Minden eddiginél nagyobb szabadidőjárműben gondolkodik a Lexus
A világ egyik legnagyobb és legfényűzőbb szabadidőjárművét, a Cadillac Escalade-et támadná meg a Lexus – legalábbis ezt szeretnék a márka észak-amerikai kereskedői.
Öt métert meghaladó hosszával, 2,7 tonnás menetkész tömegével a hétszemélyes LX a Lexus modellpalettájának abszolút legnagyobb tagja. Az Európában hivatalosan nem forgalmazott, de a világ több piacán is igen népszerű modellt egy 5.7 literes, nyolchengeres benzinmotor hajtja. 383 LE maximális teljesítménye 220 km/h végsebességet tesz lehetővé, prémium felszereltsége és megingathatatlan terepalkalmassága pedig a szegmens egyik legvonzóbb képviselőjévé teszi.
Ugyanakkor – bár az LX 2015-ben teljes körűen megújult – műszaki alapjai 2007-ig vezethetők vissza, így lassan ideje lesz egy – az alapokat is érintő – modellváltásnak. Amikor viszont eljön az új, negyedik generációs LX ideje, a Lexus amerikai márkakereskedőinek tanácsadó testületét vezető Carl Sewell szerint szükségük lesz egy még ütőképesebb, minden korábbinál nagyobb szabadidőjárműre, amely sikerrel veheti fel a kesztyűt a szegmensben jelenleg vezető pozíciót elfoglaló Cadillac Escalade-del szemben.
Bár az Automotive News szaklapnak adott interjújában Sewell nem bocsátkozott konkrét javaslatokba, ám nem véletlenül említette az Escalade-et. Az amerikai modell sikerének egyik titka ugyanis az, hogy nagy és nagyon nagy kivitelben egyaránt kapható: az 5,18 méteres alapmodell mellett forgalmazzák nyújtott tengelytávú, 5,7 méteres kivitelben is, amely az eladások mintegy egyharmadát teszi ki. Ez az út a Lexus előtt is nyitva áll, és a lépés még csak nem is volna példa nélkül álló: a páncélozott luxusjárművekre szakosodott, németországi Trasco például jelenleg is kínál 30 centiméterrel megtoldott tengelytávú verziót az LX 570-esből.
Ha megvalósul a túlméretes Lexus LX – vagy egy azt kiváltó, még nagyobb modell –, a piac legszélesebb hétszemélyes SUV-palettáját kínálhatja a márka, hiszen az alvázas LX és GX típusok mellett a közelmúltban bevezetett RX L is három üléssoron várja az ügyfeleket. Más kérdés, hogy az egy éve bemutatott LF-1 tanulmányautóval megelőlegezett crossover luxuskupé hamarosan esedékessé váló bevezetése mellett kívánja-e még tovább szaporítani szabadidőjárműveinek számát a márka, vagy inkább a kulcsfontosságú modellekre koncentrálna.
Fotók: Lexus, Trasco