A főbohóc folytatja a vendettát! Jön a Bubi 3.0.
Dupla akkora flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik az új közbringarendszer
Minden második budapesti lakos számára elérhető, új közbringarendszer érkezését jelentette be 2026-ra a Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ. A Bubi 3.0. rendszerében megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is bérelhetők lesznek a tervek szerint. Az új eszközpark és állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben – például az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest vagy Újpest-Városkapu környékén – élőknek is lehetőséget nyújtanak a megosztott kerékpárhasználatra.
Szélesebb felhasználói réteg számára válik elérhetővé a megosztott bringázás lehetősége a Bubi 3.0.-val, ami a tervek szerint modern, elektromos rásegítésű bicikliket is tartalmazó flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026-ban. Mindezt egy új, a BudaPart városnegyedben található, Kopaszi-gáton telepített gyűjtőállomás felavatásával összekötve jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester és Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója.
A propaganda alapján sikertörténet lett a Bubi 2.0.
Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója az eseményen elmondta: „A Bubi 2.0. talán az egyik legszerethetőbb sikertörténetünk, amely a számokat tekintve is magáért beszél: átléptük a 8 milliós bérlési számot, az állomások száma pedig 158-ról 208-ra bővült a mai nappal. A Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám. Az 1.0.-ról a 2.0.-ra való váltásnál figyelembe vettük az ügyfelek igényeit és a digitális fejlődésben rejlő lehetőségeket, és eltökélt célunk, hogy a Bubi 3.0. rendszerében is folyamatosan fejlesszük a szolgáltatást – mondta el Walter Katalin. „Ezen az úton megyünk tovább a Bubi 3.0.-val, amely több százezer bel- és külvárosban élő budapesti számára jelent majd fenntartható közlekedési alternatívát a jövőben – tette hozzá.
A BKK már hónapokkal ezelőtt elkezdte a Bubi 3.0. létrejöttéhez szükséges előkészítő munkákat. A társaság rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen. Olyan közbeszerzés kiírása a cél, amely lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen. A BKK számára fontos, hogy folyamatosan felmérje az ügyféligényeket – egy a mai napon elindított online kérdőívvel jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire elégedettek a budapestiek a Bubival.
Dupla akkora flotta, elektromos kerékpárok
Karácsony Gergely a Bubi 3.0. kapcsán úgy fogalmazott: „Köztudott, hogy a Fővárosi Önkormányzat elkötelezett a fenntartható közlekedés fejlesztése iránt. Egy olyan rendszert szerettünk volna kialakítani, amely átvezeti Budapestet a XXI. századba és egy jövő városának képét vetíti előre. Ezért a Bubi 3.0. dupla akkora, legalább négyezerötszáz kerékpárt jelentő flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026 januárjában. Ráadásul nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is az eszközpark részét képezik majd, amivel szélesebb felhasználói kör számára válik elérhetővé a mindennapi bringázás lehetősége”. A főpolgármester hozzátette, a Bubi 3.0.-val a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontok – úgymint az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező – is elérhetővé válik, úgy, hogy a belsőbb helyszíneken is megmarad a kapacitás. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is elérhetők lesznek.
Az új Mol Bubi állomás az átadása napján a fõvárosi Kopaszi-gáton 2024. április 9-én.
MTI/Bruzák Noémi
Évről évre többen bubiznak
A MOL Bubi évek óta egyre népszerűbb: a BKK legutóbbi, tavalyi évre vonatkozó összegzéséből kiderül, hogy 2023-ban a Budapesten közlekedők több mint 3,4 millió alkalommal használták a közbringa-szolgáltatást, mely során összesen közel 7 millió kilométernyi utat tettek meg. Az új MOL Bubi 2021. májusi indulása óta pedig már több mint 8 milliószor utaztak a fővárosban a jellegzetes zöld kerékpárokkal. A hatalmas érdeklődést mutatja, hogy a Bubi 1.0.-hoz képest nagyságrendekkel jobb a megosztott kerékpárok kihasználtsága: az előző rendszer utolsó teljes évéhez (2019) képest tavaly már 5-8-szor több alkalommal választottak MOL Bubit utazásukhoz a BKK ügyfelei.
Évről évre egyre több gyűjtőállomás áll a felhasználók rendelkezésre. Tavaly szeptemberben, a Mobilitási Héten a MOL Bubi-állomások száma elérte a 200-at, idén márciusban pedig hat helyszínnel bővült a rendszer. A most átadott, a BudaPart városnegyed részét képező, Kopaszi-gáton található gyűjtőállomással együtt összesen már 208 állomáson elérhetők a MOL Bubik.
Budapesti Közlekedési Központ