Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air

    Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air a légiutasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) és a légitársaság szerdán az MTI-vel.

    Az IM közleményében felidézték, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutasok jogait érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.


    Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, amelyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését – írta a minisztérium.


    A tárca kiemelte, a fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.


    A kötelezettségvállalások teljesítését azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal – tájékoztatott a minisztérium.


    A Wizz Air közleményében hangsúlyozta, a vállalások közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a légitársaság által nyújtott kompenzációval, az informatikai fejlesztésekkel, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást.


    Az utasok megfelelő tájékoztatása, és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokról ügyfeleinek – írták a közleményben.


    Januári tájékoztatásuk szerint a légitársaság 3,7 millió magyarországi utasával tavaly is csúcsot döntött, és az idén több mint 4,8 milliós magyarországi utasforgalomra számítanak. A 12 gépből álló budapesti bázisuk nyáron egy újabb repülőgéppel bővül. Magyarországi kínálatukban 30 ország 64 úti célja érhető el, ezzel Magyarországon a Wizz Air a piacvezető.
    Kiemelték, hogy a cég számára Magyarország kiemelten fontos bázis, ezért korszerű, csendesebb, környezetkímélő gépeket telepítettek ide.


    A társaság 2023-as pénzügyi éve múlt szeptemberben zárult első fél évében a Wizz Air adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) éves összevetésben 164,3 millió euróról 217,8 millió euróra, bevétele 880,4 millió euróról 2,194 milliárd euróra változott. Az utasforgalom 12,5 millióról 26,5 millióra nőtt.