Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A McLaren kezdheti a legjobb pozícióból az izgalmasnak ígérkező Forma-1-es szezont

Az idény előtti tesztek és az eddig ismert információk alapján a szakértők többsége szerint a konstruktőri világbajnoki címvédő McLaren istálló és versenyzői kezdhetik a legjobb előjelekkel a Forma-1 történetének 76. szezonját, amely a hétvégén rajtol a melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal.

A brit Lando Norris és az ausztrál Oscar Piastri duója a tavalyi esztendő második felében nemhogy elsőszámú riválisa lett az akkor vb-címvédő Red Bullnak és az egyéniben címvédő Max Verstappennek, hanem sokszor le is győzte az osztrák csapatot és a holland kiválóságot.

A téli szünetben nem volt várható az erőviszonyok változása, különös tekintettel arra, hogy a 2026-tól életbe lépő és elsősorban a motorokat érintő szabályváltoztatások miatt az istállók jelentős része már a következő idényre fejleszt, az idei évet pedig a 2024-es versenyautókra épülő modellekkel teljesíti.

A fogadóirodáknál is a McLaren a favorit, ami pedig az egyéni vb-címet illeti, a legkisebb oddszot Norris diadalára kínálják. A négyszeres F1-es futamgyőztes, 25 éves versenyző ugyanakkor visszafogottan nyilatkozott saját esélyeiről, a héten az NBC News-nak elmondta, bár a bahreini háromnapos teszt és a felkészülésük alapján bíztató a helyzetük, szoros küzdelemre számít.

„Jó irányba haladunk, magabiztosak és nyugodtak vagyunk, de a riválisok nagyon erősek. Nyilvánvaló, hogy jó érzés azt hallani és olvasni, hogy esélyesek vagyunk az egyéni és a konstruktőri vb-címre is, de a szezon nagyon hosszú és az ellenfeleink sem tétlenkedtek, úgyhogy nagy küzdelemre számítok az idén” 

– nyilatkozott.

Márkatársa, az idényt a hazai futamán kezdő Piastri – akivel a héten hosszabbított szerződést a McLaren – a bahreini hivatalos teszt után annyit mondott, hogy versenyautójuk hibátlanul futott mindhárom napon, ami nagyon jó kiindulási pont a számukra.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a McLaren legnagyobb kihívója a Ferrari lehet, amely tavaly az F1 történetének egyik legnagyobb igazolását hajtotta végre, amikor elcsábította a Mercedestől a hétszeres vb-győztes brit Lewis Hamiltont.

Az persze változatlanul kérdéses, hogy a 40 éves sztár hogyan és milyen gyorsan tud majd beilleszkedni az olasz istállóba, illetve mikor lesz valós esélye futamgyőzelmekért harcolni.

Csapattársa, a monacói Charles Leclerc ugyanis már kilenc éve tagja a Ferrari-családnak, anyanyelvi szinten beszél olaszul, és a szakértők többsége szerint istállón belül jobban tud majd teljesíteni, mint az első ferraris évét kezdő Hamilton.

A bahreini teszten a legtöbb kört teljesítő Mercedes valós teljesítménye körül egyelőre sok a kérdőjel.

A 27 esztendős George Russell egy valódi üstököst, ha úgy tetszik, ifjú titánt kapott maga mellé társnak, a német csapat ugyanis a mindössze 18 esztendős – saját nevelésű – olasz Andrea Kimi Antonellit szerződtette Hamilton megüresedett helyére.

A fiatal versenyző tehetségéhez nem fér kétség, az ugyanakkor kérdés, hogy a 24 futamos versenysorozat minden egyes fordulóján képes lesz-e csúcsteljesítményt nyújtani. A Mercedesnek ugyanis bizonyosan erre lesz szüksége ahhoz, hogy mindkét versenyzőjével ott legyen a McLaren és a Ferrari nyomában.

A tavalyi kivételével az elmúlt években nagy fölényben lévő Red Bull teljesítménye és állapota nehezen lőhető be az idény előtt,

a sorozatban négy világbajnoki címet nyert Verstappennek ugyanakkor biztosan nem lesz egyszerű dolga, ha most akarja begyűjteni ötödik trófeáját. A 27 éves holland versenyző képességei ugyanakkor megvannak ahhoz, hogy ha nem is az övé a mezőny legjobb versenyautója, akkor is harcoljon a futamgyőzelmekért.

Konstruktőri szempontból viszont kérdés, hogy a mexikói Sergio Pérez menesztése után a helyére szerződtetett új-zélandi Liam Lawson mennyire tudja majd eredményekkel és rendszeres pontszerzésekkel segíteni a csapatot, márpedig a Red Bullnak mindenképpen szüksége lesz arra, hogy autói folyamatosan az első tízben zárjanak, ha versenyben akar lenni a konstruktőri vb-címért.

Ami a középcsapatokat illeti, a Williams nagyot húzott a Ferraritól távozó spanyol Carlos Sainz Jr. leigazolásával, és úgy tűnik, hogy az előző szezonban a csapatok vb-pontversenyében kilencedik, nagy hagyományokkal rendelkező brit istálló ezúttal a középmezőny elejébe tartozhat majd, ahol a Renault tulajdonában lévő Alpine lehet a legkomolyabb ellenfele.

Ebbe a csatába beleszólhat még az Aston Martin is, amely a tervezőzseni Adrian Newey szerződtetésével erősített, bár a 66 éves brit mérnöknek vélhetően a jövő évi versenyautó kidolgozása lesz a legfőbb feladata az idei esztendőben.

A mezőny hátsó részében az előzetes várakozások szerint a Red Bull fiókcsapataként működő RB, az amerikai tulajdonú Haas, valamint a jövőre már Audiként működő Sauber csatázhat egymással.

A 20 versenyzőt felvonultató mezőnyben hárman újoncok: a mercedes Antonelli mellett a francia Isack Hadjar (RB) és a brazil Gabriel Bortoleto (Sauber) még soha nem indult F1-es futamon, de az ausztrál Jack Doohannek (Alpine), a brit Oliver Bearmannek (Haas), valamint Lawsonnak (Red Bull) is csak kevés tapasztalata van a teljes versenyhétvégéket illetően.

A 24 futamos idény nagyjából közepén rendezik majd a 40. Magyar Nagydíjat, amelyre az átépítés és felújítás alatt álló Hungaroringen kerül sor augusztus első hétvégéjén.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj programja magyar idő szerint péntek hajnalban kezdődik a szabadedzésekkel, szombaton 6 órától az időmérőre, vasárnap 5 órától pedig a futamra kerül sor Melbourne-ben. A hétvége eseményeit az M4 Sport élőben közvetíti majd.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!