Unatkoztak… A Mercedes-Benz és a Moncler bemutatja a PROJEKT MONDO G-t

Mercedes-Benz and Moncler presenting a co-creation: PROJECT MONDO G at “The Art of Genius” February 2023. Image: Thibaut Grevet Müller for Mercedes-Benz Mercedes-Benz and Moncler presenting a co-creation: PROJECT MONDO G at “The Art of Genius” February 2023. Image: Thibaut Grevet Müller for Mercedes-Benz
  • A PROJECT MONDO G egy egyedi műalkotás, amely egyesíti az ikonikus G-osztályt és a Moncler jellegzetes dizájnelemeit.
  • A Mercedes-Benz ma bemutatja a közös műalkotást a Moncler „The Art of Genius” élő show-ján Londonban.
  • A túlvilági környezetben játszódik, a „Képzelet művészete” feltáró pillanatban a műalkotást a kiemelkedő autóipari és divattervezés új alkotásaként mutatja be.

A PROJEKT MONDO G újraalkotja az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt a Moncler jellegzetes dizájnkódjaival, egyesítve a jellegzetes G-osztály jellemzőit a Moncler pufferkabátjával. A műalkotás premierként a mai londoni divathéten a Moncler „The Art of Genius” kiállításon mutatkozott be. A Moncler által üzemeltetett Mercedes-Benz márkák és művészek sorában áll, mint például Alicia Keys, Pharrell Williams, Adidas Originals, FRGMT, Salehe Bembury, Palm Angels, ROC NATION by Jay-Z. Moncler új víziót szabadít fel a Moncler Genius számára egy magával ragadó élő eseményen keresztül az Olympia Londonban. Együttműködési modelljét a különböző új iparágakban, köztük a művészetben, a technológiában, a sportban, a zenében és a dizájnban megvalósuló közös alkotás platformjává alakítja.

A Mercedes-Benz és a Moncler közös szenvedélye az innováció, a tömör formanyelv és a kultúrák közötti együttműködések első lépése. Ezek az értékek és attribútumok határozzák meg mindkét partnert, akik most azért jöttek össze, hogy bemutassák a kreatív lehetőségeket, és hogy a két márka világának egyesülése hová vezethet. A „Képzelet művészete” téma inspiráló üzenet, hogy nagyot álmodjanak, és felfedezzék saját elsőbbségeiket: új utakat törnek ki, elérjék a lehetetlent, és korlátok nélkül fedezzenek fel. A PROJECT MONDO G közös műalkotás a Moncler első autóipari partnerségét jelzi.

“Nagyon izgatottak vagyunk, hogy együttműködünk a Moncler-rel, hogy egy újabb “X-faktor márkapillanatot” hozzunk létre. A Mercedes-Benznél elkötelezettek vagyunk a kultúra és a társadalom iránt. A Monclerrel való közös alkotásunk mindkét márka számára váratlan élményt kínál. A Moncler-rel való debütáló együttműködés új távlatokat nyit meg, és lehetőséget ad arra, hogy hamarosan újabb hírek érkezzenek.”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja.

MONDO G PROJEKT: Ikonikus művészet
A kizárólag a Mercedes-Benz és a Moncler együttműködésére tervezett műalkotás egyesíti az ikonikus Mercedes-Benz G-osztály terepjáró jellegzetességeit a stílust meghatározó Moncler pufferkabáttal. Látványos kontrasztot építve a G-osztály szögletes dizájnjával és a steppelt textil lágy, áramló vonalaival. Az összetéveszthetetlen és utánozhatatlan funkcionalitással az elmúlt évtizedekben mindkét funkcionális termék luxusértékű életstílus-cikkekké fejlődött. Az ellentétek fúziója szobrászati tárgyat eredményez: a PROJECT MONDO G arra hív, hogy megtapasztalják egy korábban tisztán használati célú objektum dizájnná való átalakulását. Lenyűgöző méretei: 4,6 m hosszú, 2,8 m magasság, 3,4 m szélesség (kerekekkel) és 2,5 tonna tömeg.

