Russel a második mexikói edzésen is összetörte a Merdzsót – Sainz volt a leggyorsabb a második tréningen
Carlos Sainz volt a leggyorsabb a Mexikói Nagydíj második szabadedzésén, az első tréninget megnyerő George Russell viszont a falban kötött ki.
A pénteki első gyakorlást megnyerő brit George Russell (Mercedes) a tréning 12. percében elvesztette uralmát az autója felett és nagy sebességgel a gumifalba csapódott. Az edzést hosszú időre le kellett állítani, de a versenyző sértetlenül megúszta az esetet.
Nem volt jó napja a címvédő és most is éllovas Max Verstappennek sem. A Red Bull 27 éves holland pilótája ugyan az első szabadedzésen a negyedik lett, a folytatásban motorproblémákkal küzdött és nem tudott mért kört autózni.
A versenyhétvége magyar idő szerint 19.30 órától a harmadik szabadedzéssel folytatódik.
2. szabadedzés (élcsoport):
1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:17.699 perc
2. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:17.877
3. Cunoda Juki (japán, RB) 1:17.878
4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:17.887
5. Lando Norris (brit, McLaren) 1:17.948
6. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:18.239
A további program:
szombat:
2. szabadedzés 0.00
3. szabadedzés 19.30
időmérő edzés 23.00
vasárnap:
futam 21.00
Egy héten belül a második nagy tempójú balesetét szenvedte el George Russell. A mexikói bukása az első szabadedzésen elért elsősége után jött.
Jól indult a Mercedes mexikói hétvégéje, mégsem lehetnek elégedettek a kezdéssel. George Russell a pénteki első szabadedzésen a leggyorsabb kört jegyezte: a korábbi csomaggal felszerelt autójával 0,3 másodpercet adott Carlos Sainznak. A délutáni második gyakorlás aztán a 2025-ös gumik teszteléséről szólt volna, ám Russell mindössze a 4. körig jutott, mivel az austini időmérő után újra egy nagy tempónál történt bukás várt rá.
Russell a pálya 8-as kanyarjába érve agresszíven hajtott rá a belső kerékvetőre. Az autója hasa felült a rázókövekre, megindult a hátulja, és onnantól már csak utas volt a brit. Nagy erővel csapódott a falba, akárcsak múlt szombaton a Q3 végén.
„Jól vagyok. Egy kicsit persze kifulladtam utána” – ismerte el Russell, akit a baleset után az orvosi központba vittek vizsgálatra, majd elbocsátották.
Toto Wolff csapatfőnök a német Sky Sportnak elmondta: „Harmincöt G-vel ütközött, szóval igazán nagy becsapódás volt. Az orvosi központban volt, és elfogyott a levegője. De amúgy rendben van.”
Russellt váratlanul érte az autója újabb kitörése.
„Nem igazán tudom, mi történt. Az autó elkezdett ugrálva a földhöz verődni, és mielőtt megfoghattam volna, már meg is forgott. Sok munka vár a fiúkra, megint. Mintha egyik jönne a másik után…”
„Frusztráló, mert az első edzésen gyorsak voltunk. Próbáltam ugyanolyan íven venni azt a kanyart, de valamilyen okból a második szabadedzésen ez az izé megindult” – elégedetlenkedett Russell.
Fogynak az elemek, nő a kárköltség
A Mercedes főnökét eközben más miatt frusztrálta igazán az újabb baleset. „Az autó súlyosan megsérült, és az előző hétvégével együtt ez nem túl szórakoztató a költségplafon miatt. Az elemeink még megvannak, de lassan semmink sem marad.”
A vázcsere lehetősége kapcsán Wolff elmondta: „Igen, valószínűleg a régit is megtarthatjuk, de mindent ki kell vennünk, a motort, a váltót, és súlyos a kár.”
A csapat kezd kifogyni az alkatrészekből, ráadásul ezeknek a baleseteknek áruk is van.
„Nehéz. Mind próbálunk a költséglimit alatt maradni, de volt egy komoly balesetünk Monzában Kimivel is, George-nak pedig már a második volt: a múlt héten, aztán most. Lesz számára egy új padlólemezünk Brazíliára, de teljesen a határon vagyunk. Nem a bajnoki címért küzdünk, és nem kell mindig az új elemeket feltenni az autóra.”
A hírek szerint a Mercedes a tartalékvázat szereli össze versenyzőjének, az erőforrása és a váltója viszont ép maradt.
Most a harmadik szabadedzésből kell a lehető legtöbbet kihozniuk. „A második edzés a Pirelli gumitesztje miatt nem volt valami értékes, nem sokat lehetett tanulni belőle a hétvégére. Nyilván a kevés kör miatt fontos lesz a harmadik szabadedzés. Meg kell javítanunk az autót” – tekintett előre Russell.
Antonelli szépített, Hamilton szépítene
Csapattársa, Lewis Hamilton az első edzésen Andrea Kimi Antonellinek adta az autóját, aminek padlólemeze megsérült, miután az olasz áthajtott egy pályára került fém tárgyon. A tehetség ezúttal más módon nem tört autót, és csapatfőnöke elégedett is volt vele.
„Nagyon erős volt. Kicsivel óvatosabb volt, főleg a gyors kanyarokban. Kiváló munkát végzett, de volt egy kis aerodinamikai hátránya, mivel lyuk keletkezett a padlólemezén egy alumínium elem miatt. A motort is visszatekertük egy kicsit. Szóval minden jó”
– mondta Wolff, megerősítve, hogy Antonelli 2,5 másodpercet bukhatott a padlólemezen keletkező lyuk miatt.
Délután már a hétszeres világbajnok Hamilton körözött. „Ez egy gumiteszt volt, és semmit sem változtathattunk az autón, az elejétől a végéig ugyanolyan volt. Tudom, mit kell kijavítanunk. Hogy sikerül-e, az majd kiderül. Nem tűnünk borzalmasnak. Egy kicsit le vagyunk maradva a legjobbaktól, de lesz dolgunk éjszaka” – értékelt Hamilton, megjegyezve, a problémás területnek az autó hátulját érzi, amit mindig szeretne erősebbé tenni.
A Mercedesnek most Hamilton napja ad támpontot a folytatáshoz. „Napról napra kell haladni. Lewis edzéséből tanulhatunk, és Geoge vázát össze kell raknunk.”
(m4sport)