Rakodás és pályakarbantartás miatt lezárták az átmeneti parkolót Rákospalota-Újpest állomáson szeptemberig
Pályakarbantartási munkák előkészítése, az ahhoz szükséges anyagok szállítása és tárolása miatt Rákospalota-Újpest állomáson lezárta a vasúttársaság azt a közforgalom elől elzárt üzemi területét, melyet az autósok ideiglenesen parkolásra használtak. Ahogyan a MÁV januárban kommunikálta, tervezetten az M3-as metró északi szakaszának március végi megnyitásáig lehetett az autók napközbeni tárolására használni az ingatlanrészt. A megnövekedett építőanyag szállítási és rakodási forgalom miatt, az autók esetleges sérülésének elkerülése érdekében, a vasúttársaság az ideiglenes parkolás céljára használt területre „behajtani tilos” táblát helyezett ki, felhívva ezzel a figyelmet az ideiglenes parkolás lehetőségének megszűnésére és kockázatára.
Rákospalota-Újpest állomáson ez év júniusától részlegesen felújítják a vágányhálózatot, az ehhez szükséges előkészítő munkálatok megkezdődtek. A beépítendő, majd a bontott anyagok szállítása, tárolása, a munkagépek szabad mozgása, valamint az esetleges, ebből következő káresemények elkerülése érdekében kellett megtiltani az átmeneti parkolási lehetőséget. Januárban pár napra már le lett zárva a terület, a parkolási igények miatt azonban – akkor ideiglenesen, az M3-as metró északi szakaszának üzembe helyezéséig – újra megnyílt az átmeneti parkoló, figyelembe véve az autósok és a vonattal tovább utazók érdekeit.
A felújítási munkák során három vágányt átépítenek, további kettőt megerősítenek, több kitérőt felújítanak, átépítik a gyalogos átjárókat, és helyreállítják a peronok burkolatát. A munkák célja az itt áthaladó Budapest–Vác–Szob (70) és a Budapest–Vácrátót–Vác (71) vasútvonalak állomási sebességkorlátozásainak a megszüntetése, így az erre közlekedő személyszállító vonatok menetrendszerűségének javítása, valamint az utasforgalom komfortjának növelése. A fentieken túl egy használaton kívüli raktárépületet is elbont a vasúttársaság.
A munkavégzésből kikerülő bontott anyagok elszállítása, és a terület rendezése tervezetten szeptember végére befejeződik.
A MÁV kiemelt figyelmet fordít az elővárosi vasúti közlekedést választó, de a vasútállomásig gépjárművel közlekedő utasok parkolási igényeinek kiszolgálására. A vasúti hálózat fejlesztésével egyidejűleg kialakított P+R parkolók mellett a vasúttársaság használaton kívüli területeinek megnyitásának lehetőségeit is vizsgálja. A gépjárművek parkolásának elősegítése érdekében a MÁV együttműködik az önkormányzatokkal, amelynek köszönhetően, például a Budapest XVIII. kerületében Pestszentlőrinc és Pestszentimre állomások melletti vasúti területek nyílhatnak meg az autósok számára.