Mesék a Mercedes-AMG Motorsport világából
- G-erők a Forma-1-ben – a tömeg és a gyorsulás hatása az emberi szervezetre
- ADAC 24h Nürburgring selejtező: ruhapróba a 24 órás versenyhez
- Stefan Wendl: „A selejtezők során alaposan szeretnénk felkészülni erre a csúcsra”
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Forma-1
Mit csinálnak az F1-es pilóták a versenyek között?
A 2024-es F1-es szezon már most is rekordévnek ígérkezik: a motorsport első osztályának 74 éves történetében először szerepel 24 nagydíj a versenynaptárban – minden eddiginél több. De mit csinálnak a versenyzők a versenyhétvégék közötti egyre szűkülő időben?
Vegyük például George Russellt. A 26 éves brit a hatodik F1-es szezonját vívja 2024-ben, és a harmadikat a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team tagjaként. Ugyanolyan elfoglalt a pályán kívül is, mint azon, kikéri a mérnököket, tanulmányozza az adatokat, részt vesz a partner rendezvényeken és meglátogatja kollégáit a gyárban.
„A versenypálya csak a jéghegy csúcsa” – mondja George. „A gyárban folyó munka rendkívül fontos.” Egy versenyhétvége után a versenyzők gyakran egyenesen a versenypályáról mennek vissza a gyárba, hogy a szimulátorban kipróbálják a dolgokat, és felkészüljenek a következő versenyre.
„Lehet, hogy épp most teljesített valahol egy Quali-kört, és rájön, hogy amit tanult, jó lehet, ha még az év folyamán versenyen is kipróbálhatja” – magyarázza George.
George elárulja, mit csinál még a versenyek között ebben a cikkben: https://www.mercedesamgf1.com/news/what-does-an-f1-driver-do-between-races
De nem csak George és Lewis dolgozik fáradhatatlanul az egész szezonban. Tartalékpilótáink, Mick Schumacher és Frederik Vesti is döntő szerepet játszanak az autó teljesítményének javításában. Ebben a videóban Fred pontosan elmagyarázza, miről is van szó, és hogy mindig készen állnak a versenykiírásra, ha a legrosszabb jön: https://mb4.me/rIBXhOOQ
Versenytámogatás az F1-ben: Távolról nyújtott segítség
Míg az F1-es pilóták a pilótafülkében vannak, és megpróbálnak ezredmásodperceket lefaragni egy köridőből, nemcsak a legénység támogatja őket aktívan a versenypályán; teljesítményüket a brackley-i gyárban is szorgalmasan elemzik, ellenőrzik és irányítják.
A Race Support Team minden versenyhétvége fontos része. A versenypálya mérnökeivel együtt dolgozik a maximális teljesítmény elérése érdekében.
Az Ausztrál Nagydíj szabadedzésein csatlakoztunk Brice-hez a Brackley-i Race Support Room-ban, hogy képet kapjunk arról, hogyan néz ki egy éjszakai műszak egy F1-es gyárban egy versenyhétvégén: https://mb4.me/EvRGlxAV
A G-erők az F1-ben elmagyarázták
Az F1-es autók gyorsak – mondhatni szupergyorsak. Amikor azonban a Junior csapat tagjai először tesztelhetnek egy F1-es autót, általában valami egészen mást találnak a legizgalmasabbnak – nem annyira a végsebességet, hanem a fékeket és a testükben lévő G-erőket. hogy ellenálljon fékezéskor, gyorsításkor és kanyarodáskor. Tehát pontosan mik is ezek a G-erők? És hogyan hatnak ezek a pilótafülkében lévő vezetőre?
Nézzük az 1-es kanyart Suzukánál. 260 km/h-nál nagyobb sebességgel elsöprő, áramló, gyors jobbos. A csúcson a pilóta több mint 5G-nek van kitéve – ez a jelenlegi versenynaptár legnagyobb oldalgyorsulása. Ebben a pillanatban a sofőr a testsúlyának ötszörösének megfelelő erőt érez.
Összehasonlításképpen: George Russell 70 kiló. Minden alkalommal, amikor áthajt az 1-es kanyarban Suzukában, körülbelül 350 kg-os erő hat a testére – ez egy koncertzongora súlyának felel meg!
A pilótáknak ezért csúcsformában kell lenniük egy olyan szezonban, amely számos igényes versenypályára viszi őket, ahol megerőltető kanyarokat kell elsajátítaniuk. A kulisszák mögötti betekintésünkben eláruljuk, hogyan készülnek és edzenek erre: https://mb4.me/5OFUfzWB
Ügyfélverseny
Hét Mercedes-AMG GT3 az ADAC 24 órás Nürburgring selejtezőjén
Ezen a hétvégén a Nürburgring-Nordschleifén rendezik az ADAC 24h Nürburgring Qualifiers versenyeit. A rendezvény felkészülésül szolgál a június első hétvégéjén megrendezésre kerülő nagy 24 órás versenyre. A prológon összesen három Mercedes-AMG Customer Racing Team vesz részt hét Mercedes-AMG GT3-mal. A Mercedes-AMG Team GetSpeed három autóval, a Haupt Racing Team két autóval, a Schnitzelalm Racing pedig egy autóval méri össze tudását.
