Ez az 1365 lóerős Twin-Turbo International Scout egy (majdnem) átlagos utcai gép
Az, hogy az út közvetlen vagy kanyargós – gyakran attól függ, hogy hol kezdődik az utazás. David Shortz számára az utazás a húzószalagon kezdődött, de egy igazán egyedi helyre került, mivel egy klasszikus haszongépjárművet épített egy négyjegyű utcai / szalagos alvóba.
„Apám kicsi voltam népszerű helyi húzóversenyző” – mondta Shortz. „Ő is elvégezte a karbantartását és a javításokat, így felnőttként természetes volt számomra, hogy saját autómra építhetek és dolgozhattam.”
Amikor végre megszerezheti a saját kerekeit, az általa választott jármű előrevetíti jövőjét. Az út mentén mozogott a mainstream gépekbe, de a nemzetközi járművek iránti szeretetét kőbe faragta az első út, amelynek neve a címben volt.
„Az első autóm, amelyet egy 1967-es International Harvester 3/4 tonnás teherautó volt, amely napi sofőröm volt. Aztán, amint a pénzeszközök és a lehetőségek bemutatkoztak, össze tudtam állítani egy 1970-es SS Chevelle-t egy 4:11 Posi-újrarenddel és egy 350ci-vel, amelyet a családi garázsban építettem,” Shortz visszahívta. „Sajnos 16 éves koromban nem értettem, hogy egy alapvetően kis méretű Chevy bütyökkel ellátott készlet nem alkalmas arra, hogy 120 km / h sebességgel haladjon az autópályán ezzel a sebességváltóval, és a motor nem tartott sokáig. Ezután vásároltam egy 1970-es Firebird-t egy Ram Air 400ci motorral. Mindezt a középiskolán vezettem, amíg csatlakoztam az Egyesült Államokhoz. Haditengerészet és tengerentúli átutazás.”
Minden kudarc esetén van valami megtanulható, és Shortz szívébe vette ezeket a kemény órákat, amikor visszatért egy ismerős sátorba legújabb projektjéhez. Akárcsak ezeknek a járműveknek a terepjáró szándéka, kevésbé utazott utat akart venni, és valami különlegesvel vezette az utat.
„Nem annyira, hogy szokatlan járművekbe vagyok, hanem nem követem a mindenki által követett tipikus utat” – mondta Shortz. „Egyes autók várhatóan forró rudakká válnak, és a legtöbb ember számára ez nagyszerű. Csak soha nem voltam követő.”
Ahelyett, hogy nyomán por nyomában vezette volna az utat, Shortz felvette az 1967-es nemzetközi cserkészet, azzal a szándékkal, hogy utcát építsen/szalagos gép, amely ehelyett a gumiabroncs füstjét hagyja nyomán.
„Gyerekkoromban volt nemzetköziek, és mindig is kedveltem őket. Amikor úgy döntöttem, hogy egy projektet akarok, megtaláltam ezt a cserkészet, amelybe már egy kis blokkú Chevy telepítve volt. Amikor láttam, azt hittem, hogy hűvös játék lesz, amit senki másnak nem lesz. Természetesen egy frissen épített, 383 köbméter hüvelykes kis blokkú Chevy motorral és egy Turbo 350 sebességváltóval szívódott fel „- emlékezett vissza Shortz. „Néhány barátommal elmentünk az Ohio-i Norwalkba, és a teherautó 11,7-kor ment 137 km / h sebességgel, és a biztonsági srác azt mondta, hogy túl gyors gördülő nélkül. Tehát hazavittük és betettük a ketrecbe. Ablakháló hozzáadásával a ‘ketrec 8,50-et tanúsít, tehát természetesen úgy gondoltuk, hogy meg kell próbálnunk futtatni a 8,50-et …”
” … Tehát feltettem az ikerturbók első sorozatát. Steve Morris-t hangoltam a mesterlövész egységre, és több mint 750 lóerőt tettem a dynójára 9 psi-es lendülettel „- tette hozzá. „Ez egy GM kétcsavaros fő blokk, egy kovácsolt forgó szerelvény és egy jó alumínium fejkészlet. Steve alapvetően azt mondta, hogy egy részvényblokknál vagyunk a határon, és ezzel örülnünk kell. De már túl késő volt a logika … „
Lehet, hogy még néhány mechanikus leckét meg kellett tanulnunk a raktári hardver tartósságáról, de mindig van lehetőség a fejlesztésre. Amikor egy új erőművet választott a cserkész táplálására, egy kis isteni beavatkozás történt, amikor kibővítette hangolási látókörét.
„A Holley EFI iskolában jártam, és amíg ott vagy, az LS és az LS nem áll meg” – mondta Shortz. „Tehát találtam egy srácot, aki online öszvérmotort árusít, amelyet a Mobil használt a GM olajvizsgálására. Megvettem a teljes motort, láthatatlanul, és rájöttem, hogy GM LSX blokkja van, és minden GM kovácsolt belső része, valamint 799 öntőfeje van. Kutattam az LSX blokkot, megtanultam annak képességeit, és elmentem a városba, hogy megrendeljem a legjobb alkatrészeket, amelyeket megtalálok.”
Ebből a célból egy Molnar tuskótengelygel töltötte be a robusztus blokkot, amely 3,662 hüvelykes lökettel sportolt, amely a Molnar Power Adder Plus összekötő rudakat forgatja, egyedi JE dugattyúkat forgatva, és kiadós 11.375-et eredményez:1 tömörítési arány. Az egyedi földelésű Cam Motion bumpstick és a Johnson hengeres rövid utazási emelők az Inconel kipufogó- és rozsdamentes szívószelepeket hangolják össze, lakóhelye: Frankenstein Monster M311 sorozatú hengerfejek, amelyek mélyen lélegeznek a Speedmaster által gyártott fémlemez-bevitel és a 92 mm-es fojtószelep testén keresztül.
Tudva, hogy a következő szintű energiát keresi, még a kemény LS motor sem lenne elég önmagában. Ehhez hálózati kiegészítõre volt szükség, és a hosszú, lendületes történelem azt jelentette, hogy a pozitív elmozdulás és a kipufogógáz-hajtású kiegészítõk között kellett dönteni.
„A feleségem és én évekkel ezelőtt versenyeztünk egy turbófeltöltéssel ellátott, VW-hajtású homokhúzóval, majd együtt dolgoztam egy csapattal, amely egy Roots-fúvott Hemi felső húzót vezet” – mondta Shortz. „Mindegyikkel jól éreztem magam, de a turbó beállítása könnyebben elérhető volt, és mindig is az volt a szándék, hogy utcai meghajtású legyen, tehát a turbók jobb út voltak.”
E célból két On3 Performance 7664 turbót választott, de csak minden csavarozható turbókészlet nem fog működni egy LS-hajtású cserkésznél. Ez azt jelentette, hogy teljes egyedi kipufogógázt kell létrehozni, de megérte az erőfeszítést, mert mindössze 20 fontnyi lendület futtatása Adam Hodgson, a Közép-Amerika Kustoms egyedi hangolásával 1365 lóerőt adott 6800 fordulat / perc sebességgel.
„A legnehezebb az volt, hogy nincsenek olyan alkatrészek, amelyek a cserkészhez illeszkednének” – mondta Shortz. „Mindent úgy kellett kialakítani, hogy illeszkedjen, beleértve a hátsó felfüggesztést, az első fékeket és a kipufogót, nem is beszélve a turbókészlet meleg és hideg oldaláról.”
