Egyes Mercedes modellekre több mint egy évet kell várni a chip-hiány miatt
Az autógyártók számításai szerint legkorábban csak 2023-ban enyhülhet a helyzet.
A globális chip-hiány egyre komolyabb nehézségeket okoz az autóipar számára. Mostanra már nincs olyan gyártó, amelynek termelését kisebb-nagyobb mértékben ne befolyásolta volna negatívan a kialakult helyzet.
A legfrissebb példa erre a Mercedes-Benz. A csillagos márka a Frankfurter Allgemeine Zeitung napilap hasábjain hozta nyilvánosságra, hogy a kulcsfontosságú félvezetők hiánya miatt a vásárlóknak kimondottan sokat kell várniuk arra, hogy átvehessék megrendelt autójukat.
„Óriási a kereslet, ugyanakkor sajnálatos módon komoly akadályokba ütközünk. Néhány modell esetében a várakozási idő hosszabb, mint szeretnénk. Egyes esetekben több mint egy év” – nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója.
A Mercedes és a BMW is úgy számol, hogy a koronavírus-járvány következtében kialakult chip-hiány minden bizonnyal csak 2023-ban enyhülhet, ám a járműgyártásra gyakorolt hatása jövőre már kevésbé lesz súlyos, mint az idei évben.
Emellett egy augusztusi beszámolóból az is kiderül, hogy a Mercedes az ellátási láncban tapasztalható problémák miatt majdnem az összes V8-as motorral szerelt modelljének forgalmazását megszünteti az Egyesült Államokban. Igaz, ezt később a gyártó cáfolta, mondván a döntés hátterében sokkal inkább minőségi problémák állnak, mintsem az alkatrész-utánpótlás.
Amellett, hogy az elektromosítás egyre nagyobb szerepet kap a márka életében, a 2021-es Müncheni Autószalonon a Mercedes-AMG vezetője, Phillipp Scheimer elmondta, a világszerte tapasztalható rendkívül magas keresletnek köszönhetően a Mercedes V8-as motorjai még legalább 10 évig biztosan nem fognak eltűnni a cég kínálatából.
Forrás:
Motor1 & mahzrt.hu