Porrá éghetnek a Ford Escape és Bronco modellek

A Ford kénytelen volt kezdeményezni a 2020-2023-as Escape és a Bronco Sports komoly visszahívását egy szivárgó üzemanyag-befecskendező szelep miatt. Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalhoz benyújtott dokumentumok szerint a probléma kiváltó okát még vizsgálják, de a probléma tüzet okozhat a crossoverek motorházteteje alatt.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ FORD PODCASTOK IDE ÉS IDE KATTINTVA HALLHTÓK!

A Ford azt írja, hogy az üzemanyag-befecskendező szelep repedése a felelős a szivárgásért, bár ennek okait még vizsgálják. Ennek eredményeként az üzemanyag meglehetősen riasztó sebességgel, akár 19 liter/óra sebességgel szivároghat át rajta.

Amikor ez megtörténik, az üzemanyag bejuthat a hengerfejbe, majd egy leeresztő nyíláson keresztül távozhat. Ha kifolyik a lyukon, akkor forró felületekre szállhat, mint például a kipufogó és a turbórendszer, ami meggyulladhat, ami a motorháztető alatti tüzet okozhat.

A probléma 333 342 2020-2023-as modellévű Ford Escape-et és 188 436 2021-2023-as Bronco Sportst érint az Egyesült Államokban. Minden járművet háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motorral szereltek fel, amely 181 kW/18150 LE (18150 LE) teljesít. lb-ft (258 Nm) nyomaték a Bronco Sportban.

A Reuters jelentése szerint a Ford összesen 54 bejelentést kapott háromhengeres motorral szerelt járművek tüzéről, köztük négyben repedt üzemanyag-befecskendezőkkel. Sérülés vagy haláleset nem következett be ebből a hibából. A motorral szerelt Escapes és Bronco Sports azonban nem ez az első jelentős visszahívása. Áprilisban az autógyártó 345 451 darabot hívott vissza olajszivárgással kapcsolatos tűzveszély miatt.

Az üzemanyag-befecskendezővel kapcsolatos problémára a Ford két javítást javasol, és december 19-én kezdi megkeresni a tulajdonosokat. A javítások részét képezik a motorvezérlő szoftver frissítése is, amely képes észlelni az üzemanyagrendszer nyomásesését. Ha ilyet észlel, értesíti a sofőrt, és felszólítja, hogy álljon le, és forduljon szervizhez. Ezenkívül egy csövet ad a leeresztő nyíláshoz, hogy megakadályozza, hogy az üzemanyag a turbóra vagy a kipufogórendszerre kerüljön.

„A lehetséges probléma által érintett ügyfeleinkről való gondoskodás a legfontosabb számunkra” – mondta Jim Azzouz, a Ford globális CX termékekért és ügyfélkapcsolatokért felelős ügyvezető igazgatója. „Amint a javítás elérhető, megkérjük ügyfeleinket, hogy ütemezzék be a szervizelést az általuk választott kereskedővel. Ezután igénybe vehetik ingyenes átvételi és kiszállítási lehetőségünket, vagy egy kölcsönadónkat, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a javítás a lehető leghamarabb befejeződik.”

Összességében a visszahívás 521 778 járművet érint az Egyesült Államokban, és további 114 000 járművet más országokban. A Ford nem mondta ki, hogy a vásárlóknak abba kellene hagyniuk ezeknek a járműveknek a vezetését a hiba miatt.