Közelebbről szemügyre véve további jellegzetes vonásokat tárunk fel, amelyek konkrétan kapcsolódnak az eredeti termékekhez, és ráadásul izgalmas kontrasztokat teremtenek: a durva patina a használat látható nyoma, amely a funkcionalitásra és a praktikumra utal. Ez képezi a vizuális ellenpontot a tökéletes, magas fényű fényvisszaverő felületeknek, amelyek alátámasztják a luxus igényét. Nem véletlenül viseli a PROJECT MONDO G a hatalmas cipzárt, amely egy másik szándékosan feltűnő és szemet gyönyörködtető elem. A cipzár praktikus utalás mindkét termék, a jármű és a kabát sokoldalúságára és variálhatóságára.

„A Monclerrel való együttműködés inspirált bennünket egy igazi ikonikus kerekes szobor megalkotására – ez egy nagyon merész tervezési kijelentés: a PROJECT MONDO G. A Sensual Purity tervezési filozófiánkra alapozva ez a műalkotás rendkívül kontrasztos formákat és felületeket egyesít: űrhajó fényes anyagokat használt patinás megjelenés; a G-osztály erős geometriája a Moncler pufferkabátok organikus formáival. Két erős luxusmárka rendkívüli új élményt kínál az autóipar és a divatvilág egy darabban való egyesítése révén. A túldimenzionált és eltúlzott formanyelv miatt polarizálja a művészetet, hogy új impulzusokat és irányzatokat állítson fel.”
Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója

Az 1979-ben született Mercedes-Benz G-osztály gyökerei a nehéz terepek felfedezésébe, valamint az ipari vagy önkormányzati szektorba ágyazódnak. A Mercedes-Benz 1979-ben feltérképezetlen területre lépett a G-osztállyal. A terepjárót egyrészt extrém terepképességekkel rendelkező, a szabadidőt hangsúlyozó közlekedési eszköznek, másrészt kemény mindennapi használatra tervezték, például az ipari vagy önkormányzati szektorban. Folyamatos fejlődési folyamat kezdődött röviddel a piaci bevezetése után. Ez a kulcsa a G – saját ikonjának – tartós sikerének.

A „Képzelet művészete” kampány
A PROJEKT MONDO G a kampány hősbemutatója, amely a Mercedes-Benz és a Moncler közös létrehozását kíséri a közösségi médiával, az otthonon kívül (OOH) és a PR-eszközökkel a széles körű globális aktiválás érdekében. A vizualizáció egy túlvilági téli tájat jelenít meg, amelyet a kültéri tartósság és a korlátlan felfedezési lehetőségek fő témái ihlettek a PROJECT MONDO G alapjául szolgáló G-osztályú terepjáróval és a Moncler pufferkabátjával. A megjelenés és az érzés egy képzeletbeli univerzum, alacsony gravitációval, amely divatos pillanatokkal értelmezi a műalkotást a Moncler kollekció elemeivel tervezett, konceptuális megjelenést viselő modellek által. A kampánydíszlet a „The Art of Genius” kiállításon bemutatott műalkotást tükrözi, bemutatva a G-osztály és a Moncler pufferkabát azon képességét, hogy a legzordabb körülmények között is ellenálljon. A kampányt az elismert rendező és fotós, Thibaut Grevet lencsevégezte.

Monclerről
A Moncler-t 1952-ben alapították Monestier-de-Clermont-ban, Grenoble-ban, Franciaországban, és jelenleg Olaszországban van a központja. Az évek során a márka ötvözte a stílust a folyamatos technológiai kutatással, amelyet a hegy világához kapcsolódó tevékenységek szakértői segítettek. A Moncler felsőruházati kollekciók a természet extrém igényeit párosítják a városi élet követelményeivel. A Moncler a Moncler márkanév alatt gyártja és közvetlenül forgalmazza a ruházati és kiegészítő kollekciókat közvetlenül működtetett fizikai és digitális üzleteken, valamint válogatott többmárkás ajtókon, áruházakon és e-kereskedőkön keresztül.

Mercedes-Benz Fashion Engagement
1995 óta a Mercedes-Benz a globális divatipar egyik fő szereplőjévé nőtte ki magát. A luxuscég autentikus kapcsolatokat épített ki kreatív területeken a divaton, a fotózáson és a művészeten, és kezdeményezéseit a feltörekvő tervezői tehetségek, az innovatív együttműködések, a divathét-partnerségek és az élő események támogatására használja fel.