Az FIA megvédte az Aston Martin biztonsági autóját, miután a Forma-1-es pilóták panaszkodtak, hogy túl lassú
Az Aston Martin rosszul érzi magát a Forma-1-ben. Nem csak a versenyautója van le a tempóról, hanem a biztonsági autó is, amit büszkén dobott ki a mezőnyből. A versenyzők annyira panaszkodtak, hogy az FIA kénytelen volt nyilatkozatot kiadni a védelmében.
„Az FIA szeretné megismételni, hogy az FIA Forma-1-es biztonsági autójának elsődleges funkciója természetesen nem a nyílt sebesség, hanem a versenyzők, a pályabírók és a tisztviselők biztonsága. A biztonsági autó sebességét „általában a Race Control diktálja, és nem korlátozza a biztonsági autók képességei”.
Az FIA felsorolta azokat a célokat, amelyek lelassíthatják a biztonsági autót az elméleti végsebességről, beleértve a mezőnyt, az incidensek helyreállításának tárgyalását vagy a törmelék elkerülését a pályán. Mindez azt jelenti, hogy „a biztonsági autó sebességének hatása a következő autók teljesítményére másodlagos szempont.”.
Ez az Aston Martin Vantage a Forma-1 új biztonsági autója
Max Verstappen szerint az Aston Martin biztonsági autója „teknős”, és hogy az F1-nek fel kell gyorsítania Motorsport.com szerint. És nem ő az egyetlen, aki észrevette a tempó hiányát az autóból, amely először jelent meg a 2022-es szezonban az Ausztrál Nagydíjon.
George Russel, a Mercedes versenyzője megjegyezte, hogy az Aston Martin körülbelül öt másodperccel volt lassabb körrel, mint a Mercedes-AMG GT Black Series. A jelenlegi pilóta és a Ferrari pilótája, Charles Leclerc is észrevette a sebességkülönbséget.
„Panaszkodni akartam, de aztán megnéztem, hogy mennyit csúszik a biztonsági autó a kanyarban, és nem hiszem, hogy bármi mást tudna adni, ezért nem akartam túl nagy nyomást gyakorolni” – mondta Leclerc. „Az autóinkkal, amelyek most vannak, nagyon nehéz megtartani a hőmérsékletet a gumikban a biztonsági autó mögött.”
Még a biztonsági autó pilótája, Bernd Maylander, a DTM korábbi versenyzője is visszhangozta Leclerc kijelentéseit az Auto Motor und Sport-nak adott interjúban.
„Természetesen jó, hogy Charles Leclerc látta, hogy abszolút a határon vagyok. Ennél több nem volt lehetséges a világ legjobb akaratával” – mondta Maylander.
Mindez elég rosszul hangzik az Aston Martin Vantage Safety Car számára, amelyet egy csípett 4,0 literes kétturbós V8-as motor hajt, amely 528 lóerőt (394 kW / 535 LE) termel F1-es feladataihoz. Bár ez bőven elég, lényegesen kevesebb, mint a Mercedes, amely 730 lóerőt (544 kW/740 LE) gyárt, és természetesen igazi versenyautó.
Ezért azt várnánk, hogy az Aston Martin egy körrel lassabb lesz, mint a társa, de ez még mindig kínos év az Aston Martinok számára a Forma-1-es mezőny mindkét végén.