Továbbra is középpontban a szolidaritás

Social Responsibility

– Újabb Audi-adomány az Ukrajnából érkezettek számára

  • Május 20. a „Szomszédok napja”: 750 ezer eurót adományoz az Audi az ukrajnai menekülteket fogadó Ingolstadt- és Neckarsulm-környéki segélyszervezeteknek
  • Integráció képzéssel: nyílt napok fiatal menekülteknek az Audi-gyárban
  • Az Ouchhh stúdióval együttműködésben szervezett digitális művészeti aukció hivatott jelentős adományt gyűjteni az UNO-Flüchtlingshilfe számára

Továbbra is töretlen az Audi elkötelezettsége az ukrajnai háború elől menekülők iránt, a vállalat ugyanis további 750 ezer eurót adományoz az Ingolstadt- és Neckarsulm-környéki segélyszervezeteknek. Mindezt számos más, a május 20-i „Szomszédok napja” köré szervezett segélyakció egészíti ki, miközben egy digitális művészeti aukció bevételei támogatják az UNO-Flüchtlingshilfe, vagyis az Egyesült Nemzetek Menekültügyi Főbiztosa (United Nations High Commissioner for Refugees; UNHCR) menekültsegítő intézmény németországi partnerszervezetének munkáját.

„Sajnos az elmúlt hetek megmutatták, hogy korántsem magától értetődő békében és szabadságban élni Európában” – hangsúlyozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Milliók aggódhatnak továbbra is életükért és jövőjükért, miközben százezreknek kellett a szomszédos európai országokba menekülniük. Az Ukrajnából hozzánk érkezőknek most nagy szükségük van a szolidaritásunkra.” Az Audi ezért most további, összesen 750 ezer euró adományról döntött az ingolstadti és neckarsulmi termelési helyszínein zajló Ukrajna-segélyprojektek számára. Az összeget olyan jelentős regionális segélyszervezeteknek kívánják eljuttatni, mint a Vöröskereszt, a Caritas, a Diakonie, az Arbeiter-Samaritaner-Bund és a Tafel, akik az említett régiókban enyhítik a szükséget szenvedők nehézségeit.

Az Audi már közvetlenül a háború február 24-i kitörését követően példát mutatott és egymillió euró adományozásával a Volkswagen Csoport márkáival közösen támogatta a helyszíni gyorssegélyezést, amely összegből 750 ezer eurót az UNO-Flüchtlingshilfe számára juttattak el, 250 ezer eurót pedig az Audi Hungaria bocsátott a magyarországi regionális segélyprojektek rendelkezésére. Az Audi más termelési helyszínein is komoly segítőkészség mutatkozott, az Audi Brüsszel például százezer euróval támogatta a menekültek számára befogadóközpontokat működtető Belga Vöröskeresztet, a Lamborghini pedig 500 ezer eurót adományozott az Egyesült Nemzetek Menekültügyi Főbiztosa (UNHCR) menekültügyi intézménynek. A tervekben további tárgyi és pénzbeli adományok is szerepelnek.

Töretlen segítőkészség

Jelenleg számos segélyprojekt zajlik az ingolstadti és a neckarsulmi régióban az ukrajnai menekültek számára. Az Audi a jó szomszédság jegyében támogatja ezeket a kezdeményezéseket, például járművek biztosításával a Máltai Segítőszolgálat (Malteser Hilfsdienst) és a Johannita Segélyszolgálat (Johanniter-Unfall-Hilfe) számára. Ugyancsak érkeztek adományok az ingolstadti „Kerekasztalhoz” („Round Table”) – amely az Audi dolgozóinak „Az Audi-munkatársak segítik Ukrajnát” kezdeményezésével együttműködésben működtet logisztikai központot Ingolstadtban –, a krízishelyzetbe került ukrán nőket és gyermekeket támogató, a Neckarsulm-környéki Waldenburgban található Albert Schweitzer Gyermekfaluba, valamint a heilbronni Schillerstraße Családközpontba, amely nyelvtanfolyamokat és találkozókat szervez a menekült gyerekek és szüleik számára. Ezen adományok egy részére a „Csapatszellem kampány” („Aktion Teamgeist”) részeként kerülhetett sor, amelynek keretében az Audi dolgozói tehetnek az adományok címzettjeiért. Számos munkatárs önkéntes munkát is végez.

Nyílt napok fiatal menekülteknek az Audi-gyárban

Az Audi a szakképzés területén is segíti az Ukrajnából érkezetteket, amelynek jegyében az ingolstadti oktatóközpont nyílt napokat szervez a 13 és 17 év közötti menekültek számára. A hallgatói gyakorlathoz hasonlóan a fiatalok megismerkedhetnek a négy karika szakképzési rendszerével, akár eddig nem is sejtett tehetségeket fedezve fel magukban. Saját kezűleg készíthetnek bemutatódarabokat, például alumínium mobiltelefon-tartót vagy személyre szabott kulcstartót, emellett a gumiszerelésben, a fényszóróbeállításban vagy a motorkarbantartásban is kipróbálhatják magukat, de 3D-nyomtatókkal, CNC-gépekkel, lézervágó berendezéssel vagy habanyagmaróval is végezhetnek gyakorlatokat. Olyan párbeszéd ez, amely a nyelvi és személyes akadályokat legyőzve értékes integrációs feladatot lát el. Ennek szellemében további nyílt heteket is terveznek.

Digitális művészeti aukció az UNO-Flüchtlingshilfe számára

Látványos digitális kampány is zajlik jelenleg: a hamburgi Online Marketing Rockstars Event (OMR) alkalmával egy mesterséges intelligencia vezérelte műalkotást mutatott be kiállítási standján a négykarikás márka, amelyet az Eylul Alici és Ferdi Alici vezette Ouchhh stúdió készített. A középpontban az ember áll, az OMR látogatói ugyanis egyéni mozgásukkal, kölcsönös interakcióikkal és élményeikkel alakítják aktívan a műalkotást. Az Ouchhh munkáit már világszerte kiállították, illetve többször is díjazták, például a Német Formatervezési Díjjal (German Design Award). Az Audi Event Space területén az érzelemdús esztétika a fejlett technikával találkozhatott, a folyamatosan változó installációt ugyanis mesterséges intelligenciával készítették el, amely a látogatók mozgási adatait használta fel – az Ouchhh így az OMR egyes pillanatait és alkotása változásait állította e munkája középpontjába. A digitális műalkotást a Timeless Investments és a Brandneo közreműködésével nem helyettesíthető token (Non-Fungible Token; NFT) formájában bocsátják árverésre. Az érdeklődők május 18. és 27. között iratkozhattak fel az engedélyezési listára (Whitelist), az aukció ezután június 3-ig tart. Minden bevételt az UNO-Fluchtlingshilfe e.V. számára, Ukrajna javára továbbítanak.