A kis takony megpróbálta leutánozni a Top Gear „öregjeit” – Nem sikerült…

A „népszerű” WhistlinDiesel csatorna gazdája igazi vandál módjára esett neki a japán pickupnak, de csak apró károkat tudott tenni benne.

A több mint 4,2 millió Youtube-feliratkozóval és 806 millió megtekintéssel rendelkező, 24 éves Cody Detwiler annak köszönheti népszerűségét, hogy olyan extrém és polgárpukkasztó autósvideókat tölt fel a WhistlinDiesel nevű csatornájára, amiket más, épeszű vloggerek sosem forgatnának le. Nála simán belefér, hogy méregdrága járműveit a hecc kedvéért percek alatt tönkretegye, például nemrég egy vadonatúj Mercedes-AMG G63-ast lengőtekeként használva rombolt le egy lakóházat. De olyan videót is forgatott már, amelyben iskolabusszal ment terepezni, bigfoottal állt ki kötélhúzásra egy tankkal, vagy kamionnal ugratott le háromméteres magasságból.

Kedvenc járművei az átalakított, rendszerint hatalmas kerekű pickupok, a nagy teherautók, a lánctalpas munkagépek és a méregerős szupersportkocsik. Az Egyesült Államokban, Indiana államban élő youtubernél a pénz nem akadály, ha valami őrült kaszkadőrmutatványt akar leforgatni, mivel már közel 2 millió dollárt keresett a videóival. Egyébként nem a semmiből építette fel magát, a családja jól menő autóipari és építőipari vállalkozással rendelkezik, ráadásul Cody autós játszótérnek a hatalmas családi farmot és a hangárokat is bármikor használhatja.

Alighanem a Top Gear c. angol tévéshow legendás Toyota Hilux tartóssági tesztjei adták az ötletet neki ahhoz, hogy maga is elkészítse a saját kínzásos videóit a japán pickup ma már klasszikusnak számító, ötödik generációjáról. A négyrészes sorozatban többek között kőkemény terepezés, sziklamászás, nagy sebességű ugratás, 10 tonnás vontatmány elhúzása, helikopterrel, magasról történő ledobás is látható. A jobb sorsra érdemes piros pickup annyira jól vette az akadályokat, hogy Detwiler később vett magának még három másik Hiluxot (mindet az ötödik generációból) napi használatra.

Nemrég Angliában járt a youtube-sztár, és ha már átruccant Európába, nem szalasztotta el a lehetőséget, hogy kipróbálja a Hilux aktuális, nyolcadik nemzedékét is. A tengerentúlon a Toyota ugyanis nem forgalmazza ezt a modellt (talán úgy vélik, túl kicsi lenne az amerikaiaknak), és az USA-ban a használt autók importja is tilos, amennyiben a jármű még nem töltötte be a 30. évét.

PodCars Spotify
BEGURULVA PODCAST A SPOTIFY-ON

Egy leicesteri terepes próbapálya volt a tartóssági teszt helyszíne, ahol a létesítmény tulajdonosa, Mark McCann segített Detwilernek a videó elkészítésében. Először is arra csodálkozik rá a vlogger, hogy milyen olcsón meg lehet venni az Egyesült Királyságban a Hiluxot: újonnan csak 23 ezer dollárnak megfelelő fontot kell fizetni érte, ő viszont közel kétszer ennyit, 40 ezer dollárt is fizetett már egy 1980-as évjáratú, szépen felújított példányért odahaza. Örömmel nyugtázza a találkozás pillanatában, hogy az aktuális Hiluxot is dízelmotor hajtja, azt viszont rosszul tudta, hogy háromhengeres lenne a 2,4 literes blokk, mert az bizony négyhengeres.

A rövid bevezetés után kiderül, hogy miért is olyan megosztó személyiség Detwiler, ugyanis azonnal nekilát a Toyota módszeres tönkretételének, már amennyiben kézi erővel ez lehetséges. Jó érzésű embernek, aki általában évekig spórol egy új autóra, nézni is rossz, ahogy ököllel veri az érintőképernyőt, leszakítja a könyöklő fedelét, szétrúgja az ajtóba épített hangszóró keretét, kitépi a helyéből a  szemüvegtartót és a belső világítást, vagy ahogy teljes erejéből megpróbálja letörni a kormány mögötti bajuszkapcsolókat és a kapaszkodót. A Hilux becsülettel állta a sarat, pár apróságon kívül nem tudott érdemi kárt tenni benne a vandál videós, aki természetesen arra fogta cselekedeteit, hogy azokkal csak a „normál” családi használatot szimulálja.

Az autóból kiszállva azzal folytatta a pickup kínzását, hogy puszta kézzel letépte a motor burkolatát, aztán pedig kirúgta az alsó hűtőrács elemeit (miután a felsővel és a Toyota-emblémával Annyira komolyan vette a „tartóssági” tesztet, hogy állítólag ezerszer csapta be teljes erővel a vezetőoldali ajtót. Kissé csalódottan vette tudomásul, hogy az – normális erővel használva – az utolsó becsapás után is szépen záródott, csak az ajtó belsejében lazult meg pár kisebb alkatrész.

Ezután a vezetési tesztek következtek, a Hilux itt is bírta a strapát, a 700 lóerős Lamborghini Aventadort például többször legyorsulta a nedves füvön rendezett gyorsulási versenyen, de a hatalmas ugratások sem okoztak kárt a mechanikájában. Csak a műanyag lökhárítója sérült meg a kemény leérkezéstől, illetve a hátsó ablaka tört ki a raktérben szállított, ólomsúlyú oxigénpalackoktól. A hab a tortán az volt, amikor a vonóhorgot is letörte, miközben felkapaszkodott egy mesterséges siratófalra. Még arra sem volt képes, hogy használja a felezőt a mutatvány közben, így a kuplungnak extrém terhelést kellett elviselnie.

Fotók: YouTube