Értékelik az utasok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatos fejlesztését
Az elmúlt három évben több mint 80 milliárd forintból megvalósult beruházásoknak köszönhetően az utaselégedettség szintje folyamatosan emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A negyedévente elvégzett, nemzetközileg elismert ASQ (airport service quality) felmérések eredményei sorában a 2021 utolsó negyedév minden korábbi értéket túlszárnyalt, idén pedig az emelkedő utasszám mellett is magas pontszámon áll az utasok általános elégedettségi szintje: az ötös skálán 4.11 pontos érték 7,5%-kal magasabb, mint a 2019-es rekordév azonos időszakában mért eredmény. Szintén szembetűnő emelkedés látszik az említett időszakhoz képest a biztonsági személyzet kedvességét és segítőkészségét, valamint a terminálok általános tisztaságát illetően.
Kiemelkedően jóra értékelték az utasok a biztonsági ellenőrzés gördülékenységét és az itt tapasztalható rövid várakozási időt. Ez a Budapest Airport közelmúltbeli, ezirányú technológiai fejlesztéseire és az időben megkezdett, járvány utáni felkészülésére vezethető vissza. Az utasok már a terminálra érkezéskor információt kapnak a kihelyezett monitorokon arról, hogy az A vagy a B terminálon számíthatnak rövidebb várakozási időre, illetve a modern ellenőrző berendezések azt is lehetővé teszik, hogy a kisebb elektronikai eszközök (pl. laptop, hajszárító, stb.) az ellenőrzés során a kézipoggyászokban maradhatnak. Az eredmény különösen annak fényében kiemelkedő, hogy a koronavírus-járvány utáni első „igazi” nyár próbára tette a repülőtereket Európa szerte, azonban Budapesten a legforgalmasabb időszakok idején sem kellett 10-14 percnél többet várniuk az utasoknak a biztonsági ellenőrzésre, melynek átlagos időtartama öt perc volt.
A fentiek mellett kimagasló – a régiós második legjobb helyezést jelentő – pontszámot kapott a Wi-Fi szolgáltatás minősége és az elektromos eszközök töltésére szolgáló állomások elérhetősége.
Összességében elmondható, hogy egyhuzamban négy negyedéven át teljesített a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a régió legjobbjaként, lekörözve hasonló kategóriájú versenytársait és visszaigazolva a szolgáltatási színvonal folyamatos emelkedését.