Minden korábbinál ütősebb és könnyebb lett a Lexus utcai versenyautója




Versenyautó-optikával, a márka történetének legerősebb V8-as motorjával és egy rendkívül limitált példányszámú, exkluzív különkiadással folytatja pályafutását a Lexus RC F szuperkupé.



A kategóriája legkiválóbb tömeg/teljesítmény arányával és leginkább libabőröztető kipufogóhangjával büszkélkedő Lexus RC F még határozottabb, még látványosabb kiállással folytatja pályafutását. Stíluselemeiben könnyen felismerhető a Lexus RC F GT3 versenyautó hatása, ugyanakkor letaglózó megjelenés ide vagy oda, a 472 lóerős sportkupé különleges tartalmával hódít a piacon.

Az autó minden porcikája hagyományosan a teljesítményről szól, és ez az új modellévben sem változik.

A mérnökök széles körű tömegcsökkentési programot alkalmaztak
, az üreges féltengelyektől kezdve a könnyebb és kompaktabb légkondicionáló kompresszorig.

Ezzel egyidejűleg mélyebb tömegközéppont és az említett GT3 versenyautó fejlesztőcsapata által finomított aerodinamikai csomag segíti a precíz vezethetőséget.


A különleges hangolású, adaptív felfüggesztés nem, a 19 colos keréktárcsák rajzolata azonban megújult a 2022-es modellévre; az impozáns méretű (elöl 255/35ZR19, hátul 275/35ZR19) Michelin Pilot Sport 4 S sportabroncsok nem csak ívmenetben gondoskodnak a szükséges tapadásról, hanem lehetővé teszik az elöl hat, hátul négydugattyús Brembo fékek képességeinek teljes körű kihasználását.

További tömegcsökkentés, illetve még lenyűgözőbb megjelenés érhető el az RC F Carbon csomag megrendelésével: ez szénszálas tetőlemezt, hátsó lökhárítót, első és hátsó kötényeket, küszöbtoldatot, ajtóburkolatot, valamint (kitolható) hátsó légterelőt tartalmaz. A csomagot matt fekete keréktárcsák, karbon beltér burkolatok, szellőztetett első bőrülések és fűthető kormánykerék teszi teljessé.


Ezek a funkciók önmagukban is ellenállhatatlanná teszik a digitális funkcionalitásában is feljavított (kibővített okostelefon-integráció, okosóráról vezérelhető motorindítás, 17 hangszórós, 835W-os Mark Levinson high-end audiorendszer) autót, az új modellév igazi nagy dobása azonban a Lexus RC F Fuji Speedway limitált kiadás.

A mindössze 50 példányban készülő széria Brembo karbon-kerámia fékeket, titán kipufogórendszert, valamint széles körben alkalmazott szénszálas kompozit karosszériaelemeket kínál. Ennek köszönhetően 3,96 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/órára (60 mérföld/óra) – az alapkivitelnek ehhez 4,2 másodpercre van szüksége.

Aki azonban arra számít, hogy titokban tarthatja autója különleges mivoltát, csalódni fog: a különkiadáshoz egyedi, látványos Electric Surge fényezést fejlesztettek ki a Lexus dizájnerei.

A speciális kék árnyalatú festéket félmatt kidolgozása teszi különlegessé: ez a matt fényezésre jellemző, selyemfényű megjelenést nagyfokú kopásállósággal társítja,
így szívfájdalom nélkül vihetjük gépi mosóba a különleges utcai versenyautót.


A fényezés kék színe a beltérben is visszaköszön, az üléseket, a kormányt és a speciális hangolású, villámgyors automata váltó karját borító Alcantara kárpittól a szénszálas borítópanelekig. A képet – talán mondani sem kell – sorszámozott plakett teszi teljessé.


Fotók: Lexus
Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség