Tra-lall-la megjött

…No, nem Barba papa, hanem a Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE

  • A Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE merész megoldásokat hoz a tavalyi W13 tapasztalataira
  • Toto Wolff: „Sok erőfeszítést, motivációt és energiát látok a szervezetben egy olyan autó piacra dobásához, amely végül elég versenyképes lesz ahhoz, hogy a rajtrács legelején harcoljon.”
  • Visszatért a fekete színre, ahogy az ikonikus megjelenés visszatér a nagyobb teljesítmény jegyében
  • Lewis Hamilton és George Russell is lerázza az autót Silverstone-ban a mai napon
  • A W14 egy korábbi iterációjának számítógéppel generált renderképeit mellékeljük
  • További médiaelemek, köztük műszaki specifikációk, kérdések és válaszok Toto Wolff, Hywel Thomas és Mike Elliott, valamint a 2023-as sajtócsomagunk állnak rendelkezésre.
  • A nap folyamán további jogok nélküli képek és eszközök állnak majd rendelkezésre

Új szezon, új kihívások és új autó. A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team ma bemutatja 2023-as versenyzőnket, a Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE-ot.

A nehéz 2022-es évek tanulságaiból összekovácsolódott W14 megjelenésében feltűnő. A W13 alapkoncepciója megmaradt, és a fejlesztés az alapvető teljesítményterületekre összpontosult. Ez egy olyan autóhoz vezetett, amely megőrizte elődje jellegzetes DNS-ét, és az első átvizsgáláskor látható figyelemre méltó változások kombinációját vezeti be – például a motorburkolaton lévő víznyelő karosszériáján – és másokat a felszín alatt.

Az autó lebilincselő megjelenése sem korlátozódik az építészetre. A 2020-as és 2021-es ikonikus fekete festést egy jelentős projekt részeként finomították a teljes tömeg csökkentésére. A W14-et Lewis Hamilton és George Russell vezeti, akik a második közös szezonjukat vonultatják fel, harmadik pilótaként Mick Schumacher támogatásával.

„Reményeink és elvárásaink mindig az, hogy képesek legyünk a világbajnokságért harcolni. Versenytársaink azonban nagyon erősek voltak tavaly, és felzárkózunk” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapatának csapatfőnöke és vezérigazgatója. „Az élen való versenyzés kitartást, csapatmunkát és elszántságot igényel. Szembesülünk minden kihívással, a csapatot helyezzük az első helyre, és minden ezredmásodpercben nem hagyunk kő kövön a hajszában. Idén mindent beleadunk, hogy visszakerüljünk az élre.”

Kifinomult koncepció

„A tavalyi év nehéz volt, de rengeteg tanulsággal járt” – kommentálta Toto. „Remélem, 2023 a bizonyítéka lesz annak, hogy megértettük, hogyan oldjuk meg a problémákat és javítsuk az autó csomagját.”

„A W13 minden bizonnyal olyan teljesítményt nyújtott, amelyet soha nem tudtunk feloldani, és az összes leszorítóerőt a talajra helyezni. Autónk nagyon jól teljesített a szezon végén. Néhány pályán azonban még mindig megvolt a híres ugrálás, és az autó soha nem adott jó visszajelzést a pilótáknak, ami korlátozta őket abban, hogy valóban nyomuljanak. Megpróbáltuk megőrizni a W13 minden jóságát, és orvosolni a gyengeségeit” – folytatta.

Brackley és Brixworth is szembeszállt azzal a kihívással, hogy a tavalyi autó teljesítményét feloldja, miközben megoldja azokat a problémákat, amelyeket a csapat a szezon során tudott megoldani. Figyelemre méltó, hogy az év során végbement fejlődés emlékezetes egy-kettős célhoz vezetett a São Paulo-i Nagydíjon. A 2022-ben elért haladás izgalomba hozza Mike Elliott műszaki igazgatót.

„Tavaly, miután kitaláltuk, mit kell tennünk, hatalmas munkára volt szükség ahhoz, hogy előrelépjünk. A szezon vége felé látható volt a teljesítmény javulása, és a tél is visszaállt. Mindent megtettünk, amit a W13-mal meg akartunk tenni tavaly, de nem tudtuk megtenni az erőforrások szűkössége miatt, vagy mert másra összpontosítottunk, más problémák megoldására” – mondta.

