A Geely Zeekrje többet mutat meg Waymo Robotaxijából
A Zeekr M-Vision Concept az új SEA-M architektúrán alapul, amelyet kifejezetten robotaxisokhoz, MPV-ekhez és logisztikai járművekhez fejlesztettek ki.
A Geely tulajdonában lévő Zeekr új fotókat és videókat tett közzé az M-Vision koncepciónak nevezett robotaxijáról, amelyet tavaly mutattak be. Az elektromos jármű az új SEA-M architektúrán alapul, és a Waymo flottájának része lesz, amely autonóm útiterv-szolgáltatásokat kínál az Egyesült Államokban.
A kisbuszt Svédországban tervezte Zeekr „kizárólag a Rideshare céljára”. Ez a mondat nagyjából megcáfolja azokat a pletykákat, amelyek arról szólnak, hogy magánjárműként vagy haszonjárműként kínálják. A Zeekr M-Vision koncepció meglehetősen modernnek tűnik, elegáns sziluettjével, letisztult felületével, az első és a hátsó üveg kiterjesztésébe integrált LED-es világítási egységekkel, süllyesztett ajtókilincsekkel, valamint a tetőre szerelt kifinomult ADAS érzékelők sorával, lökhárítókkal. , sárvédők és hátsó negyed panelek.
A nagy tolóajtók készlete könnyű hozzáférést biztosít az utastérhez az oszlopok hiánya mellett. Amikor egy utas közeledik az autóhoz, a süllyesztett ajtókilincsek világítanak, és az ajtók egyetlen érintéssel kinyílnak. Belül nincs kormány, így mind az öt ülés az utasoké. A műszerfal futurisztikus megjelenésű, középen nagy képernyővel, oldalt hangszórókkal és rejtett szellőzőnyílásokkal, míg az ülések gyapjúval és szövettel kárpitozottak.
A kétsoros elrendezés a hagyományos menetiránynak megfelelően konfigurálható, azonban az első ülések 180 fokkal elforgathatók, így az összecsukható asztalokkal és a nagy képernyőkkel kombinálva nappali hangulatot teremtenek. Zeekr azt mondja, hogy ez a hely barátok szórakoztatására, munkára, megbeszélésekre, házi feladat elvégzésére (diákoknak), műsor nézésére, pihenésre vagy akár alvásra.
A Geely szerint az új SEA-M platform a fenntartható élményarchitektúra (SEA) továbbfejlesztett változata, amely már a Volvo, a Polestar, a Lotus és a smart modelljeit is alátámasztja. Ezt azonban kifejezetten „robotaxishoz, MPV-hez és logisztikai járművekhez” fejlesztették ki, tengelytávja 2700 mm (106,3 hüvelyk) és 3300 mm (129,9 hüvelyk) között van.
A villanymotorokkal vagy az akkumulátorral kapcsolatban nincsenek műszaki specifikációink, amelyeket később közölünk. A Zeekr elmondta, hogy minden robottengelye akár 500 000 km-t (310 696 mérföldet) is képes megtenni öt év alatt, és napi 16 óránál többet tud vezetni.
A Zeekr robotaxi álcázott prototípusait Svédországban tesztelték kémfotósaink, ami azt jelenti, hogy a végső gyártási verzió közeledik. Alább megtekintheti az első videót, és megnézheti a Zeekr M-Vision koncepció hivatalos fotóit, Waymo logóival és anélkül.
carscoops / google fordító