarázta Hywel Thomas, a HPP ügyvezető igazgatója. „Mindannyian megvan a saját kirakós játékunk, amiért felelősek vagyunk. Mindig azt vizsgáljuk, hogyan tudjuk maximalizálni a részünket, de azt is, hogyan dolgozunk együtt a lehető legerősebb csomag létrehozásán. Az erőegység homologizálása ellenére még mindig van teljesítmény, amit hozhatunk.”
Ez a teljesítményegységnek az alvázba és a sebességváltóba való minden évben történő hatékony integrálásával érhető el. Vagy a tesztelés előtti munka a dinamónál, hogy a W15 pályára érésekor maximalizálja a futásteljesítményt.
„Arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobb teljesítményű, de egyben a legmegbízhatóbb terméket is biztosítsuk. Idén a megbízhatóság vitathatatlanul még fontosabb, mint 2023-ban.”
Ennek oka a 2024-es naptár rekordhossza, amely 24 versenyből áll.
„Ez elég nagy kihívás” – ismerte el Hywel. „Tudjuk, hogy a futamok be nem fejezése árt a pontszerzésnek, ezért ez óriási hangsúlyt fektet. Hasznos a szabályozás módosítása, amely biztosítja, hogy továbbra is négy erőegységünk legyen a szezon során. De tudjuk, hogy az F1 történetének leghosszabb naptárával még mindig próbára teszik, hogy képesek vagyunk-e a lehető legmegbízhatóbb és legteljesítményesebb terméket létrehozni.”
A jelenlegi generációs hajtóművek homologizációját, beleértve a csökkentett üzemórákat is, úgy alakították ki, hogy teret engedjenek a gyártóknak, hogy 2026-ra tekintsenek. Ez egy olyan kihívás, amelyet a HPP nagyon élvez.
„Kiváló dolog olyan szabályrendszert létrehozni, amely vonzotta az új gyártókat, és egyértelmű a valós vonatkozásaival” – zárta Hywel. „Ez egy lehetőség, hogy bemutassuk tehetségünket, innovatív megközelítéseinket és a sport által kínált lehetőségeket. Ez nagyszerű, és az emberek mosollyal az arcukon sétálnak, miközben foglalkoznak ezzel a projekttel.”
A következő lépés
A W15 még ma megteszi első köreit Silverstone-ban. Innentől Bahrein felé fordul a hangsúly.
Toto így nyilatkozott: „Érdekelve várjuk, hogyan fog teljesíteni az autó. Reméljük, hogy megoldottunk néhány benne rejlő problémát, és a szezon előtti tesztek során megkapjuk az első jeleket a fejlődésről. Innentől többet fogunk tudni az előttünk álló kihívásról. Ebben a sportban nincsenek kristálygömbök. De legalább ismerjük azt a szakadékot, amelyet megszüntetni szeretnénk. Ambíciónk erős, és készen állunk a folytatásra.”