Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team több mint 60%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentést és 200 tonna CO₂ megtakarítást céloz meg a bioüzemanyag használatával az F1 európai szezonjában

Posted on 2023-06-022023-05-31 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A csapat, a PETRONAS és logisztikai partnereink együtt dolgoznak azon, hogy megvalósítsák a teljes mértékben bioüzemanyaggal működő európai szezonra való törekvést a 2022-es sikeres próba után, amely 89%-kal csökkentette a CO₂-kibocsátást.

Címünkkel és műszaki partnerünkkel, PETRONAS-szal együttműködve elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóbb jövő mellett, amelyet a folyamatos műszaki innováció hajt, és úttörő szerepet töltünk be csapatunk és a Forma-1-nek a Net Zero jövőjére való átállásában.

Egy olyan sportág részeként, amely bejárja a világot, hogy versenyezzen, nagyon tisztában vagyunk vállalkozásunk logisztikai hatásával. Ahol embereinket és rakományainkat kell szállítanunk, folyamatosan keressük ennek jobb módjait, és arra törekszünk, hogy szállítási követelményeink minden területén a lehető legfenntarthatóbbak legyünk.

Az FIA, a Forma-1 és a tíz csapat közötti konstruktív együttműködésnek köszönhetően az F1 legutóbbi bizottsága jóváhagyta a sportág pénzügyi szabályzatában szereplő új fenntarthatósági kizárásokat. Olyan innovációs lehetőségeket nyitottak meg a fenntarthatóság terén, amelyek korábban ütköztek a pályán teljesített teljesítménnyel. Ez a teljesen bioüzemanyaggal működő európai szezonra vonatkozó kezdeményezés az első ilyen projektünk.

Kilenc versenyen át Európa-szerte a Mercedes-Benz Actros teherautóinkból álló flottánk, amelyek az egyes versenyekhez szükséges összes rakományt szállítják, HVO100-at, egy második generációs bioüzemanyagot tankolnak. Az egyesült királyságbeli és németországi indulási helyeiktől az Imolába érkezésig, majd Európán keresztül történő utazásig minden teherautó 9000-10 000 km-t tesz meg, amit célunk, hogy teljes egészében HVO100 hajtson meg, 89%-kal csökkentve a károsanyag-kibocsátást minden kilométerenként.

Jelentős vállalkozásról van szó, amely bizonyos földrajzi területeken több ismert kihívást is le kell küzdeni az ellátással kapcsolatban. Ezért jelentjük be azon törekvésünket, hogy több mint 60%-os kibocsátáscsökkentést és 200 tonna CO₂-megtakarítást érjünk el ebben a szakaszban, a végső szén-dioxid-kibocsátás-megtakarítások és a projekt sikerének teljes elemzésével, amelyet a szezon végén teszünk közzé.

Versenybázis generátoraink, amelyek a Forma-1-es karámban felállított Engineering teherautóink meghajtására szolgálnak, szintén bioüzemanyaggal működnek, és a szezon közepétől egy dedikált PETRONAS márkájú tartálykocsi szolgálja ki őket.

Bátor lépéseket teszünk legnagyobb kibocsátási forrásaink kezelése érdekében, és a fenntartható üzemanyagokat kulcsfontosságúnak tekintjük szénlábnyomunk csökkentésében. A Fenntartható Repülési Üzemanyagba történő úttörő beruházást követően, amely közel 50%-kal csökkentette versenycsapatunk személyzetének légiközlekedési lábnyomát, a hangsúly most a közúti árufuvarozási logisztikánk hatásának csökkentésére helyeződik.

Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat fenntarthatósági vezetője:

„Az a törekvésünk, hogy teljes mértékben bioüzemanyaggal működő európai szezont érjünk el, kihívásokkal teli és összetett projekt, amely több mint egy éve folyik a színfalak mögött a csapatnál. Szakértő partnereink támogatásával és együttműködési erőfeszítésével stratégiánk egyik kulcsfontosságú pillérét dolgozzuk fel a Net Zero elérése és a HVO100 szélesebb körű elterjedésének támogatása érdekében a sport- és logisztikai iparágakban. Ez a projekt egy újabb lépést jelent a fenntarthatóság felé vezető úton, de tanulási pályán vagyunk. A kísérletünk bizonyítékai alapján izgatottan látjuk, hogy teherautóink minden egyes megtett útja során 89%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentés érhető el, miközben elismerjük, hogy a HVO100 beszerzése során továbbra is jelentős kihívások vannak Európában.”

Datuk Sazali Hamzah, a PETRONAS Downstream ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója elmondta:

„Ma egy jelentős mérföldkőnek lehetünk tanúi a HVO100 vagy a fenntartható üzemanyag teherszállításban való sikeres használatában a Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Team számára. A 100%-ban megújuló és fenntartható forrásból származó anyagokból készült megoldás kínálásával segítjük partnereinket az üvegházhatású gázok kibocsátásának akár 90%-os csökkentésében.

„Ez bizonyítja elkötelezettségünket a motorsport fenntartható jövő felé irányuló törekvéseinek támogatása mellett, partnereinkkel, köztük a Nestével való együttműködési erőfeszítések kiaknázásával. A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Teammel együtt továbbra is a helyes irányba haladunk azáltal, hogy tökéletesítjük technológiánkat, hogy megfeleljünk a 2026-os erőforrás-szabályozás által támasztott műszaki kihívásoknak.”

Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team csapatfőnöke és vezérigazgatója:

„Az autóversenyzést a szenvedély fűti, és felelősségünk van azért, hogy a Forma-1 globális platformját használjuk, hogy ne legyünk vezetők; úttörők akarunk lenni. Címünkkel és műszaki partnerünkkel, PETRONAS-szal együttműködve úgy látjuk, hogy a fenntartható üzemanyagok központi szerepet töltenek be csapatunk azon stratégiájában, hogy csökkentsük legnagyobb kibocsátásforrásainkat, és 2030-ra elérjük a nettó nullát. Együtt dolgozva teljes mértékben elkötelezettek lehetünk a fenntartható, magas teljesítmény mellett. Ha teherautóink ezen a nyáron megtett kilométerenként 89%-kal csökkentik a károsanyag-kibocsátást, az igazi eredmény lenne a csapat, a PETRONAS és logisztikai partnereink együttes erőfeszítései számára, akik oly keményen dolgoztak ezen az innovatív és kihívásokkal teli projekten.”

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:bioüzemanyag, CO₂, Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A második szabadedzés is Verstappené
Next Post: Van képünk hozzá (23.06.03.) –  Toyota Gazoo Racing Europe múzeum

kapcsolódó

  • Tavaly lassult a légi utasforgalom bővülési üteme, rekord magas volt a gépek kihasználtsága Nyúz
  • Biztonságosabb volt a légiközlekedés tavaly, mint egy évvel korábban Nyúz
  • Tudtad? Fénytechnikában is a legjobbat kapta az AMTS idei nyereményautója Nyúz
  • Frissült a Lexus LS modell Nyúz
  • Újraindítja budapesti járatát a KLM Nyúz
  • Felmentették a cégeket a gondatlanságból elkövetett emberölés vádja alól Nyúz
2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • “Budapesten nincs és nem is volt autósüldözés”
  • Az MAN együttműködésével születnek az új TORSUS PRAETORIANok
  • Sportos szépség dinamikus hátsó kialakítással
  • Képeken a vadonatúj Kona Electric
  • Tevva gondolatvezetés
  • Immár teljes a 12. Szemrevaló Filmfesztivál programja
  • Idiopátiás tüdőbetegség – ritka, mégis sokakat érint Magyarországon is
  • A szerelem legédesebb pillanatait hozza el Bella Poarch és Lauv közöse
  • Innováció az optikai szemüvegek területén
  • Újra keresettek a klasszikus képzések
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • “Kissé” összeszedetlen Honor 9090okostelefon
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.