Idén a nürburgringi 24 órás verseny selejtezője először a Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS) része. A mostani kiadásra több mint 130 autót neveztek, köztük körülbelül 30 GT3-as versenyautót az SP9 csúcskategóriában. A két futam az NLS szezon többi részéhez hasonlóan négy órás időtartamban kerül megrendezésre. Ezen kívül a 24 órás verseny Top Qualifying 2 számára is kiosztanak helyek: a csapatok legfeljebb négy helyet szerezhetnek be a selejtezőkből származó kvalifikációs és legjobb kvalifikációs eredményeikkel. A két 4 órás futam mindegyikében legfeljebb három további helyet osztanak ki a csapatoknak. Ez azt jelenti, hogy összesen legfeljebb 10 slot áll rendelkezésre.
1az utolsó pillanatban bekövetkező változások függvénye
„Számunkra a nürburgringi 24 órás verseny nagyon nagy jelentőséggel bír, mind sport, mind marketing szempontból. Ennek megfelelően a selejtezők során erre a csúcspontra kívánunk alaposan felkészülni. Sajnos a legtöbb versenyző felkészülése idén a selejtezőkre korlátozódik más programokkal való ütközés miatt. Ez még fontosabbá teszi, hogy minden egyes kört felhasználva optimális alapot teremtsünk a júniusi eseményhez. Hiszen a két 4 órás versenyen kívül ezen a hétvégén további edzésidőnk is lesz.”
Stefan Wendl, a Mercedes-AMG Customer Racing vezetője
Nürburgring Langstrecken-Serie: A szezonnyitó már a múlt hétvégén lezajlott
A 2024-es Nürburgring Langstrecken-Serie első két futamán a Mercedes-AMG Team HRT 14. számú Mercedes-AMG GT3-a a Top 5-ben végzett. Szombaton a Mercedes-AMG Junior pilótája, Frank Bird (GBR) és a Mercedes-AMG Expert. A pilóta Daniel Juncadella (ESP) visszaesett a rajtnál. A verseny során azonban az ötödik helyre sikerült fellépniük az erős csapatteljesítménynek köszönhetően. Vasárnap a duó a pole pozícióból rajtolt és negyedik lett. Az ADVAN x HRT csapat 6. számú Mercedes-AMG GT3-a Ralf Aronnal (EST), Dennis Fetzerrel és Hubert Haupttal (mindketten GER) a Mercedes-AMG Junior pilótával a volánnál mindkét futamon megszerezte a győzelmet az SP9 PRO-AM kategóriában. Az 1. futamban a rajt megugrásáért kapott áthajtási büntetés ellenére megnyerték a győzelmet.
Az AWS által hajtott GT World Challenge America jól indult
A Pro-Am osztály két regnáló bajnoka, Colin Braun és George Kurtz (mindketten USA) megnyerte osztályát mindkét 90 perces versenyen a Sonoma Raceway szezonnyitóján a #04 CrowdStrike by Riley Mercedes-AMG GT3 versenyen. Mindkét versenyen a dobogóra álltak, miután összesítésben a második helyen végeztek. A Mercedes-AMG Performance pilótája, Philip Ellis (SUI) is lenyűgözött. A 91-es számú DXDT Racing Mercedes-AMG GT3-mal teljesítette a nyitó etapot, és több mint 25 másodperccel előnnyel zárta a kötelező boxkiállást. A pilótacsere után csapattársa, Jeff Burton (USA) elvesztette a vezetést, és végül a nyolcadik helyen hozta haza az autót.
A támogatási csomagon Jason Daskalos megkapta a 2024-es AWS-alapú GT America-szezont az első futam győzelmével. 25 kör után a 27-es CRP/Daskalos Motorsports Mercedes-AMG GT3 amerikai versenyzője 4,3 másodperccel vezetett legközelebbi riválisához képest. George Kurtz mindkét futamon a harmadik helyen végzett a 04-es Mercedes-AMG GT3-mal. Ross Chouest (USA) eredetileg győztesként haladt át a célvonalon a #50. számú Chouest Povoledo Racing Mercedes-AMG GT3-mal, de később kizárták. A Mercedes-AMG Customer Racing osztályú dobogója is volt a Pirelli GT4 Amerikában. Michael Auriemma (USA) és a korábbi IndyCar-pilóta, Matheus Leist (BRA) a Pro-Am osztály harmadik, összetettben pedig a hetedik helyen végzett az első futamon.
British GT Championship – hagyományos szezonnyitó húsvét hétfőn
Tipikus brit időjárás várta a résztvevőket az Oulton Park szezonnyitójára. A Mercedes-AMG Customer Racing Teams remekül uralta a nedves körülményeket. Az első futamban Phil Keen és Ian Loggie brit duó szerezte meg a második helyet a #6 2 Seas Motorsport Mercedes-AMG GT3-mal. A második futamban száradó pályán a harmadik helyen végeztek. A Parker Racing csapata még sikeresebb volt a GT4 osztályban: Charles Dawson és Sebastian Morris (mindketten GBR) az első futamban a második helyet szerezték meg, a második futamot pedig megnyerték. Ennek eredményeként a szezonnyitó után vezetik a GT4-es versenyzők állását.