Az idei CES-en látták – Hyundai Autonóm LNG-hordozó

Lehet, hogy tudod Hyundai hajókat is készít. Nem hajók, hajók. Azok a hatalmas dolgok, amelyek áthaladnak az óceánokon, tele vannak olcsó műanyag kajcsomaggal ellátott konténerekkel, amelyeket a Targetnél fizetni fog, majd három hónap alatt eldobják. De a Hyundai nem elégedett azzal, hogy csak ugyanazokat a hajókat gyártja. Egy környezetbarátabb kézműves felé halad, amely magában foglalja a hibrideket, a H2-üzemanyagot és a vitorla-segítséget.

A Hyundai többet mutat be az új Konából (Videókkal) >>>

“A fenntartható energia környezetbarát szállítása, hajóink villamosítása, pilóta nélküli szállítás megoldásai” – mondta Hyundai céljairól. “A HD Hyundai 50 éves ( -es ) vezető szerepet tölt be a ( globális hajógyártási üzletágban. ( Célunk az ) biztonságosabb és zöldebb hajók.”

Az itt látható makett körülbelül 30 láb hosszú, és hat vitorlája volt — inkább függőleges szárnyakhoz —, amelyeket szükség szerint fel lehet emelni és leengedni. A vitorlák segítenek a hajó mentén tolódni az energiamegtakarítás és a kibocsátás csökkentése érdekében. Ez elősegíti a Hyundai azon célját, hogy 2050-ig nulla szén-dioxid legyen.

De nem csak a vitorlák.

“Hajóink szén-dioxid-mentesítését vezetjük alacsony szén-dioxid-kibocsátású vagy nulla szén-dioxid-kibocsátású hajók széles skálájával, hogy fenntartható energiát szállítsunk fenntarthatóan” – mondta Hyundai. Ide tartoznak a folyékony hidrogénüzemű vagy LNG-üzemű belső égésű motorok és a hibrid-elektromos hajtások a hajókban. Tervezik még a szilárd-oxid üzemanyagcellák hidrogénnel történő meghajtását a hajók számára.

A vitorlák, vagy a szél által támogatott meghajtó rendszer egyaránt tartalmaz egy pólusú “rotor vitorlát” és az itt látható szélsort, ez utóbbi jó 20-30% -ra% az üzemanyag-hatékonyság javítása. A Hyundai kifejleszti egy LNG-hordozót is, amelynek aerodinamikai alakja van a hajó elején, és ez majdnem 30% -kal csökkenti a szélállóságot

autoweek & google fordító