A vakcina a járvány előtti szintre repítette a Wizz Airt
Emelkedik a fapados légitársaságok árfolyama a tőzsdéken, a Wizz Air papírjainak értéke már elérte a járvány előtti szintet; úgy tűnik, az eddig bejelentett Covid-vakcinák hatására kezd visszaállni a légi közlekedésbe vetett bizalom – írta a hirado.hu kedden.
A cikk szerint a Wizz Air részvényárfolyama 4684 pennyn kezdte kedden a kereskedést a londoni tőzsdén, ehhez hasonló szinten legutóbb a koronavírus világjárvánnyá válása előtt, február végén állt a légitársaság papírja, ami már akkor is történelmi csúcsot jelentett.
Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. tőzsdei elemzője szerint a fapados légitársaságok szárnyalásának egyik oka, hogy jelentős készpénztartalékkal rendelkeznek, amit rugalmasan használnak fel. A szakértő ugyanakkor „abszolút meglepőnek” nevezte a diszkont légitársaságok tőzsdei szárnyalását, ugyanis továbbra is nagy a bizonytalanság a szektorban.
Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője a hirado.hu-nak azt mondta: most úgy tűnik, hogy a Wizz Air nyertese lehet ennek a helyzetnek. A vállalat erősségei közé tartozik a költségstratégiája, rengeteg tartaléka van, és nem mellesleg folyamatosan figyeli a piaci réseket.
Várható lesz egyfajta piaci átrendeződés is, lesznek olyan társaságok, amelyek megszűnnek, de ha világszerte feloldják a korlátozásokat, akkor az igazi eufória lesz az utazóknak, és azok a cégek, amelyek megmaradnak, nagyon megerősödnek majd. Ha beindulnak az utazások, akkor viszonylag gyorsan talpra tud majd állni az ágazat, de ez nem jövőre lesz, inkább úgy számolnak, hogy ez csak 2023-ra valósul meg – közölte az elemző.
Az eddig bejelentett vakcinák híre segíthet a társaságok újraindulásában – mondta a hirado.hu-nak Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője. Hozzátette, hogy a légitársaságoknál nagy volt az eladási nyomás, leállt a forgalom, de hosszabb távon remélni lehet, hogy a piac újraéled.
November elején előrejelzésében a Wizz Air azzal számolt, hogy tavasztól újra megindulhat a forgalom növekedése. A társaság 1,6 milliárd euró szabad készpénzállománnyal rendelkezik, ha a teljes flottát le kell állítani, akkor 70 millió euróba kerül majd naponta a cég üzemeltetése. A társaság közölte: március 31-ig további 5 repülőgéppel 137 darabra emelkedik a flottában lévő Airbus A320-as gépek száma, és jövőre 159 darabos gépparkkal terveznek, jövő novemberig az összes új gép finanszírozása megoldott – írja a hirado.hu.