Ha nyersz a lottón, megveheted ezt a Toyotát
A TOYOTA GAZOO Racing, a Toyota aranykorát élő motorsport tevékenységéért és a japán autógyártó sportautóiért felelős versenyistállója a szerencsére bízza Japánban, hogy ki viheti haza az első GR Corolla modelleket: sorsolással döntik el, hogy kik lehetnek azok a szerencsések, akik hozzájuthatnak majd a GR Corolla Morizo Edition ás a GR Corolla RZ első példányaihoz.
Amikor június 1-jén bemutatták a GR Corolla RZ-t, a TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy a modellt a Toyota márkakereskedéseken keresztül egész Japánban értékesítik majd. A folyamatos COVID-19-fertőzések és a félvezetőhiány azonban arra késztette a döntéshozókat, hogy az első 500 darab tekintetében online sorsolásra kerüljön sor, míg a további értékesítésekről a gyártás helyzetének folyamatos monitorozása során döntenek. A GR Corolla Morizo Edition esetében – amely egy kétüléses, vezetési élményre kihegyezett verzió – 70 darab megvásárlásának lehetőségét sorsolják majd ki a Japánban országszerte megtalálható GR Garage kereskedésekben megvásárolt lottójegyek birtokosai között.
A GR Corolla fejlesztésének alapköve az volt, hogy megvalósítsák az egyre jobb, motorsport technológiákat átvevő autók készítésének koncepcióját, hangsúlyozva azt, hogy ezek a modellek a győzelemre születtek, miközben az utcára kerülnek. A TGR folytatja a GR Corolla fejlesztését, tükrözve azt a tudást, amelyet a motorsportokban való folyamatos részvétele során megszerez.
Az utcai erőgép fejlesztésének háttere
A Corolla egy olyan modell, amelyet sokan az általa nyújtott vezetési élmény miatt szeretnek, amint azt olyan eredmények is bizonyítják, mint az 1973-ban a Toyota első Rally Világbajnoki győzelmét szerző TE25 Corolla, vagy éppen a Corolla Levin, amely 1975-ben nyerte meg az 1000 Lakes Rallyt. A GR Corolla fejlesztése a Toyota elnöke, Akio Toyoda, avagy versenyzői nevén Morizo, azon erős vágyából fakadt, hogy „a sok vásárló által kedvelt Corolla semmiképpen ne váljon egyszerű árucikké”, és hogy „hozzanak vissza egy olyan Corollát, amely magával ragadja az ügyfeleket”.
A fejlesztési módszer
Az egyre jobb motorsport technológiákat átvevő autók fejlesztésének koncepcióját testesíti meg, és kihangsúlyozza a győzelemre termett modellek utcára kerülését. A jármű átfogó újragondolása extrém versenykörnyezetben, köszönhetően a Super Taikyu sorozatban induló, hidrogénmotorral felszerelt Corollának. A határokon autózni a legkülönbözőbb körülmények között, számtalan pilóta irányításával – köztük a Toyota mesterpilótájával, Morizóval, a versenyző Hiroaki Ishiurával, az All Japan Rally Championship győztes Norihiko Katsutával és gyári tesztpilótákkal – az autó átfogó, folyamatos fejlesztése és a hiányosságok alapos felfedezése érdekében.
Közös pontok a GR Corolla RZ és a GR Corolla Morizo Edition változatokban
A GR Yarisban található 1,6 literes soros, háromhengeres turbómotor megerősített változatát mindkét kivitel megkapta, robusztusabb dugattyúkkal a nagy nyomaték és teljesítmény kezelése érdekében, valamint központilag elhelyezett kipufogódobbal a jobb kipufogógáz- hatékonyság érdekében. A csúcsteljesítmény 304 lóerő (224 kW). Ugyancsak mindkét változatba bekerült a GR Yarisban is megtalálható GR-FOUR 4WD rendszer, amelyet a hidrogénmotoros Corolla fejlesztésével optimalizálták, hogy megfeleljen a GR Corolla kívánalmainak. A nagy tempónál stabilitást biztosító hosszú tengelytávot a Toyota Corolla Sport karosszériájának átvételével érték el, a szélesebb nyomtáv pedig nagy kanyarsebességet tesz lehetővé.
