A Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapata 2025 végéig komoly beruházást hajt végre a Fenntartható Repülési Üzemanyag tanúsítványokba

Ahogy a 2024-es Forma-1-es szezon készül a következő tengerentúli „repülő” versenysorozatra, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapata örömmel erősíti meg, hogy jó úton haladunk amellett, hogy 2025 végére megnégyszerezzük a légi közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás csökkentését a fenntarthatóságba való befektetés révén. Repülési üzemanyag tanúsítványok (SAFc).

Arra a bejelentésre építve, hogy a csapat 2023-ban a SAFc megvásárlásával több mint kétszeresére növelte a légi közlekedés kibocsátásának csökkentését, és 6695 tCO₂e-vel csökkentette az üzleti utazások kibocsátását, a SAFc-be történő befektetésünk alátámasztja elkötelezettségünket, hogy a világ egyik legfenntarthatóbb globális professzionális sportcsapatává váljunk.

2022-ben a csapat lett az első olyan globális sportcsapat, amely a Fenntartható Repülési Üzemanyagba (SAF) fektet be könyvelési és követelési, valamint közvetlen finomítói kapacitás révén. A ma bejelentett könyvelés és követelés fokozott végrehajtása azt jelenti, hogy 2025-ben megnégyszerezzük a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentését a SAFc használatával 2022-hez képest.1

Konkrétan ez azt jelenti, hogy várhatóan a légi közlekedésből származó kibocsátásainkat SAFc-vásárlással 2024-ben és 2025-ben összesen 18 500 tCO₂e-vel csökkentjük, 2024-ben 8000 tCO₂e-t, 2025-ben pedig 10 500 tCO₂e-t takarítunk meg.

Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat csapatfőnöke és vezérigazgatója
„Működésünk és az általunk kitűzött ambiciózus fenntarthatósági célok középpontjában a kibocsátásunk nettó csökkentése áll. Továbbra is innovatív megoldásokba és technológiába fektetünk be, amelyek javítják teljesítményünket, és gyorsabban haladunk tovább.”

2022 és 2025 között több mint 27 500 tonna szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célozzuk meg a SAFc-be történő befektetésünk révén, ami megnégyszerezi éves légi közlekedési kibocsátás-csökkentésünket az eredeti SAF-beruházásunk óta. Ez tükrözi elkötelezettségünket a környezeti hatásunk megértése és kezelése mellett, ugyanakkor támogatja a SAF tanúsítványpiac növekedését és hitelességét. Célunk, hogy bemutassuk az SAF-ben rejlő lehetőségeket és hatást, hogy másokat is ösztönözzünk az SAFc elfogadására és további befektetések ösztönzésére ezen a növekvő piacon.

Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat fenntarthatósági vezetője
„A fenntartható repülési üzemanyagba való befektetésünk több, mint egy stratégia; hisszük, hogy ez egy zöldebb jövőt teremthet. Úgy tekintünk a SAFc-re, mint egy játékot megváltoztató, a sport és a vállalkozások számára, hogy tartós hatást érjenek el. Reméljük, hogy az ágazatnak nyújtott támogatásunk segíthet másokat is ugyanerre ösztönözni, és további beruházásokat ösztönözhet a SAF-gyártásba. Nagyon hálásak vagyunk beszállítóink, a SkyNRG és a British Airways támogatásáért, akik segítettek megvalósítani azon törekvésünket, hogy mérsékeljük kibocsátásaink egyik legjelentősebb forrását, és várakozással tekintünk a szélesebb ipari szektor bevonására a jövőben.”

A fenntartható üzemanyagok 2026-ban megváltoztatják a Forma-1 arculatát, de már most is fenntarthatósági stratégiánk egyik sarokkövét jelentik.

A 2023-as európai szezonban 339 t CO₂e-t takarítottunk meg azáltal, hogy a HVO bioüzemanyagra váltottunk a szárazföldi áruszállításban és az európai versenyhelyszíneken. Idén a 100%-ban bioüzemanyaggal működő logisztikát céloztuk meg a 2024-es európai szezon mind a kilenc versenyén, az eredményekről pedig a következő hetekben számolunk be.

Csapatunk ambiciózus céljai vannak 2030-ra, beleértve a Race Team Control kibocsátásának 75%-os csökkentését és a Scope 1 és 2 kibocsátások 100%-os csökkentését.

1 A jelenlegi és előre jelzett SAFc-csökkentések a csapat SAFc-beszállítói által szolgáltatott adatokból származnak. Ez összehasonlítja könyvünk Well-to-Wake életciklus-értékelését és a SAFc-vásárlási igényt, összehasonlítva az azonos mennyiségű repülőgép-üzemanyaggal. A könyvelési és követelési rendszer 2022-ben és 2023-ban alkalmazott tömegmérleg-megközelítését egy harmadik fél függetlenül ellenőrizte, és megerősítette, hogy nem észleltek nem megfelelőséget. A Tiszta Ég a Holnapért Koalíció „SAF-tanúsítvány (SAFc) kibocsátások elszámolási és jelentési irányelvei” című dokumentumban felvázolt iránymutatások alapján készítünk jelentést a SAFc vásárlásával elért kibocsátás-csökkentések bemutatására.

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!