Újabb beteg elme, újabb beteg kreálmánya

Egy hibrid Toyotából is lehet nyerges vontatót építeni 🙁

A hattyúnyakú pótkocsit elhúzni képes Prius a válasz arra a kérdésre, amit senki sem tett még fel korábban.

Mi a teendő, ha egy méretes pótkocsit kell elvontatni, de csak egy második generációs Prius van kéznél? Természetesen a személyautó tetejére egy nyeregszerkezetet kell hegeszteni, ami azonnal nyerges vontatóvá változtatja. Pontosan ezt tette a JH Diesel 4×4 csapata a legutóbbi videójukban. Pedig nem egy kis utánfutóról volt szó, a Prius tetejéhez ugyanis egy masszív, kéttengelyes, mélybölcsős pótkocsit rögzítettek, amely elég nagy ahhoz, hogy akár két nagyobb, vagy három kisebb személyautó ráférjen.

Ahhoz, hogy a pótkocsit össze tudják kapcsolni a Priusszal, először a nyeregszerkezet alapját, egy fém rögzítőlapot kellett a tetejére hegeszteni. Ezen volt a golyós vonóhorog, amelyhez a pótkocsi hattyúnyakát rögzítették. Nem csoda, hogy a hatalmas vontatmány és az acél rögzítőlap súlyától bemélyedt a Prius teteje, és a hátsó felfüggesztése is megsüllyedt, de a legendásan megbízhatónak ismert hibrid Toyota ezeket leszámítva meglepően jól bírta az extrém terhelést.

Persze valószínűleg nem tudna építőipari nehézgépeket, lánctalpas járműveket, nagyméretű kazánokat, csónakokat, mezőgazdasági gépeket, vasúti járműveket és konténereket húzni az egyébként pontosan ilyen használatra tervezett pótkocsin, de már azt is lenyűgöző látni, ahogy egyáltalán képes elvontatni üresen.

Vicces látvány, hogy ezzel a rögzítéssel a Prius teljesen meg is tud fordulni úgy, hogy a hozzá kapcsolt pótkocsi szinte mozdulatlan marad, mivel a 4,45 méteres autó simán elfér a hattyúnyak alatt. Vontatás helyett így akár tolni is képes a pótkocsit, bár ez nem a legjobb ötlet, mert a vontatmány teljesen eltakarja a kilátást a sofőr elől.

Országúton – igen, a JH Diesel 4×4 csapata kivitte közútra is a különleges járműszerelvényt, nem törődve egy esetleges rendőri igazoltatás kockázatával – a Prius gond nélkül képes volt a megfelelő sebességet elérni, bár azért hallani lehetett, hogy a bolygóműves hibrid hajtásláncának mind a 113 lóerejére szüksége volt, hogy elbírja a megnövekedett súlyt. Olykor az üzemanyag-fogyasztás a normális érték tízszeresére, 47 l/100 km-re is felugrott, ami megmutatta, hogy a mindössze 1,5 literes négyhengeres szívó benzinmotort és a hozzá kapcsolt villanymotort nem ilyen terhelésre tervezték.

Egy idő után elég füstöt is kezdett okádni a kipufogó, vagyis nyilvánvalóan nem volt boldog a derék Toyota. Mindent figyelembe véve azonban elviselte, és műszaki hiba nélkül teljesítette az extrém kihívást. A JH Diesel 4×4 csapata már azt tervezi, hogy megerősítik a rögzítőlapot, hogy rakományt is lehessen tenni a pótkocsira, amivel valóban feszegetni tudnák a hibrid Toyota határait.

Fotók: TheDrive.com, YouTube

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>