A megcélzott területek közé tartozik a teljes tömeg csökkentése, egyenletesebb autóegyensúly biztosítása a vezetők számára a sebességtartományban, valamint az aerodinamikai jellemzők jobb összehangolása az aerodinamikai előírásokkal. Ezt az olyan területek is megerősítik, mint a lényegesen könnyebb futómű, a felülvizsgált első felfüggesztés geometriája, a hűtőrendszer beállításai és a tavalyi tapasztalatokon alapuló kifinomult aerodinamikai koncepció.

„Az autók ezen generációjával a teljesítmény a részletekben rejlik. Ha megnézi a W14-et, látni fogja a W13 DNS-ét, de sok evolúciót és részletfejlesztést is” – tette hozzá Elliott.

Minden teljesítményben

“A színeink a jövőben ezüst és fekete lesz.” Ezt mondta Toto a tavalyi autó bemutatásakor, és 2023-ban a csapat a teljesítmény jegyében az utóbbihoz tér vissza. A súlyhatár elérése komoly kihívást jelent az autók ezen generációjával, és a csapat az eredeti Silver Arrows legendás alkotásából merített ihletet. Azonban ahelyett, hogy a fényes alumíniumot lecsupaszítaná az alatta, a W14-en elegáns, fekete szénszálas lesz.

„Túlsúlyosak voltunk tavaly. Idén azt próbáltuk kitalálni, hogy hol tudunk minden egyes grammot kipréselni. Tehát most a történelem ismétli önmagát. Látni fogja, hogy az autóban van néhány nyers széndarab, valamint néhány mattfeketére festett darab. Természetesen, amikor 2020-ban megváltoztattuk a festést, a fő hajtóerő az volt, hogy támogassuk a sokszínűséget és az egyenlőséget, amelyek mindig közel állnak a szívünkhöz. A fekete szín ekkor a DNS-ünk részévé vált, ezért örömmel térünk vissza hozzá” – kommentálta Toto.

A történelmi kapcsolatok azonban ezzel nem érnek véget, a fekete festés az 1993-as Sauber C12-t is visszhangozza. Ez az autó a „Mercedes koncepcióját” használta, és 1955 óta először jelezte a háromágú csillag visszatérését a motorsport csúcsára.

Bejövő fagyás és megbízhatósági javítások

30 évvel a Brixworth által épített motor megalkotása után, aminek következtében a Mercedes újra bekapcsolódott a Grand Prix versenyzésbe, a northamptonshire-i gyár ismét nagy tevékenységet folytat. A Power Unit hardveres lefagyásával a hangsúly két kulcsfontosságú területre helyeződött át: a megbízhatóságra és a szoftverre.

„Ez az év legforgalmasabb időszaka” – mondta Hywel Thomas, a Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) ügyvezető igazgatója. „A szezon kezdete előtt leállítottuk ennek a szabályozási ciklusnak az utolsó teljesítményszoftverét, így ez nagyon sok munka volt. Az utóbbi időben a legnagyobb teljesítményt a motor használatán keresztül tapasztaltuk, ami szoftverfrissítéseket jelent. Az a tudat, hogy ez az utolsó lehetőség a fejlődésre, biztos volt benne, hogy valódi lökést jelentett a lehető legtöbb munka bepakolása.”

A W13 által támasztott kihívások sem korlátozódtak az alvázra. A visszapattanás hatása a tápegységre aggodalomra ad okot, és megbízhatósági javításokat hajtottak végre. „A szezon végére a motorok kopottak és zúzódások voltak” – folytatta Hywel. „Megvizsgáltuk az alvázon és a motoron végrehajtott tervezési változtatásokat, és csapatként végeztük a munkát. Az idei év legnagyobb változásai az erőegységen a megbízhatósági elemek, amelyek robusztusabbá tesszük magunkat, ha úgy találjuk, hogy az autó a földet éri.”

Változatos vezetési teljesítmény

A Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE a mai napon Silverstone-ban, a brit motorsport otthonában mutatkozott be. Autónk beindításában a csapattagok legújabb csoportjának tagjai és a PETRONAS gyakornokok segítettek. A csapat elkötelezettsége a sokszínűbb munkaerő kialakítása iránt továbbra is jelentős prioritás marad. Tanulóképzési és gyakornoki programjaink, valamint az Accelerate 25 jelentős előrelépést segítettek ezen a területen. De van még tennivaló.

