A Nissan agystimulátort használt, hogy javítsa Formula E-pilótái teljesítményét, és működött!
A rendszeres pilótáktól a Formula-E-versenyzőkig mindenki profitálhat egy olyan eszközből, amely frekvenciákat használ az agy stimulálására – állapította meg a Nissan.
Egykor a sci-fi regények és a futuristák kavargásai, az agy külső eszközzel való stimulálásának ötlete a kognitív funkciók javítása érdekében a Nissan valóban működőképesnek találta, miután Formula E-pilótái a Brain to Performance program kísérleti részeivé váltak. .
A teljesen elektromos, nyitott kerekű versenysorozat legutóbbi szezonjában a Nissan a gyári pilótáit egy „Sonal eszközhöz” kötötte. Ez bizonyos frekvenciákat használ az agy bizonyos területeinek megcélzására. Ez technobaccsnak hangzik, de az eszköz hatása mélyreható lehet.
A Wave Neuro, a Sonal eszköz mögött álló cég az amerikai hadsereggel és futballistákkal is együttműködött, hogy segítsen a PTSD és az agysérülések kezelésében. Használható kevésbé súlyos állapotok esetén is, mint például a jet lag és az alvásmegvonás.
Az austini Texasi Egyetem Wave Neuróval, valamint a Nissan UX innovációért felelős vezető menedzserével, Dr. Lucian Gheorghe-val együttműködve egy speciális edzési protokollt fejlesztettek ki a csapat Formula E-pilótái számára, és az eredmények ígéretesek.
Miután a 2022-2023-as szezonban használták, a kutatók azt találták, hogy a sofőrök agyának sebessége és tisztasága alátámasztja azt a hipotézist, hogy az eszköz javíthatja teljesítményüket a pályán. A továbbképzés során rájöttek, hogy a Sonal eszköz segítségével a versenyzők javíthatják köridejüket, és kevesebb hibát követhetnek el verseny közben.
„Az edzésprogramot követő eredmények rendkívül izgalmasak, és azt mutatják, hogy a megfelelő eszközökkel hozzá tudjuk segíteni pilótáinkat, hogy teljes potenciáljukat elérjék” – mondta Tommaso Volpe, a Nissan Formula E csapatának ügyvezető igazgatója. „Izgalmas úttörőnek lenni ezen a kutatási területen a motorsport világán belül. A Nissan büszke arra, hogy meg meri tenni azt, amit mások nem.”
A Nissan szerint ennek a kutatásnak az eredményei valószínűleg túlmutatnak a Formula E csapatán a többi versenyprogramban is. De ez a sci-fi technológia nem csak a hivatásos sofőrökön segíthet.
„Ezen a biztató eredmények nyomán úgy gondoljuk, hogy ez a technológia a motorsportok világán túl is jelentős előnyökkel járhat” – mondta Dr. Gheorghe. „Izgatottan várjuk, hogy további lehetőségeket fedezzünk fel ennek a Nissan jövő elektromos járműveiben való felhasználására.”
Valójában, mielőtt a Formula E-pilótákat az agystimulátorhoz kötötte volna, Dr. Gheorghe az Essex Egyetemmel és a svájci genfi Campus Biotech-el dolgozott. Ott a csapat agystimulátorhoz kötötte a pilótákat, és egy sim versenygépbe helyezte őket, ahol arra kérték őket, hogy 10 edzést teljesítsenek egy olyan pályán, amelyet még soha nem láttak. 50 százalékkal gyorsabban tudták megtanulni a pályákat, és 50 százalékkal gyorsabban körbejárták a pályát, mint azok a sofőrök, akiknek nem stimulálták az agyukat.
A Nissan úgy véli, hogy kutatásai azt mutatják, hogy nem csak a hivatásos sofőrök, hanem a szokásos járművezetők is profitálhatnak ebből a technológiából. Ennek eredményeként azt vizsgálja, hogyan lehetne integrálni márkakereskedéseibe, hogy segítse ügyfeleit vezetési készségeik fejlesztésében. Ez azonban csak a kezdet. A Nissan úgy véli, hogy rengeteg új és izgalmas módszer létezik az agystimuláció alkalmazására a jövőben.