Egy Toyota gyakornok rajzolta ezt a „repülő jachtot”
Az Autoevolution-ön jelent meg egy írás egy olyan egy korábban a Toyota kutatási központjában dolgozó gyakornok, Elaine Geojy által rajzolt, Zelta névre hallgató jacht tanulmányról, amely akár a a magán- és luxushajózás jövőjét is jelentheti. A jachtok világa egy olyan ipar, ami meglehetősen kilőtt az elmúlt néhány évben, és ugyan a legtöbb jacht követi az évek során kialakult tradicionális formai normákat, a Zelta messzire rugaszkodott ezektől a megszokott megoldásoktól.
Az alábbi fotókon nem más látható, mint a Zelta, egy „repülő magánjacht”. A jacht és a repülő szavak talán furcsán mutatnak egymás mellett, amikor egy és ugyanazon járműről beszélünk, de a Zelta esetében mégis helyénvalók – ahogyan a hajó manőverezik a vízen, az egyértelműen a repüléshez hasonlítható. A projekten két elképesztően tehetséges szakember, Julien Marie és Elaine Geojy dolgozott. A Zeltát E. Geojy álmodta meg még a Toyota ED2-nél a Toyota európai tervezőközpontjában töltött gyakorlata során. Ez önmagában is árulkodik arról, hogy mekkora tudás rejlik a projekt mögött. Nem mindenki által ismert ugyanis, de a Toyota, és prémium márkája, a Lexus komoly hajózási üzletággal is rendelkezik, a vállalat eddigi legkomolyabb luxusjachtja, a 20 méteres, 1,1-1,4 milliárd forintos vételárú Lexus LY 650 két éve debütált.
A Zelta koncepció esetében minden néhány vázlattal kezdődött, amelyeket Julien Marie készített. Ezeket aztán továbbadták Geojynak, hogy elvégezze az utolsó simításokat, és elkészítse tanulmányt.
Az már első ránézésre látszik, hogy a Zelta más. A jacht nem a klasszikus hajótest formák elveit követi, hanem helyette a szárnyashajókat veszi alapul. Habár a Zelta pontos méreteiről egyelőre nincsenek adatok, az jól látszik, hogy a szárnyszerkezet a hajó orrától kezdőden jócskán túlnyúlik a hátul látható strandfedélzeten. A hajó legjellegzetesebb pontja tehát nem is látszik, hiszen a víz alá merül. A képeken azonban látható ez a szerkezet. A szárnyas felépítés nagyban befolyásolja a hajótest alakját is, hiszen az orra keskeny és magasan húzódik, míg a hátsó rész széles és lapos, ezzel biztosítva a stabilitást nagyobb tempónál is.
Ennek a szerkezetnek természetesen az a célja, hogy képessé tegye a Zeltát a ’repülésre’. Persze a hajó ekkor is érintkezik a vízzel, de mégis úgy tűnik, mintha az utastérnek helyet adó test lebegne a víz felett. A korábban említett, vékony, keskeny orr egy nagy, lebegő hatású fedélzetet rejt, amely valószínűleg a hajó tulajdonosának lakosztályát rejti. Hely bőven van több nyugágy, fekhely és akár egy táncparkett számára is… a DJ-t beleértve. Hátul, a két fedélzeten hátrafelé néző nyugágyak láthatók, amelyek még több helyet biztosítanak a lazításra és a koktélok elfogyasztására. A legalsó fedélzeten egy nagy medence látható, valamint kétoldalt lépcsők, amelyek hozzáférést biztosítanak a fenti fedélzethez és a lenti strandhoz. Tulajdonképpen egyetlen dolgot kell tennie, ha valaha vendég lesz a Zeltán, az pedig nem más, mint élvezni az életet.