„Fantasztikus, hogy néhány 2023-as tanulónk és PETRONAS gyakornokunk segített az idei autó bevezetésében. Ez egy emlékeztető a Csapatra, amelyvé szeretnénk válni. Elkötelezettségünk amellett, hogy egy sokszínűbb és hatékonyabb szervezetté váljunk, megingathatatlan, és elégedettek vagyunk a megtett lépésekkel” – mondta Toto.

Az Accelerate 25 program formalizálja azon törekvésünket, hogy az összes új csapattag legalább 25%-a alulreprezentált csoportokból származzon. A két évvel ezelőtti indulás óta a női alkalmazottak aránya 12%-ról 16%-ra nőtt, a kisebbségi etnikai hátterű csapattagok aránya pedig 3%-ról 9%-ra nőtt 2023 januárjában.

„Ezek a számok pozitív fejlemények, és többre törekszünk. Két év telt el az Accelerate 25 megjelenése után, most van itt az ideje a gondolkodásnak; elégedettek lehetünk az elért eredményekkel, és tisztán kell lennünk, hogyan haladunk előre. Azonban nem csak a toborzásra összpontosítunk; sokrétű tehetségünk megtartásáról és fejlesztéséről is szól. Továbbra is igyekszünk elérni céljainkat ezen a területen” – mondta Toto.

Az előttünk álló év

A bahreini szezon előtti tesztelés során a megbízhatóság, a korreláció és a tanulás lesz a középpontban. A szezon első versenyhétvégéje előtt mindössze három nap futással elengedhetetlen egy hatékony és sikeres teszt.

„Tavaly soha nem értünk túl az autómérlegen. Az összes szokásos munka, amit a szezon elején végzünk, nem a problémák miatt történt, amelyeket megpróbáltunk orvosolni” – kommentálta Mike. „Amennyit csak lehet, meg kell tanulnunk, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk ki a legtöbb teljesítményt az autóból, és mit tanulhatunk meg a következő fejlesztések során.”

„Az alvázoldalon óriási mennyiségű munka van, amit el akarnak végezni, hogy megtanulják” – tette hozzá Hywel. „Munkánkat a háttérben kell végeznünk, és segítenünk a futásteljesítmény megszerzésében.”

Ez a szimbiotikus kapcsolat Brackley és Brixworth között kulcsfontosságú volt a csapat tavalyi előrehaladása szempontjából. „Együtt dolgoztunk, kidolgoztuk, hogyan tudjuk mindkét oldalon átvenni azt, amink van, és minden területen fejlődni. Izgalmas látni, mi lesz ennek a folyamatos közelségnek az eredménye idén.”

Toto hozzátette: „Az egész szervezet nyomatékos volt tavaly. Amikor rájöttünk, hogy az autó nincs ott, ahol szerettük volna, minden tartalékunkat mozgósítottunk. Ez soha nem állt meg a szezon során. Most készülünk a következő szezonra. Nagyon sok erőfeszítést, motivációt és energiát látok a szervezetben egy olyan autó piacra dobásához, amely végül elég versenyképes lesz ahhoz, hogy a rajtrács legelején harcoljon.”

Feltüzelte

Ez az energia Lewist és George-ot is inspirálja. „Több mint egy évtizede vagyok tagja ennek a csapatnak, és mindenki erőfeszítései soha nem szűnnek meg ámulatba ejteni” – kommentálta Lewis. „Inspirálónak találom, hogy mindenki milyen szorgalmasan és szenvedélyesen közelíti meg munkáját.”

George hozzátette: „Hihetetlenül lenyűgözött, ahogy a csapat az elmúlt szezon során fejlesztette az autót. Egész 2022-ben lendületet építettünk, és izgatottan várjuk, hogy ez hogyan fejlődött a tél folyamán.”

És mi a helyzet a kezdeti gondolataikkal a W14-ről? George folytatta: „Esztétikailag remekül néz ki! Merész, agresszív és kiemelkedik.” Lewis hozzátette: „Lenyűgöző látni az autó fejlődését és az elvégzett változtatásokat. Az autó számos alkatrészét újraterveztük, optimalizáltuk és megújítottuk, és ez lenyűgöző. És imádom az új festést! Azt írja, „üzletre gondolunk”.

Az előző szezon George első pole pozícióját és Grand Prix győzelmét hozta. Idén további sikerekre számít, és igyekszik továbbmenni. „Hosszú volt a tél, és rengeteget kell várni, hogy a W14 beváltja-e az elvárásainkat. Izgatott vagyok, és bár sok a beszéd ezen a ponton a szezonban, most meg kell néznünk, hogyan teljesítünk, amikor az autó pályára lép.”