A hajtás egy kicsit hagyományosabb, mivel a Coan által gyártott Turbo 400 automata készüléket Pro-fa transzfékkel, kézi hátrameneti szelep testtel, továbbfejlesztett tengelyekkel és továbbfejlesztett dobgal választotta, amelyet párosít Neil Chance vagy Hughes csavaros nyomatékváltóval, a helyzettől függően. Precíziós váltóval vált, és az erő egy Fort Wayne Clutch egyedi hajtótengelyén halad át a Moser Fab 9 rearendbe, Moser nodularis házával, Moser 33-spline tengelyekkel és 3:55 fogaskerék.
„Mivel annyira egyedi és más, hajlamos arra, hogy elég gyorsan elbocsátja potenciális versenyzőként” – mondta Shortz. „Jól van velem. Sokkal inkább az a jármű, amely minden egyes lépésben A-ból B-be megy, megjelenik és ismert, mint jármű. Nem kell, hogy a leggyorsabb legyen, de ha hibát követ el, a kis cserkész fizetni fog érte.”
Ezt úgy teszi, hogy a Jegs SSR Star kerekekre szerelt Hoosier gumira táplálja a QA1 kettős állítható ütéseket és a gyár hátsó levélének rugóit, hogy a súlyt visszaadja a egy négyszögletes felfüggesztés, amelyet egy Rhodes Race Cars gördülő bár csap be, és amelyet Viking kettős állítható tekercsekkel vezérel, 125 font tekercset viselve.
„A város körüli utazás nyilvánvalóan nehezebbé vált, mivel a teherautó felfüggesztése előrehaladt. A megjelenés miatt szórakoztató a városban körbejárni „- mondta Shortz. „Meglepő módon, versenysebességgel, nem tesz semmi váratlan dolgot. Stabil és jól kezeli a sebességet. Az emberek szerint a tengelytáv problémát jelent, de valójában 100 hüvelykes tengelytávval rendelkezik és jól működik.”
Bár még mindig tárcsázza a felfüggesztést, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a cserkész potenciális erejéből, lenyűgöző öt másodperces eltelt idő fut 125 mph sebességgel. Ez messze van attól, amit a 92 lóerős V-8 gyár képes szállítani, és sokkal erősebb, mint az alapvető kis blokk, amely a motorháztető alatt volt, amikor megvette. A vezetési élmény is teljesen átalakult.
„Ez egy éjszakai és napi különbség ahhoz képest, hogy hogyan vásároltam” – mondta Shortz. „Olyan macskaköves volt, hogy a biztonság vagy a megbízhatóság szempontjából nem vették figyelembe.”
A nyolcpontos ketrecben, valamint a fent említett hajtáslánc- és motorfrissítésekkel a Scout kombinációja biztosítja ezeket a számlálásokat, miközben hihetetlen teljesítményt nyújt. Az ilyen típusú teljesítmény azonban nehéz lehet az alkatrészeken, ezért általában frissítésre van szükség.
„Az idei Roadkill Nights során a selejtezés során kihúztuk a létrát a keretből, és nem tudtuk folytatni a versenyt azon a napon” – emlékezett vissza Shortz. „Visszavittük a boltba, és a teljes hátsó felfüggesztést négycsatlakozó rendszerré alakítottuk át, gördülőgátlóval és új Viking ütésekkel. Nem volt esélyünk tesztelni vagy dolgozni a felfüggesztésen. Tehát a felfüggesztés tesztelése és visszaállítása a teendők listájának tetején található. Van egy új pár nagyobb turbó is, amelyeket telepíteni is lehet.”
A több előadás mindig szórakoztató, de még akkor is, amikor ült, amikor észrevettük a Roadkill Nights során, ez az egyedülálló út megfordítja a fejét, miután az emberek bepillantanak a motorháztető alá, vagy látják, hogy ez lerázza a húzószalagot.
„Mindenki szereti a cserkészet” – mondta Shortz. „Mindenhová felhívja a figyelmet. Akkor, amikor elkezdjük átadni, valóban mindenki figyelmét felhívja. Kéréseket kaptunk az autókiállításokat feladó emberektől, hogy hozzák ki őket.”
motortrend.com/google fordító