Tiszta, hatékony PACCAR motorokat kap az amszterdami komp
Az „IJveer 56” kompot a DAF alacsony karbantartási igényű motorjaival szerelik fel
Két PACCAR MX-11 motorral látja el a DAF Components az amszterdami IJveer 56 kompot. A GVB városi tömegközlekedési vállalat alacsony NOx-kibocsátásuk, alacsony üzemanyag-fogyasztásuk és hosszabb szervizintervallumaik miatt választotta ezeket a motorokat. Új, alternatív üzemanyagokra, például GTL-re és HVO-ra is könnyen átalakíthatók, ami segít még tovább csökkenteni a komp karbon lábnyomát.
A DAF által szállított erőforrások az Euro 6 besorolású PACCAR MX-11 motorok legújabb generációjának olyan változatai, amelyeket az NPS Diesel és a Vink Diesel cégekkel közösen alakítottunk át „tengeri felhasználásra”. A módosítások közé tartozik egy olyan átalakított hűtőrendszer, amely lehetővé teszi a motorok optimális működését a motortér forró környezetében.
A Talsma Shipyard Franeker fogja felszerelni a PACCAR motorokat a nagyméretű, félig fedett IJveer 56 kompra. A sikeres kivitelezést követően a DAF Components valószínűleg további hat MX-11 motorra kap majd megrendelést.
Egyedülálló, fenntartható megoldás
„Motorjaink sokkal tisztábbak, mint amit a belvízi közlekedés legszigorúbb kibocsátási szabványa, az V. szintű IWW irányelv megkövetel” – nyilatkozta Alfred Beuwer, a DAF Trucks alkatrész-értékesítési igazgatója. A motorokat úgy tervezték, hogy nagyon alacsony fordulatszámon is maximális teljesítményt nyújtsanak. Beuwer így fogalmaz: „Ez alacsony üzemanyag-fogyasztást és egyúttal nagyobb kényelmet is jelent az utasoknak; a motorok alacsony rezgéssel, csendesen működnek. Ezek a PACCAR motorok egyedülálló, fenntartható megoldást jelentenek szinte minden belvízi szállítás esetén – a módszer tiszta, kényelmes és hatékony.”
Ötmillió utas
Amszterdam ingyenes kompszolgáltatása sokak számára nélkülözhetetlen összeköttetést biztosít a város északi és déli része között. A kompok ezért hajnaltól késő estig, sőt időnként még éjszaka is járnak. Évente mintegy ötmillió utas kel át komppal az IJ folyón.
Maximális rendelkezésre állás
Az amszterdami tömegközlekedés nagymértékben támaszkodik az IJveren kompokra, ezért létfontosságú, hogy a lehető legtöbbet lehessenek üzemben tartva. A PACCAR MX-11 motor ezen a téren is rendkívüli teljesítményt nyújt. Bár az ilyen típusú motorok esetében az 500–600 üzemórás szervizperiódus az elfogadott norma, ezeket a DAF-motorokat csupán 2000 üzemóránként kell szervizelni, ami jelentősen megnöveli a rendelkezésre állásukat.
PACCAR motorok a Port of Amsterdam hajó számára
Nem ez az első eset, hogy PACCAR motorokat szerelnek az amszterdami önkormányzat tulajdonában lévő vízi járművekbe. Korábban a DAF Components a Port of Amsterdam (két MX-13 motorral szerelt hajó) és a Waternet (három hibrid hajó, egy-egy MX-11 motorral) számára is szállított PACCAR MX motorokat.
DAF Components
A DAF Trucks vállalat részeként működő DAF Components a motorok, tengelyek, fülkék és hasonló alkatrészek egyik legnagyobb független beszállítója. Ezeket az alkatrészeket városi és távolsági buszok, belvízi hajózásra használt vízi járművek, valamint speciális mezőgazdasági és ipari gépek gyártói használják szerte a világon.