A Pipistrel elektromos repülőgépe 45 perc repülési időre képes egyetlen feltöltéssel
A Škoda szerint hamarosan minden közlekedési eszköz esetében valósággá válhat a zéró károsanyag-kibocsátású utazás. Ennek apropóján a cseh autógyártó az Enyaq iV-vel és a világ első teljesen elektromos repülőgépével prezentálta az utazás lehetőségeit szárazföldön és levegőben.
Az elektromos repülés élvonalába tartozó Pipistrel Velis Electrónak jelenleg csupán két repülőképes példánya van az Egyesült Királyságban. Azt remélik, hogy a fenntarthatóság jegyében hamarosan gyökeresen megváltozik a repülés arculata. Annak érdekében, hogy bemutassák az elektromos közlekedés fejlődését, és hol tart jelenleg az elektromos járművek technológiája, az Enyaq iV és az elektromos repülőgép tudását egy közös tesztben mérték össze.
A 82 kilowattórás akkumulátorpakk révén a Škoda villanyautója 532 kilométeres hatótávra képes. Ezzel szemben a Velis Electro 21 kilowattórás csomagja mindössze 45 percnyi repülési időt – 200 kilométernyi távot – biztosít. A repülő 60 kilowattos teljesítményű villanymotorja 180 kilométer/órás végsebességet tesz lehetővé.
A gazdaságosság az egyik terület, ahol mindkét jármű kiemelkedik hagyományos alternatíváikkal szemben. Egy óra repülési idő a Pipistrelben mindössze 2 fontba (aktuális árfolyamon átváltva 850 forintba) kerül, szemben egy hagyományos, belső égésű motoros repülő 70-80 fontos (30-34 ezer forintos) üzemanyagszámlájával.
Hasonlóan takarékos az Enyaq iV is, amellyel 160 kilométert 4,14 fontért (1760 forintért) lehet teljesíteni, míg egy azonos paraméterekkel rendelkező SUV ugyanezen a távon 27 fontnyi (11 500 forintnyi) benzint fogyaszt. Vagyis egy kilométer megtétele az Enyaq iV-vel nagyságrendileg 11 forintba, míg a Velis Electróval csupán 5,5 forintba kerül.
Weboldalunkon is elérhetőek a Škoda modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!