Mi zavar a legjobban a filmekben szereplő gagyi autós jelenetekben?
Soha nem fogunk látni Emmy- vagy Oscar-díjjal jutalmazott autót, de minden évben több száz filmben és tévéműsorban játszanak kulcsfontosságú, hitelt érdemlő szerepet, néha még a főszereplő embereket is kiemelik (és talán ki is alakítják).
Egy autós üldözés egy cselekménybe való beleegyezése egy biztos módja annak, hogy növelje az izgalmat és az emlékezetes faktort minden cselekménynél – Bullitt rutinos zsaru kapitány lett volna az izomautós párbaj nélkül. És még az üldözési jeleneteket nem tartalmazó filmek is gyakran nagymértékben támaszkodnak az autók típusára és modelljére, amelyet a karaktereiknek adnak, hogy tudassuk velünk, milyen emberek ők.
De az autós jelenetek felvétele és szerkesztése gyakran megőrjít minket, rajongókat. Mert bár egy kis eltérés a tényektől az autó megjelenésében, hangzásában és teljesítményében észrevétlen maradhat a nem autós emberek számára, sőt még egy filmet is javíthat, a hozzánk hasonló emberekre fordított hatást gyakorolhat, tönkretéve a hitelességet.
Elképzeljük, hogy a pilóták, vitorláshajósok, motorosok és bárki más, aki mélyen ismeri a szakmát, a szakmát vagy éppen egy földrajzi területet, például Los Angelesben, elbizonytalanodik, amikor azt látják, hogy valami, amiről tudják, hogy nem helyes, valóságosnak adják ki. De az autós hülyék igazán kitűnnek, mert olyan sokan ismerik az autókat, hogy könnyebben észrevehetőek.
Néha bosszantó az autók filmezésének módja. Mint amikor fellövik őket egy trélerre, ami túl magasra teszi őket a körülöttük lévő autókhoz képest, és lehetővé teszi a vezetőnek, hogy valamilyen módon megvegye a kanyarokat egy faszú limuzinban, miközben a kereke halott, ahogy a gázt kormányozzák. 60-as évek eleji F1-es autó. Még az is idegesít, ha a filmben levették az autók fejtámláit.
Aztán ott vannak a sebességváltók, amelyek úgy tűnik, hogy több áttételű, mint egy Kenworth teherautóé, az automata sebességváltók, amelyek ok nélkül előre-hátra eveznek, és a gázkarok, amelyek hirtelen padlóra süllyednek, mintha a vezető csak most vette volna észre, hogy van még három hüvelykje. (76 mm) kell mennie, mielőtt a jobb lába a szőnyeghez ütközött. És ne feledkezzünk meg a rosszul szinkronizált hangeffektusokról sem: irreális motor- és ütközési hangok, kavicson csikorgó gumiabroncsok (és az olyan alacsony teljesítményű autókon, hogy nehezen tudják megtörni a tapadást a jégtáblán) és a hamis és teljesen szükségtelen riasztó hangokat.
Nem ritkák az olyan folytonossági hibák, mint a horpadások (és akár a különböző kerekek vagy teljesen más autók), amelyek megjelennek, majd eltűnnek. És semmi sem őrzi meg jobban az igazi autós geeket, mint egy klasszikus autót látni egy korabeli filmben, aminek nem kellene ott lennie, mert az a modell csak egy-két évvel később jelent meg. Igen, lehet, hogy olyan jelentéktelen, mint egy modellévi lökhárító vagy fényszóró, de néhányunk számára ez elég ahhoz, hogy összetörje az illúziót.
Mi foglalkoztatja leginkább az autókat a tévében és a filmekben, és melyek a legrosszabb hibák, amelyeket Hollywoodban elkövetett? Hagyjon megjegyzést alább, és tudassa velünk.