Az ikonikus Porsche Rothmans 959 Párizs-Dakar Rally Car lélegzetelállító helyreállítása
A Porsche bemutatja, hogyan helyreállította a 959 Párizs-Dakar versenyautót egy hat részből álló dokumentumfilm sorozatban a YouTube-on
Most, hogy felfedte a 2023-as 911 Dakart, a Porsche figyelmét az autóra fordíthatja, amely inspirálta, a 959-es, amely megnyerte az 1986-os Párizs-Dakar rallyt. Bár az első helyezett autót soha nem állítják helyre —, és ehelyett eredeti állapotban hagyják, amíg csak lehetséges —, a második helyezett autót, amelyet Jackie Ickx vezette, adták enyhe helyreállítás.
Porsche nemrégiben a gyár közelében lévő kőbányában bemutatta a felújított autót a sofőrének és a világnak, és elmondja azt a történetet, hogy hogyan szétválta és felépítette egy YouTube dokumentumfilm sorozat több epizódjára.
A verseny győzteséhez hasonlóan a Porsche helyreállítási csapata, Kuno Werner vezetésével, a múzeum műhelyének vezetője, annyit akart elhagyni az autó története él, amennyire csak lehetséges. Ez azt jelentette, hogy némi károkat hagytak, például abban az esetben, ha a Kevlar ajtók vagy a motorháztető érintkezésbe került a fém testtel a 959 Párizs-Dakarra durva terep által okozott óriási nyomás eredményeként.
“ Meg akarjuk őrizni az eredeti állapotot, és csak enyhén javítjuk az autót, miközben kiküszöböljük a műszaki hibákat – mondta Werner. “ Mivel ez nem volt mindennapi dolog számunkra, izgalmas volt. A sáros szennyeződés ma mutatott nekünk hogy a 959 Párizs-Dakar folyókon ment keresztül, és vízében tapasztalt vizet. ”
A csapat szerint még a cipzáras kötéseket is hagyta, amelyeket az eredeti mérnökök és szerelők ideiglenesen ( rögzítettek, miközben az autó átalakítását végezte, annak története jobb védelme érdekében, és a jármű története teljesebb átadása érdekében.
“ Csak akkor, ha a károkat hátulról megtartjuk, hitelesen elmondhatjuk a történetet és megőrizhetjük azt – magyarázta Werner.
Ez a történet természetesen nagyon jó. A 959 Párizs-Dakar fejlesztési folyamata két évig tartott, amelynek során a Porsche megerősítette a felfüggesztést, hozzáadott terepjáró gumiabroncsokat és Kevlar karosszériapaneleket használt a súly csökkentése érdekében.
A megerősítések ellenére a Porsche-nak sikerült csökkentenie a a versenyautó 1,260 kg-ig ( 2,778 lbs ) 1,450 kg-tól ( 3,197 lbs ). Ez fontos volt, mivel az alacsony minőségű üzemanyag a verseny során azt jelentette, hogy a turbófeltöltéssel ellátott lapos-hat vegyületet úgy döbbentették el, hogy mindössze 394 lóerő ( 294 kW / 400 PS ) legyen, lefelé 50 lóerő ( 37 kW / 51 PS ) az útjáró autótól.
Mint kiderült, a csapat helyes áldozatokat hozott, mivel a 14 000 km-es ( 8699 mérföldes ) verseny első kísérlete során a 959 Párizs-Dakar az első és a második lett. A harmadik autó, amelyet támogató járműként vett be, és amelyet Roland Kussmaul és Wolf-Hendrick Unger projektmenedzser vezette, a hatodik lett.
Lenyűgöző módon annak ellenére, hogy teljesítette a 14 000 km ( 8 699 mérföld ) versenyt, és a versenyautókhoz szükséges összes tesztvezetés, a felújított Porsche 959 Párizs-Dakar mindössze 18 000 km-t hajtott végre ( 11 185 mérföld ) idején, így rendkívül eredeti lett.
Most, hogy nyilvános debütálása Stuttgartban, a Retro Classics rendezvényen történik, az autó a “ részeként jelenik meg.75 éves Porsche A sportkocsik ” ott jelennek meg. Ezenkívül a Porsche hat videó kiadását tervezi, amelyek részletezik az autó helyreállítását, az utolsó epizód pedig február 11-én esik le.
carscoops & google fordító