Az Audi a Saubert választotta stratégiai partnerként Formula–1-es belépéséhez

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett az Audi az FIA Formula-1 világbajnokság felé vezető útján, amikor a Saubert választotta stratégiai partnerének projektjéhez, illetve tervei szerint részesedést is kíván vásárolni a Sauber Csoportban. A partneri együttműködés keretében a gazdag hagyományokra visszatekintő svájci versenyteam 2026-tól már az Audi gyári csapataként áll rajthoz és az Audi fejlesztette erőforrást használja az autósport királykategóriájában.

Formula-1-es megjelenésének augusztus végi bejelentését követően, stratégiai partnerét megnevezve újabb mérföldkőhöz érkezett az Audi azon az úton, amely mentén a vállalat meg kíván jelenni az autósport csúcskategóriájában. Mintegy harminc esztendős versenytapasztalatával a Sauber a Formula-1 egyik legnevesebb és leggazdagabb hagyományokkal rendelkező csapata. Míg az erőforrás-egység (Power Unit) az Audi Motorsport Neuburg an der Donau-i szakmai központjában készül, a versenyautó fejlesztését és gyártását székhelyén, Hinwilben (Svájc) a Sauber végzi, de a versenybevetések tervezéséért és lebonyolításáért is felel majd.

„Nagy öröm számunkra, hogy ilyen hozzáértő és tapasztalt partnert nyerhettünk meg Formula-1-es projektünkhöz” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Korábbi együttműködéseinkből már jól ismerjük a Sauber Csoportot – legmodernebb létesítményeivel és tapasztalt szakembergárdájával együtt -, s meggyőződésünk, hogy együtt erős csapatot alkotunk.” Az Audi Sport például már nagysikerű Le Mans-i korszaka, valamint  DTM-túraautójának (Class 1) fejlesztése során is rendszeresen igénybe vette a Sauber Csoport Neuburgtól alig négyórányi autóútra, Hinwilben működő csúcstechnológiás szélcsatornáját.

„A Sauber első osztályú partner”

„Az Audi a legjobb partner a Sauber Csoport számára” – jelentette ki Finn Rausing, a Sauber Holding elnöke. „Egyértelmű, hogy a két vállalat ugyanazon értékeket vallja, illetve ugyanolyan jövőképet fogalmazott meg. Örömünkre szolgál, hogy erős és sikeres partnerség keretei között valósíthatjuk meg közös céljainkat.”

Az elektromos motorból, akkumulátorból, szabályzóelektronikából és belsőégésű motorból álló erőforrás-egység (Power Unit) fejlesztése már teljes gőzzel zajlik a kifejezetten e célra alapított Audi Formula Racing GmbH Neuburg an der Donau-i üzemében, ahol több mint 120 munkatárs dolgozik a projekten. „A Sauber első osztályú partner az Audi Power Unit alkalmazására” – emelte ki Adam Baker, az Audi Formula Racing GmbH ügyvezető igazgatója. „Alig várjuk, hogy olyan tapasztalt csapattal dolgozhassunk, amely a Formula-1 történetének számos korszakához járult hozzá meghatározó módon. 2026-tól már közösen szeretnénk új fejezetet írni.”

Javában zajlik a neuburgi létesítmény bővítése

Meglehetősen ambiciózus a 2026-os szezon első, immár az Audi részvételével rajtoló futamáig tervbe vett menetrend, 2023 folyamán ugyanis nagyrészt meg kell valósulnia a neuburgi létesítmény létszám, épületek és műszaki infrastruktúra tekintetében előirányzott bővítésének. A 2026-os versenyszabályzat szerint kifejlesztett erőforrás-egység (Power Unit) Formula-1-es autóba építve végzett első tesztjeit 2025-re tervezik.

Új, 2026-tól életbe lépő versenyszabályzatával a Formula-1 nagy lépést tesz a hosszú távú fenntarthatóság felé, ami az Audi részvétel melletti döntésének is fontos előfeltétele volt. A hajtásrendszerek a jelenleginél gazdaságosabbá válnak, mivel jelentősen nő az elektromos teljesítmény aránya, az elektromos hajtás így közel akkora teljesítményt produkál majd, mint a 400 kilowattos (544 LE) belsőégésű motor. A különösen gazdaságos, 1,6 literes turbófeltöltésű motorok hosszú távon fenntartható forrásokból származó – és a vonatkozó EU-szabvány szerint szén-dioxid-semleges – szintetikus üzemanyaggal működnek majd. Ugyancsak szerepel a Formula-1 célkitűzései között, hogy a versenysorozat 2030-ra szén-dioxid-semlegessé váljon.