Lewis számára a motiváció fényesen ég, ahogy úgy tűnik, hogy visszatér pályafutása első nyeretlen szezonjából. „Izgatott vagyok, hogy újra versenyezhetek. Nyugodtnak, energikusnak érzem magam, és élesebb a fókuszom. Készen állok arra, hogy megtegyem, ami a győzelemhez szükséges.”

Lewis és George csapattársként kezdi meg második közös szezonját, de 2023-ra változás következik be a tartalékpilótájában. Mick Schumacher két év versenypilótaként a Haas F1 Teamnél eltöltött év után csatlakozik a csapathoz. A 23 éves német ezt mondta: „Mindig is nagyon közel éreztem magam a Mercedeshez. Nagyon boldog vagyok, hogy a csapat tagja lehetek, és tudom, milyen fontos lesz a szerepem a W14 fejlesztésének segítésében. Elkötelezett vagyok amellett, hogy mindent beleadok, hogy hozzájáruljak teljesítményünkhöz ebben a versenykörnyezetben.”

Folyamatos kereskedelmi növekedés

A sportág növekedése rohamosan folytatódik; egy Las Vegas-i futam, a harmadik a három nagydíj közül az Egyesült Államokban ebben a szezonban, rekordszámú látogatottság, és hamarosan indul a Drive to Survive új szezonja. „A Forma-1 egyre erősödik az egész világon. Szerintem azért teszi ezt, mert jó tartalmat nyújtunk. Megfelelő versenyzés, érdekes személyiségek és furcsa vita a pályán és azon kívül” – mondta Toto.

Az érdeklődés fellendülése tükröződik partner ökoszisztémánk folyamatos erősödésében és terjeszkedésében, és a csapat mára a kereskedelmi bevételek tekintetében az egyik vezető globális sportfranchise.

A PETRONAS-szal a 2026-os szezontól megújított cím és műszaki partnerség megújítását tavaly év végén jelentették be, egyértelmű üzenetet küldve. „Csapatunk és a PETRONAS már nem csak partnerek, hanem család vagyunk, és még sok éven át egy csapat leszünk. Izgatottan várjuk, hogy a PETRONAS mellett versenyezhessünk a jövőbe azzal a törekvéssel, hogy ismét mércét állítsunk fel a pályán való teljesítményünkben, és úttörő szerepet töltsünk be egy globális sportcsapat átállásában a nettó nulla jövő felé.”

Ma bejelentjük a legújabb innovátorokat, akik csatlakoznak partnercsaládunkhoz. Az amerikai multinacionális Qualcomm Technologies többéves megállapodást kötött a csapattal a Snapdragon márka népszerűsítésére. A stratégiai együttműködés a Snapdragon platform erejét a csapat és globális rajongótáborunk javára fogja kamatoztatni. Szintén üdvözöljük az Abu Dhabiban működő G42 technológiai csoportot, amely a mesterséges intelligenciát (AI) támogatja, mint az emberek képességeinek és életének javítására és javítására szolgáló hatalmas erőt.

Ők a legújabb globális szereplők, akik a 2023-as szezon előtt partneri viszonyba kezdenek a csapattal, miután négy nemrégiben bejelentett megállapodást kötöttek. A Solera, a járművek életciklus-kezelési és fizetési technológiai vállalata, a Nuvei világelső, több évre szóló partnerségi megállapodást kötött. Az Einhell, a legmodernebb akkus elektromos szerszámok és kerti berendezések vezető gyártója a csapat „hivatalos szerszámszakértője” lesz. Sherwin-Williams időközben csatlakozik a csapat F1-es autóinak autófestékeinek és bevonatainak jóváhagyott szállítójaként.

Richard Sanders, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team kereskedelmi igazgatója elmondta: „Az F1 globális növekedése a világszínvonalú márkák és az innovatív cégek egyre növekvő érdeklődésében tükröződik partner ökoszisztémánkhoz való csatlakozás iránt. Büszkék vagyunk arra, hogy a Snapdragont és a G42-t is üdvözöljük, még fokozzuk az indulás napjának izgalmát. Számos más fantasztikus márkához csatlakoznak, amelyekkel a 2023-as szezon előtt együttműködtünk, és alig várjuk, hogy egész évben szorosan együttműködhessünk velük és régi partnereinkkel.”