GR Corolla RZ
A napi használat és a kiemelkedő vezetési élmény egyensúlya érdekében megtartották az ötajtós, ötszemélyes felépítést.
GR Corolla Morizo Edition
Ezt a modellt az „ügyfeleket magával ragadó megszelídíthetetlen energia” keresésére építették, közvetlenül Morizóval a fejlesztési prototípusok volánja mögött. Többek között a kétülésesre való átalakítás révén lehetővé tett alapos súlycsökkentés, a megnövelt nyomaték és az optimalizált sebességváltó áttételek, valamint az egycsöves lengéscsillapítók és a nagyteljesítményű gumiabroncsok használatával jobb kanyarteljesítményt és menetdinamikát sikerült elérni. Mindez pedig olyan izgalmas vezetési élményt eredményezett, amelynek köszönhetően folyamatos késztetést érezhet a vezetésre.
Az új GR Corolla RZ és GR Corolla Morizo Edition főbb műszaki adatai
GR Corolla RZ (japán piacos verzió) | GR Corolla Morizo Edition | ||
Hosszúság [mm] | 4.410 | 4.410 | |
Szélesség [mm] | 1.850 | 1.850 | |
Magasság [mm] | 1.480 (antennával együtt; antenna nélkül: 1.455) | 1.475 (antennával együtt; antenna nélkül: 1.450) | |
Tengelytávolság [mm] | 2.640 | 2.640 | |
Első nyomtáv [mm] | 1.590/1.620 | 1.590/1.620 | |
Hátsó nyomtáv [mm] | 1.620 | 1.620 | |
Szállítható személyek száma | 5 | 2 | |
Jármű tömege [kg] | 1.470 | 1.440 | |
Motor | 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotor | 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotor | |
Típusa | G16E-GTS | G16E-GTS | |
Furat x löket [mm] | 87,5 x 89,7 | 87,5 x 89,7 | |
Hengerűrtartalom [liter] | 1.618 | 1.618 | |
Sűrítési arány | 10,5 | 10,5 | |
Maximális teljesítmény [kW(LE)/fordulat] | 224 (304) / 6.500 | 224 (304) / 6.500 | |
Maximális nyomaték [Nm /fordulat] | 370 /3.000–5.550 | 400 / 3.250–4.600 | |
Sebességváltó | iMT (6 fokozatú manuális váltó) | iMT (6 fokozatú manuális váltó) | |
Hajtáslánc | GR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD (3 választható üzemmóddal) | GR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD (3 választható üzemmóddal) | |
Váltóáttétel 1/2/3/4/5/6/hátramenet | 3,538/2,238/1,535/ 1,162/1,081/0,902/3,831 | 3,214/2,238/1,592/ 1,162/1,081/0,902/3,557 | |
áttételi viszony 1–4/5,6, hátramenet | 4,058/3,45 | 4,250/3,578 | |
Differenciálmű | Elöl | Torsen®*8 LSD | Torsen®*8 LSD |
Hátul | Torsen®*8 LSD | Torsen®*8 LSD | |
Futómű | Elöl | MacPherson rugóstag | MacPherson rugóstag (fordított egycsöves lengéscsillapítókkal) |
Hátul | Kettős keresztlengőkaros | Kettős keresztlengőkaros (egycsöves lengéscsillapítókkal) | |
Fékek | Elöl | Hűtött tárcsa (18” alumínium, négydugattyús féknyergekkel) | Hűtött tárcsa (18” alumínium, négydugattyús féknyergekkel) |
Hátul | Hűtött tárcsa (16” alumínium, kétdugattyús féknyergekkel) | Hűtött tárcsa (16” alumínium, kétdugattyús féknyergekkel) | |
Keréktárcsák | BBS 8.5J kovácsolt alumínium kerekek (díszkupakkal) | BBS 8.5J kovácsolt alumínium kerekek TOYOTA GAZOO Racing logóval (Exkluzív matt fényezés/díszkupak + fekete kerékanyák) | |
Gumiabroncsok (elöl/hátul) | 235/40 R18 Yokohama ADVAN Apex*9 V601 | 245/40 ZR18 Michelin Pilot Sport *10 Cup 2 Connect | |
Üzemanyagtartály térfogata [liter] | 50 | 50 |